Lui met praten

Hoi dames,

Onze meid is nu ander half…anderhalf jaar lang me niet druk gemaakt qua ontwikkeling. Alles ging mooi vlot en soms sneller dan ze had moeten doen.

Maar nu is denk ik de fase aangekomen dat ze moet gaan praten en dat doet ze niet veel.
Ja de hele dag is ze in haar eigen taaltje aan het kletsen maar niks waar ik echt iets van kan maken.
Als ik vraag wat doet een hondje dan weet ze dondersgoed dat die waf waf zegt en dat zegt ze dan ook.
Maar ik heb het idee dat andere kindjes van haar leeftijd veel meer spreken.
Ze snapt overigs alles wel. Want als ik haar een opdracht geef komt ze altijd met het juiste terug.

Moet ik me zorgen gaan maken. Of komt het allemaal vanzelf.
Misschien wil ik het ook wel te graag…dat ze wat meer gaat praten.

Liefs

meid geen zorgen mijn zoontje word volgende maand 3 en begint nu pas met wat zinnetjes dus komt echt wel goed hoor

before you judge me, try hard to love me

zeker niet druk om maken.
Lindsey heeft een hele tijd wel wat woordjes gezegd maar ook echt niet veel, sinds een maandje ongeveer (dus sinds ze 2 is) heeft ze inene een spurt gemaakt en praat ze de oren van je kop en is t een klein papegaaitje geworden.

liefs,
Rinske

mij werd dit ook gevraagd bij het cb of ze al woorden zei, ja ze zegt genoeg maar in haar eigen taal, mummuh ben ik papa komt er wel uit, en boeboe is de kat (ookal heet hij chika…maar goed) verder kan ik die verhalen echt niet verstaan… zit me er niet druk over te maken, verder is ze met alles snel, dit misschien ook of nie, we horen het vanzelf, … want ik weet eigenlijk ook niet zo goed wanneer kids gaan praten, volgens mij hebben ze daar ook hun eigen tijdschema voor !

heb het ff gechekt op internet, als ze voor hun 2e verjaardag echt nog geen 1 verstaanbaar woord hebben gezegt, moet je je zorgen maken en dit melden,maar zover ist nog nie !
geniet nog lekker van het brabbelen, want als ze eenmaal het woord 'nee’hebben ontdekt, denk je vast nog terug aan de tijd dat ze niet konden praten hahaha

Meid, ik zou me geen seconde druk maken hoor. Eva praatte met 1,5 ook niet echt veel. Er waren hier toen kindjes die wél al aan het babbelen waren en ik dacht: ‘Die van mij zegt bijna niks!’ Ze zei wat losse woordjes en dat was het wel. Toch merkte ik wel dat ze veel snapte en dat ze bv haar schoenen pakte als ik dat vroeg. Daardoor had ik het gevoel dat het wel goed zat met de taalontwikkeling. Gisteren zat ik even wat filmpjes op mijn telefoon te bekijken en zag ik haar toen ze 1,5 was. Ze was alleen maar aan het brabbelen, er was geen touw aan vast te knopen. En nu? Net als Lindsey heeft Eva ook een spurt gemaakt en nu zegt ze opeens heel veel. Geen volzinnen natuurlijk, maar ze kent veel woordjes en maakt kleine zinnetjes van 2-3 woordjes. En ze zegt ook heel veel na. Gisteren kreeg ze een ballon en zei ze opeens tegen papa: ‘opbazen’ en ze zei ‘applaus!’ Dat zijn woorden die wij niet direct leren via een boekje, maar die ze gewoon oppikt. En dat gaat jouw kindje ook doen, let maar op hoe hard het kan gaan joh!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik heb er wel een die de oren van je hoofd kletst en al vrij vlot was met dingen zeggen. Ik moet zeggen volgens pappa zei ze al veel meer dan mamma kon horen, maar volgens mij hebben meer pappa’s hier last van . Maar ik zou me ook geen zorgen maken, wat je zegt ze is 1.5 en heeft alles vlot gedaan, grote kans dat ze dit op der gemak doet.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor jullie reacties. Ach alles ging zo snel, zomaar draaien van rug naar buik, zitten, staan en zelfs lopen. En nu ze niet veel verstaanbaars zegt begon ik te twijfelen.
Heb mezelf wel voorgenomen dat elke keer als ze DIE zegt het voorwerp echt te benoemen wat ze bedoeld.

We wachten verder maar rustig af

Zoals de rest ook al aangeeft hoef je je echt geen zorgen te maken. Tim was heel snel met omrollen, kruipen, lopen etc. Maar met praten was hij weer langzaam. Nou ja langzaam is ook niet het goede woord. Maar dat duurde wat langer. Met 1,5 jaar zei hij 5 woordjes, maar daarna is het heel snel gegaan en kwamen er dagelijks nieuwe woordjes bij. Nu praat hij zelfs zinnen, dus ja ineens gaat het gewoon heel snel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Dylano word volgende week 2 en zegt mama, papa, NEE, bah, hai dat zijn de de woorden die hij dus goed uitspreekt. Dan krijgen we tittuh (zitten) en mmm = eten en nog een woord voor eten maar zou niet weten hoe ik het moet schrijven Enne dat is het
Dus niet druk maken al is dat altijd makkelijker gezegd dan gedaan

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Seth is ook al 21 maanden (precies vandaag) en zegt ook niet heel veel.
Nu moet ik zeggen dat er eens in de zoveel tijd wat woorden bij komen, dus het worden er nu al wat meer. Maar heel veel is voor anderen niet verstaanbaar, haha.

Komt vanzelf goed dus!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers