Bo kon met 18 maanden lopen, en vanaf dat moment heb ik hem geleerd dat odra we de voordeur uitgingen hij een handje moest geven. Wilde hijd at niet doen, dan is het in de buggy!! Ik snap dat jij daar nu niks aan hebt, maar bij Bo werkt het goed. Hij gefet nu uitzichzelf een handje. IK zag in mijn omgeving namelijk regelmtaig kinderen van zijn leeftijd of wat ouder , die geen handje gaven en er een drama van maakte. Ik vond dat verschrikkelijk om te zien, want ik ben van mening, dat JIJ de baas bent, en niet de kleine!!! Natuurlijk had ik wel in mijn achterhoofd dat vooral in de PP dit kan gebeuren, en dat wij er ook niet onderuit zouden komen. Vandaar dat ik vanaf dag 1 hem dit heb aangeleerd. Moet zeggen, komt ook omdat wij aan een drukke weg wonen, en daar rijden ze vaak heel erg hard!!! Vind het dus ook veel te eng om hem los te laten lopen, want hij gaat idd rennen, of hij vliegt van de stoep af, omdat hij wat aan de overkant ziet. Vandaar hier de regel, aan de hand, anders in de buggy!!
In de winkelstraat is het anders , daar mag hij los lopen, en dan is het wel corrigeren , maar goed,e en beetje zelfstandigheid, is ook goed voor ze.
Moet wel zeggen dat ik hier vaak tegen het probleem aan loop dat hij gewoon geen zin heeft, en op de grond gaat zitten, en zich laat hangen aan mijn hand. Als ik hem geen had gef doet hij dit ook hoor! Dus daar ligt het niet aan. Maar zodra hij bv in het bos is, dan kan hij een eind lopen zeg!!! Was er verbaasd van!!
Het is dus niet dat hij moe is dan, maar wil gewoon zijn zin door drukken van niet lopen!! Tja ik blijf dan vaak (omdat ik de tijd heb) gewoon staan tot hij van gedachten veranderd, maar ik negeer hem wel!! Behalve als hij besluit de weg op te rennen, dan corrigeer ik hem uiteraard wel. Meestal duurt het dan 5 minuten (soms iets langer) voordat hij weer verder loopt!
liefs woezel