Loopstoeltje

Sanne wil momenteel niets anders dan staan. Erg leuk voor haar. Als ik haar even op de vloer leg vindt ze dat niet leuk. Als ik haar dan twee vingertjes geef trek ze zichzelf zo op eerst naar zit maar gelijk door naar staan. Vind ik zelf behoorlijk knap van haat dit houd ze ook best lang vol. Zefstandig zitten kan ze nog net niet, maar dat duurt volgens mij niet lang meer. Alleen ik vind het zelf erg vermoeiend om elke keer haar tevreden te houden zo. Ik moet constant haar steunen. Nu heb ik gisteravond via marktplaats een loopstoeltje gekocht. Vanochtend heb ik haar erin gezet. Ze vond het wel leuk, begon gelijk te lachen. Ze wist alleen niet zo goed wat ze nou moest doen. Maar is dit wel goed voor haar ruggetje?

Joey zit al vanaf dat hij 6 maanden was in het lopstoeltje. Hij vind het helemaal fantastisch, alleen begrijpt hij ook nog steeds niet dat hij er mee kan lopen, haha! Hij springt een beetje op en neer, en speelt met de knopjes met geluidjes die er op zitten.
Als je het beperkt tot een half uurtje a 3 kwartier per dag, verdeelt over twee keer maximaal, dan is het niet zo erg, al zijn de meningen daar wel over verdeeld…
Zo lang je het maar ziet als speelgoed, en niet als middel om te leren lopen, kan het naar mijn idee best

[img]http://lb1f.lilypie.com/PbWqp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

[img]http://lbdf.lilypie.com/nD3jp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

hier ook een loopstoeltje en ook Lindsey vind t prachtig, zij is echt een klein scheurmonster in dat ding. zolang ze nog niet zelf goed rechtop kunnen zitten zou ik t per keer niet langer doen dan een minuut of 10 en dat dan bijvoorbeeld een keertje 's ochtends en een keertje 's middags. wanneer ze dan ook goed rechtop kan zitten kan je dat wat uitbreiden. maak t niet te lang, zoals mama-snoekie ook al zegt zie het als speelgoed en niet een manier om ze te laten leren lopen dan is er niks aan t handje en kan ze lekker even genieten en heb jij even je handen vrij.

liefs,
Rinske

Waar je wel even aan moet denken, is dat je kleintje met zo’n stoeltje opeens op plaatsen kan komen, waar ze nog niet aan toe is, dus wel er bij blijven! Joey trekt me steeds alle cd’s uit de kast en alles wat binen zijn bereik op de salontafel ligt gaat er aan! Echt je handen vrij heb je niet…

[img]http://lb1f.lilypie.com/PbWqp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

[img]http://lbdf.lilypie.com/nD3jp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Ik ben er van overtuigd dat het voor de kleintjes beter is om ze op eigen kracht uit te laten vinden om te gaan staan/lopen. Dan is hun lichaampje daar ook aan toe. Maar hierover zijn inderdaad de meningen nogal over verdeeld.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ben het wel met je eens Asje. Ook al is dit soms best moeilijk, want ze willen al zoveel. Bij ons op het CB hebben ze gezegd dat de kleintjes pas mogen zitten als ze zelf van lig naar zit gaan. Nou Dani kan nog niet zelf van lig naar zit (alleen als ik zijn beentjes vasthou…dan trekt hij zich op tot zit met zijn sterke buikspiertjes, haha), maar zitten kan hij wel redelijk en vindt hij ook erg leuk.

Hetzelfde geldt voor staan. Als hij op mijn schoot zit en hij heeft goed houvast dan trekt hij zich op tot staan. Volgens mij is staan ook nog niet super goed voor ze, maar ja hij geeft het toch ook een beetje zelf aan. Nou ja dan maar met mate denk ik en het is ook wel weer een goede oefening.
Wat betreft de loopstoel…ik hoor altijd van mensen dat dit slecht voor de heupjes is? Is dat ook zo?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dylano gaat wel zelf zitte nmaar niet van lig naar zit hij doe het vanuit de kruipstand en dan trekt hij zijn beentjes onder hem door
dylano heeft trouwens ook loopstoel en zit er af en toe in niet eens iedere dag maar hij vindt het wle leuk hij scheurt wat af

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

@ Saro: ik moest heel erg lachen om de manier waarop jij omschrijft hoe dani vanuit lig gaan zitten, zo met zijn sterke buikspiertjes. Zie het helemaal voor me, hoe jij hem vasthoudt en dat hij dan zo NNNNNNNN omhoog komt! Zo krijgt hij vast een sixpackje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

kailani kan nog niet aleen zitten maar trekt zig wel op aan mijn handen
als ik haar handjes dan vasthoud blijft ze ook goed recht zitten…
nu heeft ze wel haar tenen gezien dus gaat steets voorover kan dit kwaat? als ze op haar rug ligt(wat ze meestal niet wil) gaan de voetten wel omhoog maar pakt ze haar teentjes niet vast.
was laats ook aant denken aan een loop stoeltje voor over een tydje maar omdat de meningen zo verdeelt zijn weet ik ook niet of ik het wel of niet zal doen…

