Lotgenoten gezocht

Hallo allemaal,

Wie moet zijn baby ook afleiden tijdens het eten?
Milou van bijna 12 maanden eet opzich prima, maar wel altijd met een speeltje in haar handjes of iets anders wat ze interessant vindt.
Als ik met de lepel aan kom zonder dat ze afgeleid is, dan slaat ze deze uit mijn handen en draait haar hoofd weg…ik heb al geprobeerd om maaltijden over te slaan, maar dan eet ze gewoon niet. Met afleiding dus wel…
Ik zou graag eens horen of in hier lotgenoten in heb, want ik word er best wel eens onzeker van…

Merel slaat pas de lepel weg als ze al wat gegeten heeft en de grootste honger is gestild. Ik heb haar eigenlijk nooit afgeleid met een speeltje. Wel geef ik aan soms ook een lepeltje in de hand en laat haar daarmee spelen. Ze wil dan ook zelf proberen te eten. Dat geeft nog wel een flinke zooi, maar ze moet het ooit leren.

Misschien het proberen waard??

Suc6

Groetjes Natasja

Lilypie

Hier hebben ze het nooit voor elkaar gekregen dat ze tijdens het eten speelgoed of wat dan ook kregen. Etenstijd is etenstijd en dan wordt er niet gespeeld, gelezen of TV gekeken.

Milou is een jaar oud en dus stevig in de uitprobeerperiode. Als ze weet dat het lukt om tijdens het eten speelgoed te krijgen, weet ze ook dat het haar uiteindelijk gaat lukken om haar eten te krijgen terwijl ze TV kijkt want over een poos is ze gewoon niet tevreden meer met speelgoed tijdens het eten en gaat ze de grenzen verleggen. En dat wil je niet maar je bent wel geneigd om daaraan toe te geven.

Ik zou er niet in meegaan als ik jou was, want voor je het weet is het eind zoek. en gaat ze die truc ook op andere dingen uitproberen want ze weet dat er met je te sollen is.

En als ze niet eet zonder die afleiding, dan maar niet. Uiteindelijk gaat ze ook echt wel eten zonder speelgoed op tafel, want ze gaat eieren voor haar geld kiezen op het moment dat ze wel degelijk honger heeft. Kost je mogelijk een paar weken maar ze krijgt echt wel genoeg voedingsstoffen binnen hoor. Als ze haar vocht maar krijgt is het goed.

Groetekes, Sje

hier is de regel geen speelgoed tijdens eten en geen afleiding!
pas er mee op want je komt er nooit meer vanaf!
etenstijd is eten en eet ze niet dan maar niet.
gaat het weg en ook geen pudding!

klinkt heel streng maar spelen of id tijdens eten kom je anders nooit meer vanaf.
ik zou het ook niet meer doen met afleiding!
Ze gaan echt wel weer eten hoor als ze honger hebben. ze kunnen het lang volhouden hoor om niet te eten maar opeens gaan ze dan weer eten en eten ze de kruimels nog van tafel!
spreekt men uit ervaring!

en ik zie dat je kindje 12 maanden is dus het is gewwon uitproberen en hier moet je geen aandacht aan schenken! negeren !

succes groetjes gytha

Ik zing wel voor haar als ze moeilijk doet tijdens het eten… Maar weet precies niet of dit wel een goed idee is, want dan denkt ze mssch dat haar slecht eetgedrag beloond wordt door een liedje…
Hm, misschien moet je mijn raad dan toch maar niet opvolgen

@ sje we typten tegelijk en eigenlijk hetzelfde whahahahha

groetjes gytha

Ja, ik zag het inderdaad dat we tegelijk precies hetzelfde getypt hebben! Over lotgenoten gesproken! Hahaha!

Groetekes, Sje

Ook hier geen speelgoed bij het eten absoluut niet. wel willen wij wel is zingen als hij vl begint te raken om het laatste beetje ook binnen te krijgen. Moet zeggen dat ik tot nu toe een makkelijke eter heb maar heb het bij mijn dochter ook nooit gedaan (speelgoed dus)

Wij eten mhier met vieren aan tafel en ieder kan dan zijn verhaal kwijt ook dylano maar indien nog niet praat wordt het voor hem meestal een liedje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

ook hier geen speelgoed tijdens het eten, hij pakt het dan soms snel van de grond af als ie in zn wipper eet bijvoorbeeld,maar ook dat pak ik gelijk af, ja dan is het brullen, maar maakt mij niet uit, hij wint die strijd echt niet! op den duur geef ik even niks en gaat ie ook huilen totdat ik m een hap geef en dan wil hij eten.
ook de tv gaat niet aan tijdens het eten, de radio staat soms wel aan maargoed dat is meestal wel zo.
eet zelf ook het liefste met een gezellig muziekje op de achtergrond.
maar dan hoeft het nog geen disco te worden natuurlijk

hier ook geen speeltje hoor…
tis precies zoals sje en gytha zeggen…etenstijd is etenstijd en dan word er niet gespeeld!!

groetjes!

karin

Hi,
Ik ben nieuw hier en ik ken dit probleem… mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en wil totaal niet eten zonder hem af te leiden.
ik moet alles uit de kast halen om hem een paar happen te kunnen geven.
Terwijl ik in het begin zoiets had van eten is eten en niet spelen… maar als je kind niet wil eten… tja… dan ga je toch iets proberen. Want inderdaad hij eet dan ook niet. Ik denk dat dit wel overgaat. Althans dat hoop ik…
Zn flessen gaan er wel in overigens.

ik heb er nog over nagedacht en denk dat ik jullie adviezen ook maar ga volgen… want ben inderdaad bang dat hij nooit meer anders wil straks.
Dit duurd echt maar een paar weken? Want wij gaan in september op vakantie en wil eigenlijk geen drama in het restaurant twee weken lang…

Als het goed is, duurt het hooguit een paar weken voordat-ie doorheeft dat er met mama niet te sollen is.

Groetekes, Sje