Loopt op binnenkant van zijn voetjes

Jasper is 13 maanden en begint nu een beetje interesse te krijgen in het lopen. Eerder had hij dat niet zo, dan liet hij zich vaak gelijk weer zakken op zijn knieen/billen om dan gewoon te gaan kruipen. Hij had volgens mij zoiets van, met kruipen kom ik er snel. Sinds vorige week is hij achter zijn loop-duwwagentje gaan lopen, erg schattig. Ook aan de hand (twee handen) begint hij meer te lopen.
Nou is het ons opgevallen dat hij veel op de binnenkant van zijn voetjes loopt. Hij loopt ook wijdbeens en met zijn voetjes wat naar buiten gekeerd. Ik begrijp dat als kindjes beginnen met lopen dat het nog wat wiebelig, stijfjes en onhandig kan zijn in het begin, oefening baart kunst natuurlijk

Mijn vraag is, zijn er nog meer waarvan hun kindje in het begin op de binnenkant van de voetjes liepen? Is dat iets wat met de tijd bijtrekt? Hoe was dat bij jullie kindjes toen ze begonnen met wat lopen, liepen ze ook zo grappig, stuntelig, houterig, schattig? En hoe lang nadat ze aan de hand en achter een loop-duwwagentje liepen gingen ze los lopen? Ben benieuwd hoe lang dat zal duren bij Jasper. Natuurlijk geen haast, hij doet het op zijn tempo.

Hoop van jullie te horen

Volgens mij doen ze dat allemaal in het begin dat wijdbeens lopen. Dan staan ze namelijk stabieler. Naarmate ze beter gaan lopen trekken die beentjes weer naar elkaar toe.

Gevolg van wijdbeens lopen is dat ze inderdaat op de binnenkanten van de voetjes lopen. Ik zou me nog geen zorgen maken.

Groetekes, Sje

onze dochter deed/doet dat ook op binnenkant van voetjes lopen!
maar ze loopt nu zo’n 2 maanden en het wordt al minder begint nu pas de voetjes recht te zetten.

groetjes gytha

het beste kun je hoge schoentjes voor hem kopen.
Dan krijgt hij de beste ondersteuning.

Ja misschien wel, maar mijn zoontje had juist moeite met hoge schoentjes. De buiging ging niet zo soepel dus ging ie heel houterig lopen. Dus had ik weer lagere schoentjes gekocht en ging 't weer gauw beter. Hij vond die hoge schoenen ook niet prettig overigens, wilde ze constant uit doen.
Zeker als kindjes beginnen te lopen, moeten 't makkelijke, soepele maar stevige, en comfortabele schoentjes zijn. Laat je goed informeren bij de betere schoenenzaak. Als de basisinfo maar goed is, dan kan je daarna ook wel bij Scapino die dr. Visser schoentjes halen. Maar sommige dingen zijn wel verdraaid handig om te weten, welke schoen 't beste bij Jaspers voetjes passen, dat soort dingen. En in de betere schoenenzaak kunnen ze je 't beste informeren (is mijn ervaring hoor).
Maar zoals in 't eerste berichtje omschreven… zo liep jens eerst ook hoor! Ik sluit me aan bij Sje, 't komt vanzelf wel goed.

Gr. Marla

Nou lieke kan echt niet overweg met laarsjes of hogere schoenen.
Wel geprobeert in de winkel maar ze loopt dan echt ols een robot!!!
Lieke heeft nog steeds een schoentje aan met zachtere zool en daar loopt ze super mee.

groetjes GYtha

De schoentjes met een zacht zooltje lopen voor een kleintje wel ontzettend lekker. Maar ze zijn niet goed voor de voetjes. Omdat ze totaal geen ondersteuning geven krijgt je kleine platvoetjes.

emmyg ze verkopen bij van haren ook zulk soort schoentjes en ze zijn echt wel goed hoor

als een kind net loopt hoeft het nog niet zulk goed schoeisel aan als ze wat beter lopen wel

Nog geen schoentjes kopen. Thuis zoveel mogelijk op blote voetjes of sokjes laten lopen. Als het echt niet anders kan op slofjes en zodra hij mee op pad gaat ook iets van slofjes.

Schoentjes pas kopen als hij minimaal 3 weken losloopt.

Groetekes, Sje

Andere tip als je op schoenenjacht moet voor die kleintjes zodra ze los lopen: bezuinig nooit op kinderschoenen! Ga niet zo goedkoop mogelijk kopen want er is niks zo belangrijk als goede schoenen en een goed matras!

Als je nu bezuinigt op goede schoenen voor je kindje, loop je de kans dat je over een paar jaar orthopedische schoenen nodig hebt en dan ben je vele malen duurder uit! Dus altijd naar een goede schoenwinkel voor in elk geval 1 paar goede schoenen. En wat je er dan voor zo af en toe eens voor leuks aan goedkoop spul bij zou kopen maakt niet uit, want die schoentjes hebben ze toch maar af en toe aan.

Maar zorg dat je in elk geval 1 paar hele goede schoenen hebt (en die hoeven ook niet altijd heel duur te zijn, maar ga een kindje niet rond laten lopen op nepleren schoentjes die je van tijd tot tijd bij het Kruidvat kunt kopen voor nog geen 10 euro). Verkeerde zuinigheid is dat.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reactie’s. Jasper loopt nog niet los, dus schoentjes hoef ik nog niet te kopen. Dacht ergens te lezen dat je pas echte schoentjes aandoet bij ze als ze 6 weken goed los kunnen lopen. Jasper heeft nu meestal hele soepele leren slofjes aan (aapie’s). Voor blote voeten vind ik het toch wel wat fris worden, als we tapijt zouden hebben zou het wel kunnen. Soms heeft hij sokjes aan met anti-slip.
Ik weet hoe belangrijk goede schoenen zijn voor kindjes als ze gaan lopen, dus als het zover is zullen we zeker niet bezuinigen op de aanschaf van schoentjes en ons ook goed laten informeren.

Goed bezig!

Ik heb ook altijd begrepen bij 6 weken loslopen pas schoentjes, maar de laatste tijd hoor ik steeds vaker dat het vanaf 3 weken al mag. Geen idee waarom dat veranderd is. Goeie vraag voor het cb.

Groetekes, Sje