Femke: wat leuk joh dat ze al zo goed kan zitten. zo ver naar voren duiken lijkt mij niet zo’n probleem, Lindsey doet t nu ook regelmatig als ze moe is dan legt ze wanneer ze zit d’r hoofdje tussen de beentjes voor een paar seconden op de grond, is echt een komisch gezicht. zou er wel voor zorgen dat t echt maar heel even is en dan kan het echt geen kwaad.
als je een loopstoeltje aanschaft zou ik er niet eerder mee beginnen dan vanaf een maand of 6, dan kan ze echt goed rechtop zitten en is d’r rug steviger.

liefs,
Rinske

ja vond het nu ook nog best vroeg
zo na voren ja helemaal plat is net een balletje

quote:
@ Saro: ik moest heel erg lachen om de manier waarop jij omschrijft hoe dani vanuit lig gaan zitten, zo met zijn sterke buikspiertjes. Zie het helemaal voor me, hoe jij hem vasthoudt en dat hij dan zo NNNNNNNN omhoog komt! Zo krijgt hij vast een sixpackje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hahaha maar dat geluid klopt wel ja haha. Hij spant zich heel erg in en dan ja hoor hij zit......

quote:
Hetzelfde geldt voor staan. Als hij op mijn schoot zit en hij heeft goed houvast dan trekt hij zich op tot staan. Volgens mij is staan ook nog niet super goed voor ze, maar ja hij geeft het toch ook een beetje zelf aan.

@Saro: Vanaf 7 maanden is het geen probleem als kinderen (met hulp) staan.

Ik zit voor Nora aan zo’n loopwagentje te denken. Ze loopt overal langs nu, dus een loopstoel lijkt me niet meer nodig. Wel vraag ik me af of ik haar ontwikkeling niet juist tegenhoudt als ik een wagentje koop waar ze achter kan lopen. Door haar nieuwsgierigheid ontdekt ze veel en waagt ze af en toe al een stapje los van de bank naar mij ofzo. Als ze overal kan komen met haar wagentje, waarom zou ze het dan zelf proberen? Denk dat ik het maar niet doe.

@Femke; Nora ging met 4 maanden ook op die manier zitten terwijl ze nog niet zelf kon zitten. Het CB raadde het mij af om haar te helpen, omdat ze het dan zelf minder zou proberen. Ik ben het wel minder gaan doen, maar hielp haar af en toe wel. Gelukkig is ze nieuwsgierig genoeg dat ze het binnen de kortste keren zelf onder de knie had, toen ze eenmaal kon kruipen, ging vanuit kruip ook snel zitten.
Misschien kun je er iets mee…

liefs!

wij kregen (omdat Jurian zo’n sloompie is ) juist de tip om een loopstoel aan te schaffen en te kijken of hij daarmee op ontdekkingsreis zou gaan… en nog nooit zo’n goeie koop gedaan als met een looptstoeltje! Hij geniet volop en wordt nu ook sterker in zijn beentjes etc. Hij maakt ook echte loopbewegingen en is nu ook aan het beginnen met kruipen. Dus hier alleen maar plus punten!

Kinderen kan je wel stimuleren in hun ontwikkeling … .ben het daarom niet met je eens Asje

Ja, het scheelt natuurlijk ook per kind. De een is meer een ontdekker dan de ander, de een is fysiek snel en de ander verbaal, eigenlijk moet je dit soort dingen allemaal per individueel kind bekijken.

Ik deel alleen de ervaringen die ik met Nora heb gehad. Denk dat we dfat allemaal doen en daar onze mening op baseren.

liefs

precies Liske… volg je gevoel hierin!

@liske mevrouw wil niet liggen!!
en als ze ligt gaat ze de heletyd met haar hooft omhoog en gillen
in de box negeer ik het soms even en dan wil ze wel wat spelen af entoe,
maar als ze niet in de box of in bed is… gillen!!!
kind en gezin zij tegen mij als ze het zelf doet is het oke… (dus zelf optrekken)

@Femke: Als ze het zelf doet, makat het ook niet uit. Probeer dat maar is tegen te houden! Je hebt gewoon een lekker nieuwsgierig kindje!

@Wil: Zoals je het omschrijft, lijkt Bo er inderdaad nog niet helemaal klaar voor! Nog even geduld dan maar…

@liske nieuwsgierig zeker!!!
heb er mijn handen vol aan wil overal bij zitten alles zien en hebben

Seth heeft ook een beetje leren zitten, door in de kinderstoel te zitten, hij vindt het geweldig, n hoort er dan echt bij.
Ook hij vind het meestal niet zo leuk meer om op zijn rug/buik te liggen.
Wel heb ik ontdekt dat hij het geweldig vindt om in de hoek van de box te zitten, met zijn gezicht naar de spijlen en dan kn hij zichzelf vasthouden, en zichzelf leren goed te zitten. En dat gaat echt super, hij durft steeds langer los te zitten en al shij iets wil pakken, houdt hij zichzelf met 1 hand vast en rekt hij zich uit om het te pakken. Ook probeert hij nu een beetje op te trekken. (hij is nu 6 maanden en ruim een week)

Mij lijkt een loopstoeltje geen probleem, mits ze er wel een beetje stevig in zitten. (Misschien is een verkleiner van bijv. een kinderstoel ook iets, om ze steviger te laten zitten)
Maargoed, sommige baby’s willen nou eenmaal meer dan dat ze kunnen.

Liefs, Anne