Lopen(-d verplaatsen) uitlokken

Hoi,

Laat ik voorop stellen dat ik het totaal géén probleem vind dat Julian nog niet loopt. Hij is nog hartstikke jong, 13 mnd, en kan straks nog meters zat lopen. Hij heeft met 11 mnd het kruipen ontdekt, dus vermaakt zich hier nog prima mee! Wel gaat hij overal staan en heeft dan de grootste lol en is apetrots.
Als ik met hem aan de hand wil lopen, dan haakt hij af, hij gooit zn benen in de lucht en begint te piepen en gaat er bij zitten. (Nog) geen interesse dus, prima.
De fysio belde laatst om te vragen hoe het met hem gaat (hij heeft maaaaaaanden fysio gehad omdat hij nekproblemen had en hij daardoor achterliep met rollen en dat soort dingen, nu nog eens per 3mnd of zo). Ook vroeg ze of hij zich verplaatst langs bijv. de tafel of de bank. Dit doet hij niet, als hij ergens staat en een meter op wil schuiven, dan gaat hij gewoon zitten en kruipt een meter verder en gaat dan weer staan (zo kom ik er toch ook??) En groot gelijk heeft hij hoor. Hij doet uiteindelijk alles volgens het boekje, alleen op zijn eigen tijd.

Nu de vraag:
hebben jullie leuke speelse ideeën om dit verplaatsen uit te lokken, of zou dit echt kansloos zijn omdat de interesse er nog niet is wat lopen betreft? Interesse in staan heeft ie dus volop!

Lang verhaal, maar wie weet hebben jullie tips.
Nogmaals, ik zit er verder niet mee, maar ben gewoon benieuwd.

Groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

geen tips… mijn oudste zat met 4.5 maand alleen en is blijven zitten tot 18 maanden

en mijn 2 jongens deden er ietsjes minderlanger over maar waren minstens 16 maanden voor dat er uberhaupt beweging in kwam

emily nu is groot en zit, haha mijn peuterbaby, van 7maand

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Colin loopt wel een paar stappen, maar wil ook niet aan de hand. Heel soms een paar meter, maar dan laat hij zich vallen. Hij ging twee weken ineens meer stappen zetten ,maar is er nu alweer klaar mee. Komt wel, al hoop ik wel dat het niet heel lang meer duurt…

22-12-2009 colin geboren

Luka heeft een tijdje gewoon gestaan bij tafel, vanaf dat hij 9 maanden was en ging dan spelen met autootjes. Als een autootje te ver weg rolde begon hij te piepen dat hij hem terug wilde. Eerst gaven we hem dan weer terug, maar we merkten dat als het hem te lang duurde dat hij dan zelf al richting autootje schuifelde. Dus lieten we het liggen tot hij er zelf naar toe ging, dat heeft een week geduurd. Dus hij schuifelde met 10 maanden langs de tafel, maar verder niet hoor!
Uiteindelijk liep hij pas met 18 maanden, op 12 januari van dit jaar.

Het komt vanzelf hoor, en wat je al zegt, hij is pas 13 manden. Hij heeft alle tijd!

Mijn dochter kon al een maand staan maar als we met haar wilde stappen aan de hand ging ze zitten. En ineens van de ene op de andere dag (in de wachtkamer in het ZH) wandelde ze zo 2 meter langs de stoeltjes

Dus hij kan dadelijk ineens de smaak te pakken hebben en aanwandelen.

Tja kinderen haha ze kiezen vaak voor het gene wat hun het makkelijkste ligt. Dion liep met 11mnd langs de tafel ed. Hij liep ook achter een stoel of een speelgoedbak dus misschien is dat een idee om het achter iets te laten lopen. Dion kon toen nog niet los staan dit deed hij 19 december voor het eerst en 27 liep hij en doet niet meer anders dus ja het kan snel gaan. Ik dacht 18 december nog van dat wordt wel februari dat meneer gaat lopen haha.

Nathanael liep net nadat ie 1 was geworden, hij is nu 20 maanden.
Ik maakte er zelf altijd een spelletje van, dat had hij een bal in zijn handen en elke keer wanneer hij stapje voor stapje probeerde de bal te pakken wanneer ik de bal gekregen had, schoof ik steeds iets verder weg zodat hij nog een stapje dichterbij moest komen.
Hij had er de dikte lol in!
En het komt vanzelf, leren lopen is vaak nog best eng, en zolang hij er lol in heeft om alleen nog te staan: prima! Lopen komt vanzelf!

Hoi hoi,

Moppie ging ook met 13 maanden staan en een beetje rond de tafel lopen en nu met 15 maanden gaat ze opeens lopen. Zo van de een op de andere dag. Ik vond haar nog vrij wankel als ze aan onze hand liep maar nee hoor binnen twee weken kan ze lopen. Komt helemaal goed dus, ze hebben allemaal hun eigen tempo.
groetjes,
Wendy

Sinds van de week loopt ie ineens aan de tafel. Niet helemaal uit zichzelf, maar ik lok hem naar de andere kant met bijv. een balletje of zo.
Zo zie je maar, het ene moment denk je, hoe krijg ik dát nou bij hem voor elkaar en het andere moment doet ie het ineens!

Heel goed van Julian! Hij had misschien gewoon nog geen zin joh, en nog even dan kan je er achteraan rennen!

Lilypie Pregnancy tickers