Lopen aan de hand

Sinds een paar weken neem ik Joey soms uit de kinderwagen om zelf te lopen. Hij vind het geweldig, maar hij weigerd aan de hand te lopen als we een straat over steken! En het is erg lastig om een grote duowagen (gewone wandelwagen trouwens ook) met een hand te sturen, en daarnaast een peuter aan de andere hand mee te sleuren…
Kunnen jullie peutertjes al zelf lopend mee naar bijvoorbeeld de winkel? Als ik alleen met Joey ben gaat het wel wat makkelijker, maar ik heb Jessey nu eenmaal ook altijd bij me

Groetjes Anouk

De onze heeft het moeten leren. Met het oversteken wilde hij ook nog wel eens geen hand geven. Maar het was dan: of een hand of we gaan gelijk weer naar huis. Na een paar dagen had hij door dat het serieus was en gaf hij toch maar een hand.

Heb je een enkele buggy waar je Jessey in zet? Als je daar nu een kiddyboard (meerijdplankje) achter doet en de afspraak maakt zo van: of je geeft een hand of je gaat op het kiddyboard staan met oversteken! Dan heb je misschien net wat meer manouvreermogelijkheden voor als hij niet luistert.

Ja, ik krijg dat probleem straks ook. Eva gaat nu meestal los mee, ze wil het liefste lopen en dat gaat best goed. Maar soms rent ze keihard vooruit en moet ik er achteraan hobbelen met mijn buik. Dat is minder…Als we oversteken, moet ze mij een hand geven en 9 van de 10x doet ze dat wel. Maar soms rent ze zonder te kijken de weg op, gelukkig wonen wij vrij rustig. Ze zien echt geen gevaar!

Ik zou ook zo’n bord aan de wagen maken en van Joey vragen dat hij daar op gaat staan. OF een hand geven. Ik vind het ook moeilijk. Het gekke is dat mama’s altijd willen dat hun kind gaat lopen. Als het dan loopt, willen ze het in de wagen hebben omdat dat makkelijker is…Is eigenlijk best dubbel toch? Eva mag van mij lekker veel lopen en rennen, maar ze weet wel wanneer ze moet komen en af en toe moet ik haar dus ook als een plank de wagen in duwen! Ik ben ook benieuwd hoe dat straks met de baby gaat. Wij hebben ook een duowagen, Eva voorin, de baby achterin…Maar of ze daar braaf in wil blijven zitten? Hmmm. En anders ook maar zo’n bord aan de wagen maken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Morgan geeft wel een hand maar dat is ook met veel gegil en geschreeuw en op het zebrapad willen gaan liggen gegaan. Nou moet ik zeggen ik neem eerder de buggy mee dan pappa maar die zet haar dan op zijn nek als ze niet wil lopen ik loop met 13 kilo te zeulen enne ze is dol op de buggy weer als ze hem ziet roept ze al oh zitten… Luie diva

Groetjes,

Michèle

Noah geeft me altijd een hand als we gaan oversteken…
Hij had er eerst nog wel eens een handje van om zomaar over te steken totdat wij hem hebben uitgelegd dat er een auto aan kan komen, en BOEM gaat doen tegen hem, en hij en papa en mama dan heel hard moeten huilen…

Als we nu over willen steken zeggen we al, Komt er een auto aan Noah??
Dan kijkt ie links en rechts, en zegt dan NEE! En dan mag hij oversteken…

Wij kopen straks een buggyboard… lijkt me wel erg handig… en anders heb ik altijd nog mn draagzak waar de baby in kan, en Noah in de buggy…

Liefs, Melanie

Hoi hoi,

Nikki liep al met een jaar en gelijk vanaf dat moment zijn we gaan oefenen, dus zij was binnen no-time gewend aan het meelopen aan de hand. In de wagen vond ze ook niet erg, maar ik nam haar liever altijd (!), dus ook in de stad lopend mee. Ze is daardoor heel snel gewend aan ander verkeer en kon heel snel ver lopen! De andere reden dat ze snel niet meer in de buggy/wagen zat: ik vind het altijd zo’n belachelijk gezicht als een kind van 3 jaar nog in zo’n ding zit! Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening…
In de PP was het niet altijd even makkelijk, maar het was een handje geven of meegesleurd worden aan d’r arm, dus die koos snel eieren voor d’r geld hihi, want mama liet echt niet los!!

