Loopneus, hoelang?

Joey heeft al ruim drie weken een loopneusje. Het snot druipt er uit! Heel vervelend voor hem, want hij heeft me toch een hekel aan afvegen! Met dat pompje hoef ik al helemaal niet aan te komen, dus het blijft bij afvegen. Tegenwoordig al met vochtige doekjes, want zijn neusje en er onder werd helemaal schraal.
Ik vraag me af hoe lang zoiets kan duren? Het is gewoon doorzichtig slijm, en het zit nooit vast. Hij is verder ook niet ziek, en hoest ook niet… Ik heb het idee dat het door het fietsen komt, maar dat kan ik niet gaan afschaffen omdat we geen auto hebben…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

maanden…

haha nee hoor…

Tja … daar is volgens mij geen antw op te geven. Jurian heeft het soms weken en dan paar dagen niet en dan weer een poos wel. Hij is ook meer wel / dan niet verkouden.

Precies nu ik morgen naar de KNO arts moet … is hij niet verkouden…

Oh nee toch! Zo lang en vaak? Pfff moet er niet aan denken… Ik word na drie weken al gek van dat gepoets, en Joey nog gekker…

Bij Morgan verschiklt het ook. Ligt bij haar ook aan of er tanden doorkomen. En zij vind het ook niks dat vegen en dat pompje. Laatst hebben we het met ‘brute’ kracht gebruikt. Ze zat helemaal dicht. Pappa hoofdje vafsthouden en aaien en mamma pompen. Ze was overigens wel blij dat ze weer adem kon halen door der neus daarna.

Groetjes,

Michèle

ben het met michele eens,
Rico heeft het trouwens ook vaak met tanden krijgen.
en maar met die neuspomp inderdaad.
wordt ie laaiend van haha.
arme ziel.
Het ligt er ook maar net aan hoelang het duurt. Laatst had ie er maar een paar dagen last van, maar net na zn geboorte had hij heel lang een verstopt neusje en toen datn a een half jaar los kwam (door tandjes) bleef dat bijna 7 weken aanhouden.
hij kreeg er zoiezo een verkoudheid bij die niks met die tanden te maken had, dus vandaar dat het zolang duurde.
beterschap voor het geval hij hier ook nog ziek van wordt!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Mag ik vragen over wat voor een pompje jullie het hebben?
Ik gebruik als noah zijn neusje echt dicht heeft zitten zoutoplossing… alleen het helpt nooit!! Dure prut die niet werkt hier

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Het is een zacht rubbel balletje, met een puntje met een gaatje er in, die je in het neusgaatje houd, terwijl je het balletje inknijpt. Als je dan het andere neusgat dichtknijpt en het balletje los laat, zuigt hij het neusje leeg… Je kunt ze kopen bij drogist of hema/prenatal. Ik vind het echt onhandig, en het lijkt me ook een akelig gevoel voor zo’n kleintje.

Dit zijn die pompjes. Je knijp hem in, doet hem in een neusgat en laat los. Dan zuigt hij als het ware het neusje leeg. Niet altijd prettig maar wel effectief als de neus echt vol zit. Als het al loopt wil het niet altijd werken en moet je gewoon zakdoeken bij de hand houden

Groetjes,

Michèle

hahaha foto’s zeggen meer dan woorden Ik vond het al zo moeilijk uit te leggen

Ha ha ha ik ook, dus vandaar

Groetjes,

Michèle

Okee dank jullie wel…:smiley: Die foto is wel erg makkelijk…
Ik zal binnenkort eens even gaan kijken, Volgens mij erg makkelijk, alhoewel sommigen zeggen van niet… haha, Ik ga het zeker eens proberen.

Lilypie Tweede Ticker

Ik vind hem wel makkelijk alleen zal Noah niet blij zijn met je

Groetjes,

Michèle

ja die heb ik die blauwe, die van mij is van bibi

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier heeft Bjorn ook al twee weken een snotneus Niet ziek of echt verkouden Maar een paar kiezen zijn de boosdoeners Het is eigenlijk meer een slak op het moment Snot uit zn neus en af en toe een lekkere sliert kwijl op de grond
Die neuspeer (alleen t woord al) vind ik ook niets Wat een onding
Ik laat het maar Alleen als ik zn luier verschoon dan haal ik er een nat doekje overheen
Moet me soms wel inhouden Maar hij heeft er zo’n hekel aan
Ben zelf nu wel verkouden en eerlijk gezegd moet ik er ook niet aan denken dat iemand de hele dag met een doekje achter mij aanhuppeld Vind het een rot gezicht Maar het is gelukkig nooit lang

Gr
Linda

Hahaha dat zal hij zeker niet Michèle, Maar als het helpt, is het alleen maar beter.

Lilypie Tweede Ticker

Hier krijsde Seth ook altijd de boel bij elkaar als ik het bij hem deed.
Maar tegenwoordig wordt het al een stuk minder! Hij weet dat het zo over is, en dat hij daarna weer een beetje lucht krijgt!

Enne… Seth is ook verkouden, hij hoest als een zeehond en heeft natte oogjes:S
Dus het is ook weer flink raak 's nachts, net nu papa hel hele weekend weg is :S
Liefs, Anne

Als ie echt hoest als een zeehond even langs de ha met hem gaan Anne. Even zijn longetjes laten checken of ze schoon zijn. Wil je niet bang maken, maar kan een beginnende longonsteking zijn of bronchitus.

Groetjes,

Michèle

Het gekke is, dat het vooral 's nachts is. Maar er zit duidelijk wel wat slijm bij.
Hij is vandaag heel de dag bij mijn ouders, omdat ik huiswerk moet maken, maar ik zal wel even vragen hoe het ging.
O, btw… ik ga nu even bellen, mijn vader heeft een stethoscoop, kan hij nog even naar zijn longetjes luisteren (hij is POH-er geweest, praktijkondersteuner bij de huisarts).
Maar bedankt voor de tip
Liefs, Anne

Geen dank. Morgan heeft een puf gehad omdat ze lichte bronchitus had vandaar dat ik het tegen je zei. Zij blafte ook als een zeehond. Overigens wil een ui naast zijn bedje helpen tegen het hoesten. Enne Luuf smeren.

Groetjes,

Michèle