Lui?

Goedemorgen!

mijn dochtertje is nu ruim vier en halve maand en krijgt volledige borstvoeding.
sinds een maand ongeveer ben ik weer aan het werk en kolf dus.
Ik krijg het idee dat mn dochtertje nu gewend is aan het drinken uit de fles (drie dagen in de week) en vindt dat ze te hard moet werken als ze uit de borst drinkt.
Als ze uit de borst drinkt, doet ze dat maar aan een kant en ze is constant afgeleid en kijkt dan rond. Daarna drinkt ze nog wel uit de fles.

Kan dat zo zijn of zou het een andere reden hebben??

Hoihoi,

Dat kan zo zijn, ik zou dan over gaan op flesvoeding, als ze daar beter van drinkt.

Maar ik heb nooit bv gegeven, dus wie weet ligt het ergens anders aan.

Misschien een kleinere speen op de fles doen,
dus gaatje minder, zodat ze op de fles ook harder moet werken.

Hoi,

Ik deed ook afkolven en dan sávonds en s’morgens voeden aan de borst. Meestal kolfde ik dan met de hand pompje even voor tot dat er melk kwam. Daarna legd ik haar aan. Ook gebruikte ik alleen de brede kersenspenen. toendertijd alleen nog van advent. De breedte en kers vorm komen het meest overeen met de borst. Ook deed ik het op een kleiner gaatje. Verder gaan ze met vier maanden meer van de omgeving opnemen. Daarom voede ik als het even kon op de slaapkamer zonder tv radio of andere afleiding. na een maand kon ik weer met haar op wat drukkere momenten voeden. Ik hield wel het ritme van mijn werkdagen aan dus alleen s’morgens en s’avonds en de rest met de afgekolfde mellk in de fles. Zodat ze niet in de war zou raken.

Ik heb tot de vijfde maand volledig bv gedaan en ben daarna fles voor fles overgestapt op fv ik wilde 50/ 50 doen vanwegge het fysieke en werk, tot de negende maand lukte dat toen ben ik ziek geworden en heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen waar ze elke dag kon komen voor de voeding maar dat wilde ze na twee dagen niet meer en toen liep het hard terug bij mij en ben ik gestopt.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 16 Jul 2008 20:30:28

Ik geef Jedidia ook borstvoeding, en ook zij is supersnel afgeleid, vooral als papa in de buurt is. Dus ik ga tegenwoordig op haar slaapkamertje zitten voeden. Als ze niet goed drinkt, kolf ik thuis ook wel eens af en geef het dan via de fles, dan gaat het er wel ineens in, maar echt handig is het niet.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Mijn dochtertje is erg druk als ik zelf ook druk ben of niet goed zit.
Soms heb ik even geen rust in mijn lijf,doordat ik met iets bezig was,of toch met een beetje stress in mijn lijf zit,dat merk ik dan meteen aan haar,dan drinkt ze erg onrustig.

Ik doe ook de tv uit(als deze aan staat),ik zorg dat er drinken voor me bij het voeden staat,zodat ik me echt kan concentreren op het voeden.
Ik praat ook veel tegen haar tijdens het voeden,dat helpt en is vertrouwd.

Misschien is het id!

Hi allemaal!

dank jullie wel voor jullie antwoorden!
Ik heb de afgelopen week geprobeerd om bij elke voeding in onze slaapkamer te gaan zitten waar het stil is en verder niet zoveel te zien.
Maar dan nog als de ergste dorst over is, vindt ze het gewoon gezellig. Ze laat dan los en kijkt me aan en begint te lachen!
Hartstikke leuk natuurlijk maar ze was ook niet zoveel aangekomen de afgelopen weken.
Wat ik nu aan het proberen ben is eerst kolven en haar dan de fles geven. dan drinkt ze met gemak 180 cc achter elkaar op. 's avonds dinkt ze wel gewoon bij mij, maar dan heeft ze al een poosje geslapen en wordt dan niet echt wakker.
Het is niet echt ideaal, want je bent dubbele tijd kwijt maar het belangrijkste is dat zij goed drinkt.

groetjes!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ook mijn zoontje was erg snel afgeleid bij het drinken. Zodra de eerste honger/dorst eraf was ging ie lief naar me liggen lachen en kletsen en rond kijken. Je kan proberen om tijdelijk liggend te voeden. Op een rustige kamer uiteraard. Dat werkte bij ons wel goed.

Succes !!!
Iris (mama van Jelle)