Lucas 1e keer

Naar de peuterspeelzaal was vandaag.
En zoals ik had verwacht was het wel een klein drama, terwijl het toch heel goed begon.

Ik had hem om 08.45 afgezet bij de pz, nog even mee rondgekeken en al snel zat meneer in de haaibaaihoek (meidenhoek, stonden alleen maar meisjes op dat moment ) Hij had al metteen de handtasjes gevonden en die vond hij wel heel errug leuk (moet ik me nu zorgen maken?)
Na ongeveer 15 minuten gingen de moeders weg en ik dus ook. Netjes verteld dat ik naar huis ging, geen probleem kreeg zelfs 2 maal een kus.
Maar toen hij me buiten zag, en dus zag dat ik echt wegging was het toch mis en huilde hij. Dus maar snel doorlopen om het drama niet langer te laten duren dan nodig is.

Om 11.45 ging ik hem weer ophalen en ik kon hem dus niet vinden tussen de spelende kinderen. Stond hij voor het raam, met zijn duim in de mond, naar buiten te kijken. Toen ik bij hem stond draaide hij om, heel blij en ik kreeg metteen een kus. En daarna moest hij natuurlijk wat speelgoed pakken om mij te laten zien. Het eerste wat hij zei was: Niet huis toe!

Hij heeft dus best wel vaak gehuild, ze hebben getwijfeld om te bellen maar deden dat express niet. Omdat hij het dan toch door heeft en dan probeert hij het iedere keer (ben blij dat ze niet gebeld hebben).
Er was ook een verjaardag en daar leefde hij toch wel wat van op en hij heeft tussendoor ook wel wat gespeeld. Toen we naar huis gingen was hij heel opgewekt.

Hij heeft thuis 2 boterhammen op (das heel veel voor Lucas)! Tot 16.30 geslapen en vanavond heeft hij 2 borden spaghetti op!
Lang leve de pz, hij eet er heel goed van!

Dinsdag gaat hij niet want dan moeten we naar de efteling met familie die over is uit nieuw zeeland, maar vrijdag gaat hij weer. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Groetjes Miriam

p.s.: Ben ik een slechte moeder omdat ik het vanmorgen zo heerlijk rustig vond?

eeeeeeen hele slechte moeder ja!! ben blij dat je van je rust hebt kunnen blijven genieten en dat ze doorgzet hebben met lucas want ze hebben het snel genoeg door als ze maar gaan huilen komt mama wel

Hoi Mirjam,

Lijkt me best pittig hoor, zo’n eerste keer naar de peuterspeelzaal. Zowel voor je kind maar misschien nog wel meer voor jezelf, hahaha!
Knap van je dat je gewoon bent weggelopen terwijl hij huilde. Lijkt me héél moeilijk.
Maar wel goed, want volgens mij BLIJF je anders teruglopen.
Ook goed van de pzs dat ze het even aangekeken hebben en je niet meteen hebben laten komen. Die kleintjes hebben dat inderdaad écht snel door hoor, dan denkt ie volgende keer: als ik nou maar blijf huilen dan bellen ze mamma wel.
Ik ben blij voor je dat hij het toch ook wel leuk heeft gevonden. Het is voor zo’n kleintje gewoon even wennen.Volgende keer gaat het vast weer een stuk beter!
Enne…ik vind je geen slechte moeder hoor, omdat je genoten hebt van de rust.
Maar ik kan me voorstellen dat je je dat even afvroeg. Stephan was gisteren namelijk een groot deel van de dag bij mijn ouders en dat vond ik ook heerlijk rustig (voor een keertje). Maar ik was wel weer super-happy om hem te zien 's avonds!!!

Groetjes, Bianca

Hoi Miriam
Ik snap je best hoor.Lekker even rustig een kopje koffie drinken met een libelle of de krant.En dan die stilte he!Oorverdovend gewoon.
Ook Niels had het de eerste keren erg moeilijk.Hij huilde steeds als ik wegging en ik belde ook elke keer om een uur of 10 om te vragen hoe het ging.Meestal huilde hij dan nog.Hij had ook snachts nachtmerries.Dan werd hij schreeuwend wakker"Ik ga niet naar schooooooooool!".Nou je begrijpt dat ik er graag mee wilde stoppen maar de juffen waarschuwden me dat als ik nu toegaf,hij altijd zou proberen om zijn zin door te drijven.Ik ben toen 2 ochtenden bij hem gebleven op school en steeds iets eerder weggegaan,en na 10 keer was hij gewend.Hij is nu een van de ruigsten van de klas.Altijd stoer en gek doen en hij vindt het geweldig op school.Dus ik ben wel blij dat ik heb doorgezet maar het was soms best moeilijk.
Hopelijk gaat het bij jou makkelijker,de volgende keer.
Groetjes Eljada
ps ik bedoel natuurlijk psz ipv school!

