Ff gecopieerd, want het is nogal een heel verhaal ;o).
Hoi allemaal,
Wij zijn vandaag dus naar de neuroloog geweest. Het begon goed hahaha, ik dacht dat we om 11.15 er moesten zijn, komt Marcel:“Monique, op de kalender staat 10.50 hoor!”, oei ff opschieten dan. Komen we daar om 10.45, zegt die afsprakenmevrouw:“Zo, u bent op tijd zeg!”, dus ik:“Huh? 5 minuten te vroeg, valt wel mee toch?”, blijkt dus poli pas om 11.15 open te gaan. Stond het dan verkeerd op de kaart? Ja, zeg ik nog overduidelijk, dat moet haast wel, ahum (had beter moeten weten natuurlijk ). Kaart er bij…11.50 argh… Hihihi echt ik weer hoor. Maar we mochten gelijk door, ze zijn erg vriendelijk. Arts vond het ook helemaal geen probleem, om een half uurtje eerder te beginnen hahaha.
Goed, wat er gebeurde. Lucas uitkleden, ff gebabbeld, of ik het erger vond worden en ik zei dus dat ik dat niet kan zien, maar het is niet minder geworden in ieder geval. Lucas op blote voeten lopen, zag hij het al (wel verergerd dus), hamertje geven, Lucas pakt het met rechts en gaat gelijk op mijn hand er mee meppen. Nu moest het met links, dat ging duidelijk moeilijker en er mee slaan deed ie al helemaal niet. Lopen: rechts zet ie voor, links sleept mee. Hij keek nog in zijn gezichtje en ook dat loopt niet symetrisch (maar dat is bijna niemand, alleen zijn linker oogje staat meer naar binnen toe, alsof het daar een beetje scheef is, maar dat hoeft niets te betekenen natuurlijk).
Afijn, hij zag nu toch ook wel duidelijk, dat hij wel erg rechts is. Extreem gefixeerd rechts, noemt ie dat. Dat is niet goed, want hij gaat links steeds minder gebruiken, nu is ie pas 2 1/2 jaar, maar hij zal ook eens volwassen zijn natuurlijk en tegen die tijd, moet je toch wel beide kanten kunnen gebruiken en als hij het nu al minder doet… Goed, dat was al wel bekend. Maar wáár komt dat vandaan? Nog voor ik het hoefde te vragen, zei hij al, dat hij volgende week een EEG onderzoek krijgt (duurt een uur ongeveer), om te kijken hoe het in zijn hersentjes is. Waarom hij niet symetrisch is. Hoe zijn gedrag is? Nou altijd vrolijk en anders wel snel blij te krijgen (als ie boos is ofzo). Dat is dus prima, maar zijn praten en begrip dus juist niet. Vond ie ook wel erg langzaam, dus krijgt hij logopedie vanuit het ziekenhuis binnenkort. Hij vond het ook wel echt nodig. Daarbij gaat hij de fysio zelf bellen, om een plan op te stellen, want Lucas moet nu links gaan gebruiken en daar hebben we dus fysio bij nodig. Hij blijft ook gewoon onder controle van de neuroloog en daar moeten we dan 25 februari weer naar toe. Dus volgende week EEG en dan 20 dagen later neuroloog. De logopediste belt mij voor een afspraak en fysio moeten we weer mee starten.
Toen hij vroeg, of ik het niet erg vond, al die onderzoeken, zei ik, dat ik juist opgelucht ben, omdat ik al 2 jaar lang aan het “zeuren” ben, maar nergens serieus genomen werd. Cb absoluut niet, mensen om me heen niet, want geen 1 kind doet iets hetzelfde. Maar ik ben toch niet gek? De neuroloog gaf me gelijk. Toen zei ik ook, dat ik het zat was en de fysio weer had gebeld, zonder tussenkomst van huisarts en dat zij wel achter me stond. Toen moest ik wel naar de huisarts eerst (moest van ha zelf, die belde me nog speciaal op, dat ik niet zonder bij hem gekomen te zijn, naar fysio mocht, waarop ik zei: prima, maar ik krijg wél die verwijskaart!), die keek ff naar zijn rug en zei dat er niets is. ?! Heel byzonder .
Maar neuroloog vind het ook niet goed en er moet iets gedaan worden. Dus tja…ik word nu EINDELIJK serieus genomen en dat geeft een heerlijk gevoel hoor. Nu wordt er namelijk iets gedaan! . Kijk, aan de ene kant is het natuurlijk niet zo leuk, want nou ja, dat wil je natuurlijk liever niet voor je kind, maar aan de andere kant, als je al 2 jaar lang zegt, dat er iets is en ze kijken je aan, alsof je overbezorgd bent en iemand die gesust moet worden, dan ben je hier heel blij mee.
Nou denk, dat ik het zo wel duidelijk heb opgeschreven .
groetjes Monique