Grtz Von

oeh dit vind ik idd ook wel erg lastig hoor.
Lindsey loopt over het algemeen goed mee maar niet aan de hand, wel met stoepjes op en af. wat ik idd wel lastig vind is dat ze dus ook bij oversteken geen handje wil vastpakken, ze trekt zich dan letterlijk op de grond. dan zet ik ze in de buggy wanneer ik m bij me heb maar dat is de laatste tijd steeds minder.

bij Lindsey is het dan ook niet het probleem dat ze keihard vooruit rent, nee deze dame kijkt me aan met d’r boevenkoppie en rent keihard de andere kant uit.
met winkelen heb ik nog wel de buggy bij, voor zulk soort gevallen dan gaat ze er dus gelijk in.

liefs,
Rinske

Een tuigje? hahahahahahah ja kon het niet laten!

Minke houdt altijd mijn hand vast met oversteken en luistert buiten gelukkig goed. Toen Neeltje net geboren was had ik Minke vaak samen met haar in de duowagen omdat ze toen ook nog wel eens opeens kon wegrennen en dat durfde ik niet aan op een drukke weg ofzo. Maar veiligheid voor alles, ik zou hem dus idd meesleuren als hij je hand niet wil vasthouden… Minke had dit ook soms maar weet nu dat ze geen keus heeft en dat mama dit echt meent, dus ze houdt nu toch maar mijn hand vast !

Bo kon met 18 maanden lopen, en vanaf dat moment heb ik hem geleerd dat odra we de voordeur uitgingen hij een handje moest geven. Wilde hijd at niet doen, dan is het in de buggy!! Ik snap dat jij daar nu niks aan hebt, maar bij Bo werkt het goed. Hij gefet nu uitzichzelf een handje. IK zag in mijn omgeving namelijk regelmtaig kinderen van zijn leeftijd of wat ouder , die geen handje gaven en er een drama van maakte. Ik vond dat verschrikkelijk om te zien, want ik ben van mening, dat JIJ de baas bent, en niet de kleine!!! Natuurlijk had ik wel in mijn achterhoofd dat vooral in de PP dit kan gebeuren, en dat wij er ook niet onderuit zouden komen. Vandaar dat ik vanaf dag 1 hem dit heb aangeleerd. Moet zeggen, komt ook omdat wij aan een drukke weg wonen, en daar rijden ze vaak heel erg hard!!! Vind het dus ook veel te eng om hem los te laten lopen, want hij gaat idd rennen, of hij vliegt van de stoep af, omdat hij wat aan de overkant ziet. Vandaar hier de regel, aan de hand, anders in de buggy!!
In de winkelstraat is het anders , daar mag hij los lopen, en dan is het wel corrigeren , maar goed,e en beetje zelfstandigheid, is ook goed voor ze.
Moet wel zeggen dat ik hier vaak tegen het probleem aan loop dat hij gewoon geen zin heeft, en op de grond gaat zitten, en zich laat hangen aan mijn hand. Als ik hem geen had gef doet hij dit ook hoor! Dus daar ligt het niet aan. Maar zodra hij bv in het bos is, dan kan hij een eind lopen zeg!!! Was er verbaasd van!!
Het is dus niet dat hij moe is dan, maar wil gewoon zijn zin door drukken van niet lopen!! Tja ik blijf dan vaak (omdat ik de tijd heb) gewoon staan tot hij van gedachten veranderd, maar ik negeer hem wel!! Behalve als hij besluit de weg op te rennen, dan corrigeer ik hem uiteraard wel. Meestal duurt het dan 5 minuten (soms iets langer) voordat hij weer verder loopt!

liefs woezel