Lopen

hoi meiden,

Lieke loopt sinds een aantal dagen een aantal stapjes los.
Ze liep al een tijdje rond de tafel.
Maar het probleem is een beetje dat als ze aan de tafel staat ze gewoon aan loopt en niet beseft dat ze nog kan vallen!
Ze loopt gewoon aan en wij er maar achter aan want zien wel dat ze het nog niet alleen kan. Als wij bij haar komen pakt ze wel onze hand vast. maar soms ben ik in de keuken en zie ik het niet wanneer ze aan loopt en dus valt.
Ze is al een keer hard gevallen en ik dacht ze zal het nu wel geleerd hebben maar nee hoor. Ze is nergens bang voor.

En wanneer kunnen ze zonder hulp zelf opstaan. Want bij de tafel,bank etc gaat ze zelf staan maar als ze midden in de kamer zit en geen hulpmiddel heeft kan ze het niet.
Wel lastig.

iemand ervaring

groetjes Gytha

Hallo,

Mijn zoontje loopt ook zins een paar maanden los(sinds maart 2008). Ook eerst alleen langs de tafel en toen een paar stapjes los en steeds een paar stapjes extra totdat hij echt zelf goed kon lopen. Het duurde wel een paar weekjes voordat hij zonder steun zelf kon gaan staan (in ieder geval toen hij doorhad dat hij dat kon want volgens mij kon hij dit al eerder). Hiervoor kroop hij steeds naar de tafel of muur om houvast te hebben.
Ook hij heeft meerdere bulten en blauwe plekken gekregen maar dit hoort er een beetje bij!
Het is wel geweldig om te zien dat ze elke dag weer net iets beter kunnen lopen!

Willemijn

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lilypie Tweede Ticker

het probleem is eigenlijk dat lieke niet kruipt en dit nooit gedaan heeft.
Dus ze kan niet van het midden van de kamer naar de tafel kruipen.

groetjes gytha

Wauw, dat is bijzonder!
Bij Matthijs heeft het een week of drie a vier geduurd, nadat hij los kon lopen, voordat hij uit zichzelf kon gaan staan. Maar misschien nu Lieke ontdekt heeft dat ze zelf de wereld kan gaan ontdekken gaat het bij haar iets sneller!!

Gr Willemijn

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lilypie Tweede Ticker

O wat leuk dat zij nu ook los loopt!!!Ben ook altijd bang dat Nina valt. Zoals ze zeggen: door vallen en opstaan leert men. Maar in dit geval letterlijk. Zodra nina denkt dat ze gaat vallen laat ze zich op haar knietjes vallen en kruipt vrolijk verder. Nu probeerd ze ook in het midden van de kamer alleen op te staan. Ziet zo grappig uit. Ze valt dan vaak op haar kontje en soms lukt het haar en dan kijkt ze trots!!!Gevaar ziet ze inderdaad ook nog niet. Ze spring me ook zo van de bank als ik er niet bij zou zitten. Nina is ook een keer hard gevallen met lopen en toen wilde ze ongeveer een week niet meer los lopen en daarna ging ze dat wel weer doen. Tegewoordig heeft Nina ook schoentjes aan met antislip zodat het vallen minder is. Ik weet niet of Lieke ook antislip aan heeft?Super leuke foto trouwns.groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 08 Jul 2008 09:57:14

Hoi hoi

Wat de andere mama’s ook al zeggen; bij leren lopen hoort 't vallen en opstaan.
Je wilt niet weten hoe Jens er af en toe uit ziet! Blauwe plekken… overal waar je ze bedenken kunt. Hij heeft er zelfs al eens een lichte hersenschudding aan overgehouden .
Wees niet te angstig, voor je 't weet neemt je meidje die angsten over en durft ze bijna niet meer. Zeg gewoon : “oh, boem, gevallen” op een luchtige toon en lach er voorzichtig om samen met haar.
Tenminste… zo doe ik 't hier en als hij nu valt piept ie niet, huilt ie niet, of wat dan ook. Nee dan zegt ie heel schattig: “bum”… zijn woordje voor ‘boem’.

