Los staan en stapjes zetten

Ik had een vraagje.
Rico begint al een paar weken met los staan. net stond hij bijvoorbeeld los zo’n anderhalve minuut… te swingen op de tv tune van pieter post (haha was zo lief!)

Moeten ze echt heel lang los kunnen staan willen ze stapjes gaan zetten? en moet je ze daar bij helpen of doen ze dat helemaal alleen?

Wat goed van Rico! Ik heb er nog geen ervaring mee (Erik loopt sinds kort pas zelf achter z’n loopauto), maar wilde toch even zeggen dat ik het stoer vindt van je kleine man! En nu op naar de tips van mensen mét ervaring…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Morgan staat ook al even los en sinds een week voor der verjaadag zet ze af en toe een stap, maar het is allemaal kort en als je te lang met je ogen knippert is het voorbij dus ik vraag me ook af wanneer daar verandering in komt. Ze hoeft van mijn morgen te lopen (zou soms wel makkelijk zijn) maar wanneer kun je inderdaad verandering zien??

Groetjes,

Michèle

dankjewel ik ben ook erg trots.
oh enne Mriek… ik laat nog wat terug weten oke? had weinig tijd gehad.
Rico heeft wel een loop auto maar niet zo’n loop auto, daar moet je op zitten en dan met je benen dat ding vooruit krijgen snapje?
was vanaf 10 mnd.
hij gaat alleen achteruit en niet vooruit haha

@Michele; we plaatste volgens mij tegelijkertijd een bericht dus even een wijziging:
rico stond een paar weken voor zn verjaardag los, maar dan niet heel erg lang ofzo, en nu de laatste week staat ie steeds langer los. maar ik weet niet zo goed of je dat stapjes zetten moet leren of datze dat zelf doen. in de box met houvast doet ie het wel zelf maar hoe zit dat idd met los staan en stapjes zetten?

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 27 Sep 2009 09:09:24

Dat weet ik dus ook niet. Als ik Morgan de handjes vasthoud om der te helpen laat ze zich standaard door de knieeen zakken terwijl ze met stoelen en der rollator zo overal heen stapt. Ik laat haar eigenlijk maar een beetje gaan. Ze zal toch een keer moeten gaan lopen lijkt me.

Groetjes,

Michèle

ja dat is hier dus ook
dan zit hij pak ik zijn handjes zodat hij zich op kan trekken…doet ie niet
maar in de box trekt hij zich wel op.
ook met lopen dan zet ik hem neer en en dan trekt hij zijn benen in zovan: ja ik ga wel zitten!

even afwachten wat de expertmamma’s zeggen dan he

Groetjes,

Michèle

Oké Inge, is prima. Ik wacht het rustig af.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Inge en Michèle je kunt ze stimuleren door met zijn tweeen heel dicht tegenover elkaar gaan zitten zodat Rico of Morgan maar 1 pas hoeft te doen om bij papa of mama te komen. Flink juichen als dat lukt en dan de afstand steeds groter maken.
Dylano loopt wel goed aan 1 hand mee maar lostaan is indd nog met je ogen knipperen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

@Michelle:
Rico staat vaak in de box los. maar laatst dus ook aan de bank.
WEET hij uberhoudt wel dat hij moet lopen? snapje mijn vraag??
of is hij daar nog te jong voor? want over het algemeen gaan ze toch pas rond 14 / 15 mnd beginnen met lopen? daarmee wil ik niet suggereren dat het niet eerder kan, maar als da de standaard leeftijd is zouden ze dat dan toch pas echt begrijpen?
enne… als ik hem zo neerzet blijft ie maar heel kort staan, hij wil het echt ZELF doen, dus weet niet wanneer ik dan moet gaan zitten zodat hij kan stappen.

Loopt Dylano aan 1 hand mee??? (sorry als het een domme vraag is)

Standaard bestaat niet bij kindjes Inge Hier overigens ruim 3 min losgestaan op het voetbalveld. ze had het niet eens door.

En Michelle. Geloof me ook al geprobeerd. Maar dan laat ze mij los, zakt op de grond, kruipt die ene stap en trekt zich weer op aan pappa… Geen succes.

Groetjes,

Michèle

Hey…hier een mama met ervaring!

Aaron liep vanaf zijn 13 maanden alleen.
Hij begon net voor zijn verjaardag met kleine stapjes tussen bank en tafel.
Op de bank staan etc…
wij gingen net voor bedtijd ook tegenover elkaar zitten en kijken wat hij deed…vaak ging hij gewoon tussen ons in kruipen.
Ennu…wij hebben ook zo’n rollator (chicco) met die ballen erbij en die figuurtjes erin weet je wel!
Daar liep hij geregeld mee (ik heb altijd het rem blokje eropgehouden) de achterbandjes bleven stilstaan zodat hij niet vooruit schoot.
Maarre…weet je wat het meeste helpt!
NIKS DOEN!
En als hij per ongeluk flinke stappen zette deed ik net of ik niks zag en zo ging hij het steeds meer en vaker op een dag doen…en op een dag zette ik hem smorgens beneden op de grond waar hij normaal meteen op zijn billen ging zitten en toen zette ik hem neer…en liep hij weg!
Vanaf die dag doet hij alles voort lopend!