Gewijzigd door - eljada op 13 Sep 2003 20:29:54

Ohhh wat leuk ook al naar de psz, jordy gaat als het goed is in okt, ben benieuwd!
als jordy er ook zo goed van gaat eten doe ik hem elkedag hahah nee geintje
gaat vast elke keer beter…

Tries

Liefs Tries

Nou hij zal het wel leuker gaan vinden want meneer wilde niet mee naar huis toen ik hem op kwam halen!
En dat het zo zou gaan had ik wel verwacht, hij deed precies hetzelfde bij mijn vriendin (zijn oppasmoeder).

Het zal wel wat langer gaan duren, hij lijkt nu eenmaal op zijn moeder en die heeft een hele lange tijd de psz bij elkaar geblert toen ze zo jong was

Groetjes Miriam

Gister is Lucas weer geweest, de 2e keer.
Toen we bijna bij de creche waren zei meneer, nee niet toe (wat een slimmerik he!)
Ben binnen ff met hem gaan kleuren, dat vind hij wel leuk om te doen. We mogen hier zowiezo een kwartiertje meespelen, wat op zich wel leuk is. Toen zei hij, mama niet werken. Ik denk, ik zeg dat ik wel moet werken, weet hij in ieder geval dat ik weg ga.
En dat was eigenlijk allemaal wel prima. Ik kreeg 3 keer een kus een knuffel en hij zwaaide nog ff. Om daarna metteen bij een ander kindje te gaan staan om even te kijken.
Hij heeft dus nog wel even gehuild en toen de andere kinderen in de kring zaten zijn ze even met lucas apart gaan zitten om wat te tekenen en een boekje te kijken.
En toen ontdooide hij wel wat, hij heeft zelfs ook een paar keer gelachen!

Het ging dus een beetje beter. Och het is zoals die leidster al zei, het zal iedere keer een beetje vooruit gaan.
Maar ik was wel blij dat hij toch een beetje plezier heeft gehad!

Groetjes Mim

Hoi Mim,

Ja, dat kan ik me voorstellen: dat je blij bent dat het nu toch een stukje beter ging!
Fijn voor je! Geeft je toch een prettiger gevoel.
Ik vind het wel goed zoals ze het bij jullie pzs opvangen. Dat ze even apart met hem gingen zitten enzo…
Ze nemen er dus echt de tijd en moeite voor.
Laat je straks weten hoe het de derde keer is vergaan?

Groetes, Bieb

Vandaag is Lucas alweer voor de 4e keer naar de psz geweest.
Hij huilde vandaag al voordat ik aanstalten had gemaakt om te vertrekken.
Dus maar snel gegaan, leidster had hem al opgevangen. Even boodschappen want ik had wel verwacht dat ik gebeld zou worden.
Maar nee hoor, en om 11.45 kon ik hem weer halen. Wat was hij blij om mij te zien! Kreeg heel veel kusjes en knuffels en hij wilde me niet meer loslaten!
Dacht nog, kan nooit goed zijn gegaan vandaag, hij was zo blij dat hij naar huis mocht.

Maar niets is minder waar!
Er was een leidster terug van vakantie en die vertelde dat ze vond dat hij erg vooruit is gegaan. Hij had vandaag ook erg veel plezier gehad en hij had heel veel gebabbeld. Dat is Lucas (wat lijkt hij toch op zijn moeder )als hij veel kletst dan heeft hij het ook naar zijn zin.

Ze moest zijn luier verschonen en toen had hij het over zijn pielemoos (piemel).
Papa had er ook een!
Zo weet ze meteen dat papa ook een piemel heeft, hahahaha.

Ik ben blij dat het steeds beter gaat en dat hij het ook leuk vind.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij het leuker vinden dan Lucas

Groetjes Mim

Haha, sorry hoor, maar ik moest ff lachen om je laatste opmerking!
Maar wat fijn dat het beter gaat joh!
En dat vind ik nou altijd zo leuk aan kinderen: dat ze gewoon praten over hun piemel en dan ook nog zeggen dat pappa er OOK 1 heeft, hahaha! Lachen hoor!
Vanaf nu zal het dan wel goed blijven gaan toch?
Hij is nu blijkbaar best al gewend!

Groetjes, Bianca