Lucas is geweest voor EEG

Vandaag bij de EEG geweest en het ging echt heel erg goed. We waren echt ruim op tijd, dus kon ik mooi dat fotoboek nog bekijken, Lucas vond het wel best allemaal: die ging lekker spelen. Ziekenhuizen maken geen indruk . We werden keurig op tijd opgehaald, door een hele lieve mevrouw. Ze had zelf ook kinderen in deze leeftijd, dat scheelt best hoor. Ze was erg lief en Lucas liet Bobje (zijn kleine Bob de Bouwer knuffeltje) die mevrouw een kusje geven, spontaan! Eigenlijk wilde hij niet op dat bed gaan liggen, maar ja het moest natuurlijk wel. Ik er naast op een krukje en toen kreeg hij al die bandjes om zijn hoofd, daarna al de kussentjes, met lijmpasta (zit nog in zijn haar, moet het nog uitwassen zo), dat duurde best een tijdje, maar ging wel erg goed. Had ik écht niet verwacht!!! Hij was best onder de indruk, maar die vrouw was zo aardig en duidelijk op kinderen ingespeeld!

Goed, hij lag dus op dat bed, met die dingen op zijn hoofd, een snoertje aan zijn hand (dat vond ie niet leuk trouwens) en toen mocht ik gaan voorlezen. Jip en Janneke vond ie leuk, uit de stapel. Nu luistert hij thuis echt nooit, als ik iets wil voorlezen! Nu dus wel! Heb veel verhalen voor kunnen lezen. Toen was het tijd, voor de lamp die ging knipperen, langzaam en heel snel, daarna kriebelen op zijn handjes, daarna werd het tijd voor zijn oogjes dicht doen (maakte ze spelletje van, door zijn oogjes dicht te doen met dr vingers, vast te houden en daarna kiekeboe te zeggen) en toen… waren we 3 kwartier verder! Ze vond het voorlezen prachtig (hahaha heb er ervaring in) en vond dat ie het héél goed deed, hij bleef zo stil liggen als mogelijk was voor hem. Tuurlijk bewoog hij ook wel eens en soms moest hij ook echt ff “toegesproken” worden, omdat hij te veel ging bewegen, maar ja 45 minuten stil liggen, is ook wel moeilijk natuurlijk. Al met al, ging het goed dus! En de 25e horen we de uitslag. Ik zag wel, dat ze af en toe op een papier die "bergjes’ natekende. Wat dat inhield weet ik niet hoor, zal het allemaal wel horen .

Om kwart over 11 waren we klaar! Nog ff bij het schaapje gekeken (lopen boerderijdieren bij de kinderafdeling en deze ruimte was dus bij de kinderafdeling) en toen weer naar huis. Ging hij lekker bouwen met zijn nieuwe Lego. Was niet onder de indruk meer en vond alles wel weer gezegend . Jaaaaa grote knul hoor!!!

En Veronica vond hem gelijk heel zielig hahahaha, heb dr maar duidelijk gemaakt, dat er niets zieligs was, maar hij kreeg wel een extra knuffelige omhelzing van dr . Lieverd hoor.

Nou zo is het dus gegaan en we zullen zien de 25e, lijkt me niet dat er iets schokkends is, dan had ze dat vast laten merken.

gr Monique

groetjes Monique

Nou gelukkig maar dat het is meegevallen.
Nu de uitslag nog.
Ik hoop dat het goed is.
Heel veel sterkte met afwachten.

groetjes en veel liefs van Natasja

gelukkig maar dat alles goed is gegaan en ook dat die vrouw zo aardig was voor lucas nou maar afwachten wat de uitslag is messchien valt het mee nou meid heel veel sterkte

veel liefs marielle en knuffels van tanja voor lucas

Goh, wat is dat goed gegaan zeg!
Echt knap van zo’n klein jochie hoor, om toch maar even drie kwartier stil te liggen!
Lijkt me alleen wel lang wachten, tot de 25-ste (maar ja, ik heb altijd weinig geduld ).
Hoop dat het idd allemaal meevalt!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan

goed hoor. ik hoop dat de uitslag ook goed is. sterkte ermee

groetjes maureen

knap manneke hoor

Wat een knappe vent zeg. Voor een volwassene was het al moeilijk geweest.

Liefs Kristel

Heel knap wat Lucas gedaan heeft, menig volwassene zou dit niet kunnen.
En dan hopen we nu dat de uitslag goed is!!!
Succes ermee!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Hoi Monique.
Hartstikke fijn dat het zo goed ging bij de eeg.En inderdaad het scheelt zo erg als je een leuk,geduldig iemand erbij hebt.Heb je er al over nagedacht op welke uitslag je hoopt?Ik ben er een tijdje uitgeweest hier maar kan me herinneren dat je het over hemiplegie had,toch?
Groetjes Eljada