Lopen

hallo allemaal…

Jordy is nu sinds 23 oktober 1 jaar!
Hij liep al vrij lang lans tafels enzo en nu is het zelfs zover dat hij alleen staat zonder iets om zich vast te pakken…
Maar hij vertikt het om een stapje te zetten… Het lijkt wel alsof hij niet durft… Hij staat zeg maar te bibberen op zn beentjes… Nu wilde ik graag weten hoe is dat bij jullie gegaan met de eerst stapjes? En wat kan ik doen om hem te motiveren dat hij geen angst hoeft te hebben? Ik pak het nu zo aan: Ik zet hem midden op de kammer op zn beentje zodat hij alleen staat en ga dan voor hem zitten maar net ver genoeg dat hij niet bij me kan dan steek ik mijn handen uit in de hoop dat hij erop vertrouwd dat ik hem niet laat vallen maar het werkt niet echt… dus heeft iemand tips?

Veel liefs joyce

joyce

Hoi,

Ja je zou het zo misschien kunnen stimuleren maar hij moet het echt zelf uitvinden. Als hij het niet vetrouwd zal hij hoeveel je hem ook stimuleerd niet doen. Onze dochter bedacht gewoon ineens he ik kan op staan en als ik een stap doe kan ik bij de bank komen he dat is handig.
En sinsd die dag loopt ze als een kievit overal naar toe en rent ze tegenwoordig alleen maar.
ze moeten het echt zelf ontdekken. Ook dat ze zonder randje kunnen gaan staan zeg maar.
Het komt vanzelf bij de een na een paar weken bij de ander nog een half jaar ook al lopen ze allang langs de tafel bank enzv.

groetjes

lon106

Ik zou niks doen. Ze gaan vanzelf los lopen als ze er echt aan toe zijn. Als je actief probeert ze te trainen werkt dat alleen maar averechts en vertragend. Niet “dwingen” om los te gaan lopen. Hij is net 1 jaar. Gemiddeld staat er een een maand of 15 voor eer ze los gaan lopen, dus hij ligt toch nog wel op schema.

Groetekes, Sje

lon1306 bedankt

Dus ik kan het eigenlijk niet zoveel stimuleren behalve wat ik nu dan al doe?
Ik ga gewoon afwachten en blijf hem prijzen als hij het probeert want dat doet hij ook wel eens ( niet zo vaak ) maar hij durft gewoon echt niet…

veel liefs joyce

joyce

Sje ik denk dat jullie inderdaad wel gelijk hebben Bedankt voor de tips

veel liefs joyce

joyce

hoi,

Démion liep ook al vrij snel langs de tafel maar durfde niet verder het komt vanzelf uiteindelijk ging hij los lopen toen hij 13 maanden was en stap nu vrolijk overal heen.

Liefs Marjolein mv Démion

Jordy heeft vandaag zijn eerste stapjes gezet
Ben echt mega trots op hem want hij durfde niet zo goed maar stapte toen toch twee flinke stapjes helemaal alleen hahaha ok het waren er maar twee maar vond het toch super lief uitzien…
We hebben hem meteen aangemoedigd door te klappen en te knuffelen en dat vond ie zo leuk dat hij er nu wel een beetje plezier in begint te krijgen Ik denk dat het niet meer lang duurt voordat mijn dreumes echt lopen gaat…
Ben zo trots op hem…

liefs joyce

joyce