Lopen

Hallo allemaal!

ik wil heel graag tips!
mijn dochter wordt in juli 2 jaar
maar ze loopt niet!
Ze loopt prima aan de hand, overal langs
achter de wagen, langs de muur
maar nooit los!
weet iemand een goede tip! verleiden met speelgoed, boekjes enzo werkt niet
we zijn al bij de arts geweest en die zegt dat het niets medisch is gelukkig
HELP

groetjes Miriam

miriam

Is ze een keertje lelijk gevallen? Dat ze bang is om los te lopen misschien?
Anders zou je daar op in kunnen spelen…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

misschien eens informeren bij een fysiotherapeut die hebben daar wel handige tips voor

groetjes Gytha

bedankt voor de reacties!
ik heb vanochtend alles in werking gezet
ik heb de cz gebeld en via hun een fysiotherapeut gebeld en Lizzy is daar nu op de wachtlijst gezet voor behandeling!
Ze is op het kinderdagverblijf een keer lelijk gevallen toen ze rondbewoog
bij de binnen glijbaan maar toen liep ze en trok ze zich nog niet op

miriam

Misschien een vertrouwenskwestie, dat ze zichzelf onvoldoende vertrouwt in het zelfstandig lopen. Misschien haar lichtjes vasthouden aan bijvoorbeeld de kraag van haar truitje, waarbij je tegen haar zegt dat je haar vasthoudt, maar ze eigenlijk zo goed als zelf loopt? En dan onder het lopen loslaten en dan na een klein poosje tegen haar zeggen: “Wat goed van je, je loopt nu helemaal zelf!” Als het niets medisch is, dan moet het haast wel een kwestie van zelfvertrouwen zijn denk ik.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Jade was door een onbekende reden gestopt met lopen.
Toen heb ik loopkarretje van een vriendin geleend en met een week liep ze zelf!!
En bij haar werkt niet te veel te pushen!!!

Succes!

Groetjes Frauk

[img]http://b2.lilypie.com/BDdNp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

achter de loopwagen gaat ze als een tierelier!
wij denken ook dat ze zichzelf niet vertrouwt
volgens de huisarts kan dat ook omdat ze vaak oorontsteking heeft gehad
dat ze haar eigen evenwicht niet helemaal vertrouwt
ik moet ook echt opletten dat ik haar niet teveel push omdat ik het zo graag wil
misschien is het daarom ook beter dat er iemand zich ermee bemoeit die ze niet kent

miriam

quote:
Hallo allemaal!

ik wil heel graag tips!
mijn dochter wordt in juli 2 jaar
maar ze loopt niet!
Ze loopt prima aan de hand, overal langs
achter de wagen, langs de muur
maar nooit los!
weet iemand een goede tip! verleiden met speelgoed, boekjes enzo werkt niet
we zijn al bij de arts geweest en die zegt dat het niets medisch is gelukkig
HELP

groetjes Miriam

miriam

Hoi Miriam

Er ging even iets mis geloof ik…

Ik wil nog even reageren omdat mijn dochtertje ook pas laat begon met lopen. Ze was 18 maanden toen ze voor het eerst echt los wilde lopen. Daarvoor deed ze het heel af en toe, maar ze durfde daarna een tijdje niet meer. Waarom weet ik niet eigenlijk.

Ik merkte dat ze aan onze hand heel erg stevig stond en dat ze best los zou kunnen lopen. Heb dus op een gegeven moment haar onder haar armpjes vastgehouden en ben even met haar meegelopen. Toen ze begon te stappen, heb ik voorzichtig even losgelaten. Ze had ineens door dat ze alleen liep en vanaf dat moment durfde ze zelf te lopen. Voordeel van het wat later lopen, is wel dat ze stevig op haar beentjes staat en niet zó gauw valt.

Ik hoop dat je dochtertje binnenkort de eerste stapjes vol zelfvertrouwen zet en misschien heb je wat aan deze tip.

Groetjes

Gewijzigd door - XuXu op 23 Jun 2009 20:59:24

Lizzy loopt!!! opeens liep ze onwennig naar me toe toen ik haar op ging halen op de creche en wat waren de juffen blij!!!
nu zijn we begonnen bij de fysio en er zit reuze veel vooruitgang in
we zijn supertrots en super blij!!!

miriam

Super zeg! Wat een uniek moment als ze zo naar je toe komt lopen. Wij zijn ook in afwachting van de eerste stapjes, Guusje is 14 maand maar komt net uit een spreidbroek.
En als kinderoefentherapeut weet ik dat je het niet kunt dwingen ( Al zou dat soms wel makkelijk zijn ) en dat je het soms zijn beloop moet laten.

Let maar op: je gaat vast na een dag achter haar aanrennen nog wel eens denken; dat niet lopen was ook wel makkelijk HAHA!

Succes met de verdere ontwikkeling

Liefs Tams

O dat is super! Kan mij voorstellen dat je super trots bent!Ik heb toevallig laatst het filmpje van nina gezien van haar eerste losse stapjes! Zo leuk om te zien!Groetjes chantal

Chantal