Lopen

Ik zit er hard aan te denken om van de week even met Dylano naar de ha te gaan. Hij loopt nu bijna 5 maanden, en lees dat jullie kindjes al rennen enzo dat doet Dylano echt niet. Hij loopt wel door hoor maar niet supersnel zeg maar. Wat mij opvalt is dat hij enorme platvoetjes heeft. Hij staat een beetje op de binnenkant van zijn voet. Hebben jullie kindjes dat ook? Ook gebruikt hij nog redelijk vaak zijn armen om in evenwicht te blijven lijkt het. Herkenbaar?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Misschien is Dylano wat voorzichtiger? En dat op de binnenkant van de voetjes lopen is volgens mij normaal. Ik was bij het CB een aantal maanden geleden en heb dat aangegeven. Ze zei dat er nog geen sprake kon zijn van platvoetjes. (heb ik zelf wel). Het zou normaal zijn… Tja, ik hou het in de gaten vooral omdat ik zelf ook hele slechte voeten heb en steunzolen heb gehad.
Maar je kunt natuurlijk altijd informeren bij de huisarts.

Groetjes Bianca

ohja rico gebruikt vaak zijn armen om in evenwicht te blijven, en hij loopt ook al een behoorlijke tijd.
maar ik kreeg als tip omdat rico ook zo maf loopt soms, (tenenloper)
om hem gewoon zonder sokken en schoenen te laten lopen zo veel als het kan! omdat hij (ja klinkt zweverig maar is het niet!) dan beter met de vloer kan "aarden"
dit kan wel een tijdje duren voordat het dan beter gaat, maar binnen een paar maanden moet het dan toch opgelost zijn.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

oh trouwens om te reageren op wat jij zei over platvoeten:
Bij platvoeten komt de binnenzijde van de voetzool bij staan volledig op de grond. Bij kinderen tot 6 jaar komen platvoeten veel voor, door een combinatie van grote beweeglijkheid van de gewrichten, slappe gewrichtsbanden en geringe spierkracht. Platvoeten gaan meestal vanzelf over als het kind ouder wordt. Tot de leeftijd van 6 jaar hoef je er niets aan te doen. Pas als platvoeten pijnlijk worden is verder onderzoek en behandeling nodig.
even gegoogled

Michelle, Seth loopt nu bijna 3 maanden, maar die rent echt ook nog niet hoor!
Hij valt ook nog regelmatig (als hij moe is wel 20x per dag).

Ik denk dat het vanzelf wel komt!

Wel zou ik even laten kijken naar die voetjes, daarvoor kan je gewoon naar een goede schoenwinkel gaan. (Wij hebben er 1 om de hoek)

Liefs, Anne

Tim liep alleen de eerste paar weken met zijn armpjes in de lucht voor zijn evenwicht en daarna niet meer. Wanneer hij precies begon met rennen weet ik niet meer, maar dat was wel binnen 2 maanden. Maar ik zou me als ik jou was geen zorgen maken hoor. Ieder kindje heeft zijn eigen tempo en Dylano loopt al een tijdje, dus dat is toch hardstikke goed. Het rennen komt echt vanzelf wel hoor. Haha en rennen is ook niet altijd leuk, want ik moet ook hard rennen om weer bij hem te komen

Ik zou het nog even aankijken en je zou bij een goede schoenwinkel na kunnen laten kijken of hij platvoetjes heeft of niet. En of ze goede schoentjes daarvoor hebben.

Groetjes,
Sandra

Hier een kereltje die laat liep … en ook heel niet stabiel hoor. Hij zwaait met armen alle kanten op, en soms is hij ook nog zo houterig dat hij over iedereen zijn benen heen valt/ struikelt. Rennen?? Dat weet hij nog niet wat dat is…

In tegenstelling tot het oppaskindje (= een meisje) loopt Jurian heel houterig en krom. Terwijl ze dezelfde leeftijd (1 week verschil) hebben…

Lilypie In verwachting Ticker

Erik rent ook niet, doet hooguit aan snelwandelen. Hij loopt (vooral links) ook nog behoorlijk op de binnenkant van z’n voetjes. Ik vroeg me ook al af of dat normaal is, maar door de reacties hier denk ik dat het normaal is. Als wij straks naar het CB moeten dan zal ik het nog even navragen, maar ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oke dan laat ik het nog even zo, zie dat hij niet de enige is Toch weer even een gerustelling.

@Inge
Dylano loopt altijd op bloe voetjes alleen als we weggaan niet, doe hem 's morgens braaf sokken aan maar die zijn na 5 minuten al uit. Heb nog steeds een kleine nudist

Liefs Michelle

Hier ook geen sokken hoor, die trekt 'ie altijd meteen weer uit. En z’n broek het liefst ook. Dus ook Erik is een nudist!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Marijn heeft naar mijn idee ook platvoeten maar volgens het CB was dit normaal. Alleen rent Marijn meestal en loopt bijna nooit vanaf dag 1 dag hij goed kon lopen wilde hij ook gelijk rennen en dacht dat hij dat ook kon, nu loopt hij zich vaak zelf voorbij en valt ook heel vaak.

@Mriek
Hier is er de trui ook bijgekomen intussen, loop de hele dag te roepen hou je broek aan, hou je trui aan, ze hoeven niet kapot

Liefs Michelle

Haha! Hier blijft de trui gelukkig nog aan, alhoewel hij hem wel vaak over z’n buik omhoog trekt. Gelukkig zit er nog een romper onder, anders werd het iets te sexy. Ik zeg ook vaak: “Moet het kapot, ofzo?” En dan denk ik bij mezelf wat een stomme vraag dat is, want wat nu als hij ‘ja’ zou zeggen?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Eva rent wel en best hard ook. Wat Sandra ook zegt, dat is ook niet alles, want ze is in een mum van tijd weg en ik moet er achteraan met mijn bolle buik! Zij loopt volgens mij soms ook nog een beetje op de zijkant van haar voetje en soms ook opeens even op haar tenen. Ik denk, net wat de anderen zeggen, dat je je niet druk hoeft te maken. Dylano is misschien inderdaad wat voorzichtiger en houdt zich liever vast of loopt als een koorddansertje met zijn armpjes naast/boven zich. Ik zou het even aankijken en als je twijfelt: naar de schoenenzaak of anders even naar een inloopspreekuur (hebben jullie dat?) op het CB.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Hier nog 1 die zijn sokken niet aan houdt!
En als hij een vest aan heeft, maakt hij de rits ook los
Met een shirt ook steeds zijn buik (romper) laten zien, haha!

Gelukkig komt hij nog niet verder.
Liefs, Anne

even om de aankomende onrust te voorkomen
ook met Xbenen is dit zo. vrijwel alle kindjes krijgen Xbenen en dit gaat weg als ze 6 zijn, hetzelfde als met platvoetjes dus.
dus mocht het jullie opvallen, geen nood

@Rainbow, ik zie je al helemaal gaan met je bolle buik. En ja we hebben hier inloopspreekuur bij cb maar die zeiden met de controle al kan geen kwaad, maar heb in hun helemaal geen verrouwen

@Mriek
Das indd wel waar ja, stel dat hij opeens ja zegt, dan heb ik een probleem

Liefs Michelle

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker