Lopen!

Senne loopt nog steeds niet los

Ik maak me geen zorgen want ze crost door het hele huis met d’r poppewagen en rollator maar zo langzamerhand zou ik het wel leuk vinden als ze lekker los zou lopen. En ik weet, ik heb niks te vinden, ze doet eht op haar tempo maar het lijkt wel of ze echt niet durft. Ze heeft 1 dag aan 1 handje meegelopen maar daarna niet meer. Misschien teveel gepushed? Ik weet het niet…

Hoe kan ik haar het zelfvertrouwen geven dat ze het echt wel kan zonder te pushen? Als ik met mijn voeten tegen de voeten van mijn vriend zit en hij roept haar, gaat ze doodleuk op d’r knieen, terwijl het misschien 1 stap is! Ik weet wel het is een Giant Leap voor Senne maar toch…

In het verdere “leven” is ze nl helemaal niet onzeker, heel stabiel…

Groetjes van Sascha en Senne

Wij hebben hetzelfde met Luka, die wil ook niet los lopen. Hij loopt wel aan een hand mee, als het hem uitkomt en in het water loopt hij wel los.

Tja, of je teveel pushed weet ik niet. Ik weet niet wat je precies met haar ‘oefent’.
Wij merkten bij Luka dat als we hem meerdere keren per dag loslieten bij het meelopen aan een hand dat hij dan niet meer wilde lopen… Dat doen we dus nog maar een keer of twee per dag en dat gaat goed. We laten hem wel steeds met ons meelopen naar de keuken, door de gang en naar de parkeerplaats, zo oefenen wij het lopen.

Ik denk dat je kind zelf aangeeft wanneer ze klaar is om los te lopen, maar ik kan me voorstellen dat het wel een keer leuk is…
Dat heb ik ook met Luka, hij word ook zwaar…

Succes!

Je zegt het zelf al, geen zorgen om maken Erik vond het los lopen ook spannend en toch deed 'ie het ineens. Hij was toen 19 maanden. Dus Senne heeft nog even

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

volgens mij duurt de stap van vast lopen naar los ook best lang. Ik vond de stap van langs de bank lopen naar achter de rollator lopen ook heel lang duren. Colin liep al met 9 maanden langs de bank en loopt nu sinds een week achter de rollator. Zal ook nog wel even duren voordat hij los loop…
Niet druk om maken komt vanzelf als ze eraan toe is.

22-12-2009 colin geboren

Maak me er ook niet druk om maar vind het nu wel eens tijd worden…
Lijkt me gezellig, samen buiten lopen, naar de schaapjes/ eendjes…

Maar mijn vriend liep pas met 21 maanden!! Dus dan heb ik ook nog ff…

ja k kan ook niet wachten, hoor. Zeker nu met die sneeuw komen we veel te weinig buiten omdat er met de wagen niet doorheen te komen is… Dan is het veel handiger als ze kunnen lopen. Zijn zoveel meer dingen te doen als ze lopen, heb er nu al zin in…

22-12-2009 colin geboren

Neeltje loopt ook sinds een paar weken achter haar nijntjewagen, maar toen Minke dit kon duurde het ok nog een maand of 3 voordat ze los "durfde"te lopen. Je kan het wel stimuleren door veel te oefenen, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven en ze doen het toch pas als ze er echt aan toe zijn…!
Nog even geduld dus

Lilypie Second Birthday tickers

Merel liep pas met 23 maanden, maar daar gaat ook een heel verhaal aan vooraf. Wat bij ons erg goed hielp is een sjaal onder haar oksels doen en dan meelopen. Ze had dan het gevoel dat ze vastgehouden werd, maar liep toch los. Op het laatst liet ik de sjaal per ongeluk express wel eens los en toen liep ze dus los. Totdat ze het in de gaten kreeg, maar dan deed ik net alsof het per ongeluk ging.
Daarna zette ze binnen een dag de eerste stapjes los.

Groetjes Natasja

Ik denk dat je het wel iets kunt stimuleren maar ze moeten het toch zelf doen. Als het in hun koppie goed zit lopen ze zo weg.
Dion ging 19 december voor het eerst 2 seconden los staan en twee dagen later liep hij een paar stappen en vanaf 27 december loopt hij alleen maar. Ik heb vaak met hem geoefend om los te staan maar hij liet zich gelijk vallen. Ik dacht dat wordt wel februari dat meneer gaat lopen maar niet dus. Dus ik denk dat ze je in een keer gaan verbazen en er zo vandoor lopen.

Weet je wat zo vreemd is (vind ik)?

Ze klimt de trap op tot de derde tree,
ze klimt op de bank en klautert er weer af,
ze klimt op de tafel (mag natuurlijk niet maar ja… ik kwam uit de bijkeuken toen ik het zag) en er zelf weer af…

Maar ze loopt niet zelfstandig!!

Raar toch…?

Ze heeft natuurlijk steun aan al die dingen en dat geeft denk ik vertrouwen. Zelfstandig lopen is echt zelfstandig lopen en dat kan spannend zijn. Denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
Weet je wat zo vreemd is (vind ik)?

Ze klimt de trap op tot de derde tree,
ze klimt op de bank en klautert er weer af,
ze klimt op de tafel (mag natuurlijk niet maar ja… ik kwam uit de bijkeuken toen ik het zag) en er zelf weer af…

Maar ze loopt niet zelfstandig!!

Raar toch…?

Hier hetzelfde, hoor! Heeft idd met steun te maken.

22-12-2009 colin geboren