Loopstoeltje

ik wil graag weten hoe vroeg jullie je kind in een loopstoeltje lieten zitten!
Ons Aaron is over 6 dagen 5 maanden en vind het loopstoeltje helemaal te gek…op het moment het leukste speeltje voor hem, maar ik wil hem eigenlijk nog niet te lang erin laten zitten inverband met zijn ruggetje.
Hoelang lieten/laten jullie je kind van die leeftijd erin zitten?

Groeten danielle

Wij hebben ze nooit in een loopstoeltje gehad. Ik heb daar nooit positieve verhalen over gehoord.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik koop ook geen loopstoel, omdat ze slecht zouden zijn voor de loopontwikkeling van je kindje. Het wordt tegenwoordig vaak afgeraden door consultatiebureaus en zorginstellingen. Het schijnt slecht te zijn voor de stand van de heupjes…Ook al vindt je zoontje het leuk, ik zou denk ik even goed informeren of het wel zo goed is voor hem…Je moet het zelf weten natuurlijk, maar misschien kun je eens op internet zoeken waarom het tegenwoordig wordt afgeraden? Ze verkopen ze overigens nog volop!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Hoi Daniele,

Mijn dochter Jony is bijna een jaar, Jony zat erin pas als ze goed kon zitten.
Ze mogen naar wat ik hoorde daar maar max. een uur per dag er inzitten.
Jony vondt het erg gaaf ze sjeesde de kamer door.
Jony zat per dag maar een half uur in.

Groetjes Cora

Ga er maar vanuit dat zodra de ontwikkeling bij je kleine eraan toe is ( beentjes, heupjes ed ) je kleine vanzelf gaat lopen. Vandaar dat wij dus nooit zon loopstoeltje hebben gehad. Natuurlijk vinden ze het geweldig, maar als ze een half jaar later gewoon gaan lopen vinden ze dit net zo geweldig als zon loopstoeltje.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik heb gehoord dat ze spitsvoetjes kunnen krijgen van een loopstoeltje en heb net als Sje ook niet veel positiefs gehoord over de loopstoeltjes. Dus wij wachten ook tot Quinty zelf gaat lopen. Voorlopig gaat ze al rollend en achteruit kruipend door de kamer

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Onze 2e liep met 10 maanden al en stond me toen zelfs al bovenop stoelen. Dit zonder loopstoeltje. Ik bedoel maar te zeggen dat ze gewoon vanzelf wel gaan lopen als ze er zelf aan toe zijn. Ik denk dat de motoriek ed nl ook eraan toe moet zijn en dat dit niet geforceerd zou moeten worden, maar dat is mijn mening uiteraard.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Onze jongste liep met 11 maanden los. Dus inderdaad zonder loopstoeltje kunnen ze ook heel snel de slag te pakken hebben.

Ik krijg altijd het gevoel dat zo’n loopstoeltje een soort luiheid bij die kleintjes ontwikkelt.

Groetekes, Sje

wij hebben ook een loopstoel gehad.
En lieke zat er pas in toen ze goed kon zitten.
Het wordt idd. afgeraden ivm heupjes etc.
Lieke liep met 14 maanden los en nooit niks gemerkt aan heupjes/voetjes of zoiets. Ze loopt ook erg mooi!
Weet je wat ik niet snap?
Dat ze die stoeltjes niet uit de handel halen als het idd zo slecht is!

gr gytha

Ja maar zo verkopen ze ook nog steeds allerlei banden om je kindje mee vast te leggen in het ledikantje. Dat snap ik dus ook niet dat die dingen niet uit de handel gehaald worden. En sommige speenkettinkjes snap ik ook niet dat die toegestaan zijn: die met die houten kralen. Levensgevaarlijk eigenlijk, maar blijkbaar veilig genoeg.

Maar goed dat veel ouders zelf heel goed op veiligheid letten.

Groetekes, Sje

Toevallig zag ik dit op internet staan in een artikel (voor wat het waard is):

“De loopstoeltjes waarin baby’s zich kunnen verplaatsen, mogen dan leuk lijken, in wezen zijn het moordtuigen. Dat is de mening van het Canadese ministerie van Volksgezondheid dat een totaal verbod heeft uitgevaardigd op de invoer en verkoop van loopstoeltjes. Zelfs de reclame ervoor is strafbaar. Reden voor deze drastische maatregel is dat tussen 1990 en 2002 maar liefst 1.935 ernstige ongevallen met loopstoeltjes gebeurden. In de meeste gevallen ging het stoeltje met het kind aan de haal, soms zelfs de trappen af, de straat op of het water in. In ons land geldt (nog) geen verbod, maar wordt het gebruik van loopstoeltjes wel sterk ontraden, onder meer door Kind&Gezin.”

Groetjes!

P.S. Ben er zelf nog niet uit of ik wel of niet zo’n ding wil straks, maar qua veiligheid: je bent er toch altijd zelf bij als het goed is?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh bjek!

Groetekes, Sje

Dat dacht ik ook…

Maar even onder ons: het water in? Waar waren die ouders?

[img]http://b1.lilypie.com/5kEUp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ja, dat snap ik dus ook niet. Ik zou er als een waakhond omheen blijven lopen als mijn kind in zo’n stoeltje zat! Je wilt jezelf niks kunnen verwijten lijkt me.

Groetekes, Sje

het zijn erg handige dingen als je bijvoorbeeld even naar het toilet moet…dan zet ik aaron erin en die vind het supergaaf!
Dan zet ik hem in mijn vizier en hij ziet mij en is superblij dat hij erin mag!
Ik heb mijn moeder zelfs nu ene nieuwe laten kopen voor 5 december!
Die krijgen wij en de onze gaat naar hun zodat aaron daar ook erin kan!
Ik doe het maar iedere keer kort…minuten werk.
Ik laat hem niet alleen ermee…ben oplettend en hij zit er beneden in dus geen trapgevaar etc…en water in de tuin hebben we niet!
(alleen regen) hahaha.
Ik heb zelf 7 jaar in de kinderopvang gewerkt en op ons kinderdagverblijf hadde we ze ook in gebruik…ideaal hoor!

Groetjes Danielle

Wat ik al zei: ik denk er nog over. Lijkt me aan de ene kant wel grappig, maar aan de andere kant: lopen zal 'ie toch wel gaan doen en dat kunnen we ook gewoon afwachten…

We zullen zien!

Ik liet die kleine mop altijd lekker achter me aan kruipen als ik naar het toilet moest. Of even in de box ofzo.

Groetekes, Sje

Haha, ik hoor regelmatig van vriendinnen met kinderen: “Als ze eenmaal kunnen kruipen, kan je niet eens meer rustig naar het toilet!” Ik ben benieuwd…

Jawel hoor, kan wel. Gewoon mee laten kruipen naar het toilet. Tegen de tijd dat ze bij het toilet zijn, ben jij klaar met plassen en kun je weer ingrijpen als die kleine mop iets uitprobeert.

Groetekes, Sje