Naar de peuterspeelzaal was vandaag.
En zoals ik had verwacht was het wel een klein drama, terwijl het toch heel goed begon.
Ik had hem om 08.45 afgezet bij de pz, nog even mee rondgekeken en al snel zat meneer in de haaibaaihoek (meidenhoek, stonden alleen maar meisjes op dat moment ) Hij had al metteen de handtasjes gevonden en die vond hij wel heel errug leuk (moet ik me nu zorgen maken?)
Na ongeveer 15 minuten gingen de moeders weg en ik dus ook. Netjes verteld dat ik naar huis ging, geen probleem kreeg zelfs 2 maal een kus.
Maar toen hij me buiten zag, en dus zag dat ik echt wegging was het toch mis en huilde hij. Dus maar snel doorlopen om het drama niet langer te laten duren dan nodig is.
Om 11.45 ging ik hem weer ophalen en ik kon hem dus niet vinden tussen de spelende kinderen. Stond hij voor het raam, met zijn duim in de mond, naar buiten te kijken. Toen ik bij hem stond draaide hij om, heel blij en ik kreeg metteen een kus. En daarna moest hij natuurlijk wat speelgoed pakken om mij te laten zien. Het eerste wat hij zei was: Niet huis toe!
Hij heeft dus best wel vaak gehuild, ze hebben getwijfeld om te bellen maar deden dat express niet. Omdat hij het dan toch door heeft en dan probeert hij het iedere keer (ben blij dat ze niet gebeld hebben).
Er was ook een verjaardag en daar leefde hij toch wel wat van op en hij heeft tussendoor ook wel wat gespeeld. Toen we naar huis gingen was hij heel opgewekt.
Hij heeft thuis 2 boterhammen op (das heel veel voor Lucas)! Tot 16.30 geslapen en vanavond heeft hij 2 borden spaghetti op!
Lang leve de pz, hij eet er heel goed van!
Dinsdag gaat hij niet want dan moeten we naar de efteling met familie die over is uit nieuw zeeland, maar vrijdag gaat hij weer. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Groetjes Miriam
p.s.: Ben ik een slechte moeder omdat ik het vanmorgen zo heerlijk rustig vond?