Loopstoel


#1

Waar ik benieuwd naar ben is:

Hoe jullie denken over een loopstoeltje voor je kleine.

hoe oud moet een kind zijn om in een loopstoeltje te kunnen?


#2

Hallo,

Uit consumenten testen is gebleken dat een loopstoel meer kwaad doet dan goed. De heupjes zijn hier niet geschikt voor en ze zijn gevaarlijk. Een kind is beter af om gaandeweg op eigen kracht te leren lopen. Eerst maar eens rollen, tijgeren, kruipen en staan en dan volgt het lopen vanzelf.

Voor mij dus absoluut geen loopstoel!


#3

niet waar echt, allebij mijn kinderen hebben in een loopt stoel gelopen niks aan over gehouden maar niet de hele dag natuurlijk


#4

Wat ik gehoord heb is dat een loopstoel niet echt goed is (ook omdat ze met een loopstoel regelmatig verder komen dan waar ze eigenlijk al aan toe zijn, in de kamer bedoel ik, met nieuwe dingen ontdekken......pfff...hoe leg ik dit uit :) ) maar dat een korte tijd niet echt veel kwaad kan. Half uurtje per dag ofzo. Maar goed, at is wat ik gelezen en gehoord heb. En die meningen veranderen vaak regelmatig hoor. Zo is iets niet veilig en dan later toch maar wel. In ieder geval heeft Stephan nooit in zo'n ding gezeten. Zag er het nut niet van in omdat hij zich prima vermaakte zonder loopstoel. Maar ieder zijn mening hoor!! (gelukkig wel! :) )

 

 


#5

Ook prenatal heeft ze nu uit de handel gehaald vanwege het gevaar…I rest my case!


#6

Bij mijn oudste heb ik wel het loopstoeltje gebruikt vanaf dat ie 35 weken oud was. Net als met de maxi cosi en het wippertje, niet langer dan een half uur achter elkaar en maximaal 2x per dag. Hij had er (net zoals de 2 meiden van mijn zus hiervoor) heel veel lol in.

Mijn jongste heeft er ook eventjes in gezeten, maar omdat ie al zo snel kon kruipen, had het weinig toegevoegde waarde voor hem. Ook kon ie er niet zoet in spelen, hij smeet alles weer op de grond en kon vanuit het stoeltje tot zijn frustratie nergens bij.

Ik denk dat zo'n stoeltje inderdaad bij veelvuldig gebruik niet goed voor de ontwikkeling van de spieren en misschien zelfs gewrichten is, maar voor af en toe zou ik het niet laten.

 


#7

#8

#9

We wisten al dat het over de loopstoel ging! wat wilde je vertellen?

 

Tries


#10

Tara was qua ontwikkeling geestelijk al iets verder dan lichamelijk... ze wilde zoveel maar kon nog zo weinig, dus heb ik wel een loopstoeltje voor haar gekocht... 2x een half uurtje per dag mag ze erin, voor de moeilijke momenten.... ze vind het prachtig, gaat overal naar toe, en ik vind zelf dat die 2x wel kan. ik weet de gevaren ( wat ze ervan zeggen, nog niet bewezen is ) , maar ik heb de keuze gemaakt dat mijn meissie er eventjes per dag in mag.

denk dat het per moeder en kind verschillend is die keuze.


#11

Hallo allemaal

Ik wil even reageren op de vraag wanneer en wel of niet een loopstoeltje gebruiken.

Ik kan uit ervaring zeggen dat het gebruik bij veel kinderen niet tot sneller lopen uitlokt. Het gebruik maakt de kinderen lui en als je toevallig een kindje hebt met spierzwakte, is het zelfst funest. Vooral deze kinderen gaan in zo'n stoeltje scheef in hun spieren hangen en kunnen zo zelfs last van hun rug krijgen.

Het beste is nog altijd de zeer ouderwetse manier om je kindje hier zelf in te trainen. Je kunt zijn houding in de gaten houden, en zeg nou zelf, er is toch niets fijner dan dat heerlijke bezigzijn met je kleine schattebout.

Groetjes Sylvia Braun


#12

Hallo

ik vind dat je naar je kind moet kijken en als je denkt dat je kind het leuk vind en ook aan kan dan heb ik zoiets van uitproberen en kijken hoe hij of zij erop reageerd en ik vind ook dat een loopstoel je kind kan stimuleren om te lopen en zijn benen te ontdekken. Doe wat je zelf het beste vind en ga niet uit van anderen het is immers jullie kindje en daar moet je zelf over beslissen


#13

Mijn oudste dochter heeft in een loopstoel gezeten en vond het geweldig. Maar zoals alle baby's hooguit 10minuutjes. Ze was 6 maanden toen ze er af en toe in ging. Ze kon toen al goed zitten en ook rollen en tijgeren. Met 9maanden liep ze al goed. Dit heeft overigens niets met het gebruik van de loopstoel te maken denk ik.

Mijn jongste is nu 5 maanden en ook zij krijgt een loopstoel, maar dus ook pas als ze goed kan zitten. Aangezien ze nu al aardig goed zit zal dat ook rond de 6maanden zijn.

Gewoon voor de afwisseling eigenlijk vind ik het leuke dingen.

 


#14

de loopstoel is zelf een tijd uit de handel geweest om dat veel mensen voor het gemak hun kind er in steeken het blijkt als je kind daar te veel en te lang in zit dat ze daar scheve beenen van krijgen  ik ben zelf mama en wil het NIET in huis


#15

hihi ben die liep zelf al:P haha
heb geen gebruikt :) hij liep met 10 maand al :)


#16

mijn kinderen hebben nooit een loopstoel gehad omdat het niet goed is voor de motorsche ontwikkeling en te lang in een loopstoel is slecht voor de rug


#17

hallo allemaal

ik ben ook van mening dat je naar je kind moet kijken. verder, wat een ophef zeg,ik denk dat ouders wat meer op hun kindjes moeten letten want de meeste ongelukjes met, loopstoeltjes,wipstoeltjes e.d. komen doordat mensen hun kindje alleen laten oftewel de stoeltjes gebruiken uit gemakzucht ,lekker in het stoeltje en mama/papa kan wat voor zich doen. daar zijn ze ook niet voor.
half uurtje over de dag verspreid en zelfs een arts vind het goed.


#18

Nee geen loopstoeltje voor mij!
Ik heb ergens eens gelezen dat zo`n ding helemaal niet goed is voor de kleintjes. Je kunt beter ze leren lopen op de gewone manier.