Bij de ene zal het wat langer duren…maarre “niks pusshen” het komt allemaal wel.

Gr, Danielle

Die rollator heeft morgan ook, hier loopt ze wel gewoon zonder rem, of ze speelt met de hendels om op de muziek te dansen

Groetjes,

Michèle

@Inge
Ja Dylano loopt aan 1 handje mee en dat gaat beter dan met 2 handen in de lucht als je begrijpt wat ik bedoel
Is hij beter in evenwicht.
En vandaag ook wel een minuut losgestaan zonder dat hij er erg in had

Liefs Michelle

grappig he dat ze er geowon geen erg in hebben? rico heeft voor het avond eten 1 stapje gezet met zijn linker voet haha, toen zakte hij door zijn knieen (zonder vast te houden he) en kwam weer omhoog, toen weer omlaag en weer omhoog. ik keek echt van: HUHHHHHHHH net dit topic geopend en meneertje gaat op en neer zonder houvast! leek wel alsof ie wilde springen hahaha.

@Aaron: jou kindje “liep gewoon aan”??
lijkt me echt grappig! vallen ze dan niet heel snel weer? lijkt me doodeng dat ie dan voorover zou vallen ofzo als ie wil lopen maar doordat ie niet weet hoe dat ie bijna gaat rennen als je snapt wat ik bedoel?? te snel zn voeten vooruit en dan boem haha. zie het al helemaal voor me, dat ie zo aan het waggelen is:-d

Ik zie mezelf ook wel als een moeder met ervaring.

Nora liep met 11 maanden zelf. Met 9 maanden liep ze achter van alles aan en stond ze zo af en toe ook heel even los. Bij haar zat er dus zo’n twee maanden tussen. Eerst wilde ze ook nog niet aan de hand lopen. Toen ze zelf af en toe een stapje los deed (met een maand of 10) liep ze ook aan 1 haand en zijn we ook tegenover elkaar gaan zittten en dat Nora van de een naar de ander liep. Vond ze heel leuk, dus was een geslaagd spel! eerst 1 stap en steeds een grotere ruimte ertussen. In een maand heeft ze het toen geleerd.

Maar voornamelijk heeft ze het toch zelf geleerd. Als je erop zit te wachten kan het best lang duren, maar ik denk toch gewoon afwachten tot de kleine initiatief neemt. Je ziet meestal wel aan wat ze zelf doen hoe je er als ouder mee kunt helpen!

Succes!

Liefs. Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier ging het vrij langzaam allemaal. Rond zijn 1e verjaardag begon hij met optrekken en staan en dat heeft hij langzaam uitgebreid. Op een gegeven moment stond hij inderdaad ook los naast de bank, omdat hij in zijn handen wilde klappen en dat ging natuurlijk niet als je de bank vasthoudt, zo grappig . Zo is hij langzaam steeds meer gaan oefenen, maar voornamelijk zelf. Wij hebben wel allerlei spelletjes met hem geprobeerd, maar dan koos hij er toch erg vaak voor om te kruipen, op zijn knieen te lopen of toch maar weer op zijn kont te schuiven (hij kent alle technieken).
Op een gegeven moment ging hij vanzelf proberen om van de bank naar een tafeltje te lopen etc. En wij maar juichen als we het zagen, dan begon hij echt te glimmen. Zo heeft hij zelf de afstand steeds vergroot. Nu is hij 18 maanden en loopt de halve straat door en kiest er ook steeds vaker voor om een afstand lopend af te leggen.

Maar goed, dat is dus onze ervaring. Kort gezegd komt het er dus op neer dat ze het eigenlijk vanzelf leren. Geef ze de ruimte en laat ze lekker zelf aanprutsen. En als het lukt gewoon hard juichen, dat werkt hier bij bijna alles heel goed.

groet
Gwen

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Hier eentje zonder ervaring

Jurian loopt net langs bedoel dus langs tafel/ bank etc. Begint nu wel steeds meer zich overal aan op te trekken… zoals vanmorgen staat hij opeens aan de kinderstoel heel verhaal op te hangen.

Ben zelf ook erg benieuwd wanneer hier de eerste stapjes gezet gaan worden … maar houdt er zelf nog wel rekening mee dat dit tot 18 maanden zeker kan duren… Papa was ook niet snel.

Je zit nu toch vooruitgang mini_boy en dat zal je aardig opluchten
zo’n slome is het dus niet

Liefs Michelle

Noa loopt nog niet los, dus kan je niet van tips/ ervaringen voorzien. Lees wel mee om de ervaringen van andere moeders te zien.

Groetjes Claartje

Gewijzigd door - Claartje op 28 Sep 2009 21:18:57

Gewijzigd door - Claartje op 29 Sep 2009 13:49:22