Lopen

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze gingen lopen?
En wat zijn de voortekenen??
Ryan wordt volgende week 1 jaar en ik ben benieuwd wanneer ik ongeveer kan verwachten wanneer hij gaat lopen.

Ben benieuwd

fietje met een maand of 15/16, vic kruipt nu als een gek en trekt zich overal aan op dus tja volgens mij vind hij dat wel een mooie manier om zich te verplaatsen, hij wordt volgende week ook 1.

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

allebei waren ze zo 15/16 maanden met lopen

maar hier ging het ook van op en neer paar pasjes al voor een jaar maar lopen kwam er niet van en ineeens lopen ze

Oh, Steef was lekker “laat” met lopen. Die had er gewoon overduidelijk geen zin in. Zag het nut er blijkbaar niet van in, haha! Hij had echt zoiets van: “ik kan toch van de tafel naar de bank (1 stap ) en voor de rest kruip ik toch gewoon???”

Maar goed, hij was dus (nét) 19 maanden toen hij echt ging lopen.
En nu rent ie SNEL joh!! Haha!

Groetjes, mamma van Stephan

fabiano is dus van de snelle… hij liep twee dagen na zijn eerste verjaardag.

maureenmaureen

fabiano stond eerst een hele tijd aan de tafel en trok zich overal aan op later van tafel naar bank. en wij hebben ook wel met hem geoefend. van papa naar mama lopen en iedere keer een stukje verder. op een gegeven moment had hij zelf door dat hij kon lopen en toen ineens liep hij uit zichzelf. ging wel opeens heel snel.

maureenmaureen

Jesua liep al toen hij 10 maanden en 2 weken was. Daarvoor liep hij rond de tafel en in zijn box. Hij trok zichzelf omhoog en daardoor ging hij rond de tafel lopen en in zijn box.

Groetjes Mardi

Stappen met hulp (vasthouden bij de oksel, later een handje, langs tafel):
Jens 52 weken
Mats 49 weken

Zelf los lopen:
Jens 63 weken
Mats 53 weken

Allebei dezelfde genen, maar toch een hele andere ontwikkeling. Dat hebben ze trouwens op heel veel gebieden, bijvoorbeeld ook met tandjes krijgen. Mats is dan aldoor haantje de voorste.

Alvast gefeliciteerd met Ryan’s verjaardag en ik hoop dat jullie gauw beloond worden met de eerste stapjes, want het blijft een leuk en bijzonder gezicht om je baby zomaar dat te zien doen!

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003