Lopen?

Ik weet, ik ben vast ongeduldig.
En ze is nog maar net 14 maanden maar toch,…het lijkt me zo leuk!!!

Manon loopt nu al 2 weken supergoed aan 1 handje, kan al 2 meter keurig loslopen.
Begint vaak lopend maar gaat dan snel verder kruipen. Soms weigert ze een dag weer te lopen. Maar kruipt nog steeds sneller en loopt nog niet echt zeg maar.

Hebben jullie enig idee/ervaring hhoe lagg dit nog kan duren?
En hoe gaat dat? Gaan ze zo ineens alles lopen of bouwt het op of of of…

Tessie

Stephan was net 19 maanden toen hij (pas ) los liep.
Voor die tijd kon hij wel om de tafel lopen en durfde hij wel 2 stapjes van de tafel naar de bank te doen, maar daar hield het dan wel mee op
Gewoon nog ffies geduld hebben

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Tessie, het kan nog alle kanten op. Ze kan morgen loslopen maar het kan ook nog tot de kerst duren!

Onze grote kleine dame stond los bij 10 maanden! Dus wij dachten, “Nou, dat duurt niet lang meer!”. En inderdaad zo af en toe per ongeluk 1 pasje los dat kon er dan nog wel vanaf, maar los lopen? Ho maar!

Het had bij haar puur te maken met zelfvertrouwen. Als ik haar vasthield bij het labeltje van haar truitje liep ze gewoon, maar zodra ik losliet ging ze zitten.

Pas bij 1 jaar en 3 weken (nog vroeg natuurlijk, maar alleen maar om even te illustreren hoeveel tijd er zat tussen los staan en los lopen) liep ze los!

Gewoon bijna 3 maanden nog vast gelopen aan het labeltje van haar truitje. Hihi!

Onze kleine kleine dame liep los 1 dag voordat ze 11 maanden was. Dat was dus wel een rappe!

Ook de manier waarop ze los gaan lopen verschilt per kindje. De ene doet vandaag 1 stapje, morgen 2 en overmorgen 3 en vindt ondertussen kruipen ook nog wel lekker eigenlijk. De ander loopt ineens van het ene naar het andere eind van de huiskamer en kruipt vervolgens nooit meer maar loopt alleen nog maar!

Je kunt dus nog van alles verwachten met die kleine meid van jullie!

Groetekes, Sje

Jessin liep met 10,5 maanden en Evianne net na dr eerste verjaardag, allebij heel snel dus. Evianne liep al eerder wel eens maar hield er ook weer mee op. Het kan inderdaad nog alle kanten op. Wat je wel kunt doen is als je dr aan een handje vasthoud, dat je het handje niet hoog vasthoud maar wat lager, zo leert ze zelf dr evenwicht te bewaren ipv dat ze aan jouw hand hangt zeg maar. En hahaha ja lopen is erg leuk voor ze, maar soms ook erg vermoeiend voor jou. Voor hun begint dan echt een nieuwe ontdekkingstocht.
Zal mij benieuwen meissie, maar wel een foto maken voor ons he, als je meiske loopt.

Hoi Tessie.

Ruben is bijna even oud als Manon maar hij loopt ook nog niet hoor.
en zeker geen twee meter los.
als ik met hem aan de handjes mee loop en 1 hand loslaat laat hij zich weer op de knietjes zakken.
hij loopt alleen de hele dag lang de bank er tafel verder nog niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed gaat komen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Caprice liep ook pas met zo n anderhalf jaar, Safira liep langs met 9 maanden, ik vond dat juist veel te snel, ze loopt nu al als een kieviet en dat klimmen wat ze doet, en ze is net een jaar geweest.

Ik was er al bang voor dat het alle kanten nog opkon.
Vandag weigert ze ook weer alles.

Wel loopt ze keurig aan 1 handje en idd Astrid, ik doe de hand inmiddels ook laag en dat werkt wel. Ach, het komt ook vanzelf maar soms ben je wel even weer aan iets nieuws toe .

Maar als het zover is dan krijgen jullie een foto te zien!

Tessie

quote:
Ach, het komt ook vanzelf maar soms ben je wel even weer aan iets nieuws toe .

En als ze straks losloopt, dan verlang je nog regelmatig terug naar de tijd dat ze alleen nog maar kon kruipen! Wedden?

Groetekes, Sje