Nou moet ik ook wel zeggen dat Jens erg sterk en taai is. Met 13,5 mnd liep hij aan 't handje mee en een week later stond ie midden in de woonkamer op en zette de eerste losse stapjes. Sterker nog, weer 2 weken later rende hij zelfs! En nu met 18 mnd… pffff… hihihi!!

Veel succes met je meissie!

Gr. Marla

Hoi Gytha

Nanik heeft ook nooit gekropen maar op haar billen geschoven. (kruipen kan ze nog niet hoor trouwens snapt ze gewoon niet)

Daarom duurt het denk ik ook langer voordat ze zelf gaan staan. Ze zitten gewoon nooit in de positite waaruit ze leren staan (op knietjes en handjes).
Nanik is een bangerik dus ze moetst eerst wel zeker weten dat ze een paar stapjes los kon lopen voor ze dat deed. Toch is ze een paar keer echt hard gevallen hoor (tandjes door haar lip zo zielig!!!) daar ontkom je niet aan.

Ze heeft dus eerst los leren lopen en toen heeft ze pas geleerd om zelf te gaan staan. Lekker eigenwijs he.
Nu gaat het goed hoor en begint ze te rennen. Alles beweegt dan heel hard maar ze komt echt niet sneller vooruit hahaha.

Komt dus vanzelf en dat vallen hoort er inderdaad bij.

Bianca

bedankt voor jullie reacties allemaal.

Nee inderdaad lieke zit nooit op handen en voeten. dus zelf staan is dan moeilijk.
Kruipen snapt ze niks van als ik haar op de buik leg kijkt ze me aan zo van wat moet ik nu?of draait terug.
Maar gaat wel stilletjes beter lopen en 5 pasjes los vanmorgen.
Het lijkt te verbeteren. aan handje loopt ze prima dus nog een klein zetje en ze loopt zelf. En wat zullen we dan moeten vangen hahaha ze wil overal aankomen.
Wel leuk hoor.

chantal bedankt, ja grappige foto he?

groetjes Gytha

Goed hoor!

Sophie heeft ook nooit gekropen, maar liep los met 11 maanden. Erg vlotte meid dus. En ze leren lopen idd door vallen en opstaan. Sophie heeft vaak een blauw oog gehad of voorhoofd. Ze heeft nu ook nog steeds blauwe schenen en geschaafde knieën. En wat Marla ook al zei: ow, Boem, ben je gevallen. Nou, kusje erop en over. Dit werkt erg goed bij Sophie. Maak je geen zorgen. Op een dag komt ze wel zomaar overeind dat je denkt, huh… hoe kan dat nou??? Komt allemaal goed.

lfs Sonja

mijn meisie kruipte ook nooit die deed ook alleen maar kont schuiven ,
maar met negen maanden liep ze zelf en een paar weken daarna zelf opstaan
als ze gevallen was .
het kruipen heeft ze nu pas eindelijk door hoe het moet dus een beetje de verkeerde volgorde .
inprencipe leren ze dat nog wel .

gr de mama van leyla

veronique daniels

nou lieke loopt sinds een week goed los, moet nog wel haar evenwicht bewaren haha
inderdaad met vallen! de 2de bult heeft ze al.
maar kan nog niet zelf opstaan. wel schuift ze nu op haar kontje naar ons en dan steekt ze haar handje uit en moeten wij haar omhoog helpen.
Makkelijk he haha. Ben het nu wel met haar aan het oefenen, maar ze kan niet op haar knietjes zitten, omdat ze nooit gekropen heeft dus dat maakt het lastig.

Maar we zijn al een hele stap verder, nu wordt ze echt groot!!
En ze is echt op verkenning uit nu, alles is leuk ook mijn spullen haha.
Ze wordt erg driftig al ik haar erbij weghaal! hittepetitje

gr gytha

Hoi,

wat geweldig leuk dat ze het probeert. Wij hebben niet het probleem van vallen gehad. onze dochter hat bedacht dat ze wel los kon lopen en kon het gelijk.

Maar inprincipe moeten ze het leren met vallen en opstaan. Ze moet leren haar evenwicht te vinden.

groetjes

lon106