Loopfietsje of driewieler?

Ik vind z’n loopfietsje wel iets voor Dion maar ik kan nergens vinden vanaf welke leeftijd ze er mee overweg kunnen ?

Je hebt van die houten fietsjes met 4 wielen en die zijn vanaf 1 jaar tot 2,5 ongeveer (afhankelijk hoe groot het fietsje is)

Maar z’n houten met 2 wielen zou dat vanaf 2 jaar al kunnen of vanaf 3, en wanneer beginnen ze met fietsen op een driewieler of is dat misschien de stap voorafgaand aan een loopfiets ?

Ik heb echt geen idee, jullie wel ?

Groetjes mama van Dion

Hoe oud is Dion?
Marijn heeft een driewieler met een beugel en duwstang gekregen voor zijn 1ste verjaardag. Pas tegen het tweede jaar kon hij zelf iets fietsen. Hij had toen ook een loopfiets met 2 wielen en dit juist goed voor het evenwicht. Dus ja wat is wijsheid. Kijk wel als je loopfiets koopt naar de zadelhoogte want hier zit veel verschil in meeste zadels zijn te hoog. Je meet de binnenkant van zijn been.
ivp van een driewieler zou je ook kunnen kiezen voor en klein fietsje met met zijwielen hier kunnen ze langer mee vooruit.

Dion wordt in maart 2 jaar en ik vind het leuk om hem z’n loopfietsje te geven,
hij heeft al een driewieller met beugel en duwstang … helemaal vergeten staat in de schuur maar hij kan nog niet bij de trappers.
Een loopfiets is idd. heel goed voor de motorische ontwikkeling m.n het evenwicht bewaren en dat leren ze beter op een loopfiets omdat ze de voetjes aan de grond kunnen houden en op een fietsje met zijwieltjes is dat natuurlijk heel anders en hangen ze vaak scheef op z’n fietsje en wordt leren fietsen zonder wieltjes moeilijker.

Ben benieuwd naar verder reactie’s vanaf welke leeftijd kunnen ze op z’n fietsje.

Kimo rijdt al sinds 14 maanden op zijn loopauto en nu nog steeds (2j9mnd) De driewieler heeft hij voor zijn tweede verjaardag gekregen en daar kon hij toen ook vrij snel mee door de tuin crossen. Ik vind wel dat de driewieler nu alweer aan de kleine kant begint te worden.
Een loopfiets heeft Ilja voor z’n eerste verjaardag gekregen, maar het is een xl en die is pas vanaf 2,5 bruikbaar. Kimo paste er op dat moment ook nog niet op. Zodra het weer mooier weer wordt gaan we dat dus proberen.

Ik denk dus dat zo’n loopfiets met 2 wielen pas gebruikt kan worden vanaf 2,5 of wellicht pas 3 (afhankelijk van de motorische ontwikkeling van je kind). Een driewieler kunnen ze al veel eerder gebruiken, omdat ze dan niet om kunnen vallen. Ik begrijp je punt wel, want je verzamelt al snel veel van die objecten in huis. Als Dion handig is, is wellicht zo’n loopfiets wel wat voor hem. Er bestaan ook veel varianten met een verstelbaar zadel, dan kan hij nog een tijdje vooruit.

succes met kiezen
Gwen

Kimo (27-03-2008)
Ilja (02-10-2009)

Erik kon rond z’n 2e verjaardag goed op een loopfietsje rijden. Dus als je daarvan moet uitgaan, dan zou ik hem zeker voor Dion kopen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Het schijnt dat kindjes die op loopfietsjes begonnen zijn, heel makkelijk zodra ze naar een echt fietsje overgaan leren om zonder zijwieltjes te fietsen.

In de tijd dat onze meiden zo klein waren, waren loopfietsjes nog niet echt heel bekend dus hier hebben ze gewoon op driewielertjes rondgereden, maar als ik de tijd terug kon draaien, kocht ik loopfietsjes voor ze.

We hebben het een beetje goed kunnen maken want ons petekindje heeft een loopfietsje van ons gekregen bij zijn geboorte eerder dit jaar.

Groetekes, Sje

@gwensanders
loopfietsjes kunnen vanaf 2 jaar wel. Motorisch moeten ze er aan toe zijn en dan komt het helemaal goed. Lopends is het moeilijk bij te houden tenminste bij Marijn wel.
In de vakantie heeft hij het super onder de knie gekregen. Hij was toen 2 jaar en 3 maand en ging met de voeten van de grond van de bult af en kon op het juiste moment remmen. Moet zeggen dat Marijn motorisch ook goed in elkaar zit zowel fijn als grof.

@vlokje03
Ik zou voor een loopfiets gaan

Ik zou gaan voro een loopfiets.
Hier Jony ook net voor 2,5 jarige leeftijd liep ze er zo mee weg.
Het is goed voor de motoriek mbt evenwicht ed.
Ze vindt het geweldig! Het is nu hardlopen ernaast om haar bij te benen. Ze is inmiddels 3 jaar en ze gaat als een tierelier. Het is het geld dubbel en dwars waard.
Jony heeft de loopfiets van puky met een rem ideaal voor het remmen scheeld weer kale neuzen van schoenen :smiley:
Succes met het zoeken van de beslissing.

Greetzz Cora

hier krijgthij volgende week voor zijn 1e verjaardag een smart trike. Eerst met duwstang te gebruiken en later als driewieler. Ideaal.

22-12-2009 colin geboren

quote:
hier krijgthij volgende week voor zijn 1e verjaardag een smart trike. Eerst met duwstang te gebruiken en later als driewieler. Ideaal.

22-12-2009 colin geboren

Lijkt ideaal inderdaad, wij hebben 'm ook. Maar Erik kan nog steeds niet zelf fietsen op die driewieler en moet dus nog geduwd worden. Terwijl hij wel onwijs hard kan met een loopfietsje inmiddels. Dus ik vrees dat de driewieler hier blijft staan in de schuur en Erik lekker op z’n loopfiets gaat ‘fietsen’.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Zo’n Puky hebben ze hier ook, maar Kimo kan dus nog niet met z’n voete bij de grond. Hopelijk wel tegen de tijd dat de sneeuw weer verdwenen is, want het lijkt me heel handig als hij daar lekker snel op rond kan rijden. Nu nemen we wel eens de driewieler mee naar de stad (met als voordeel dat je kunt duwen als hij niet opschiet ). Of anders gewoon samen in de wagen, maar ik vind dat hij nu wel mag gaan leren om zelf te lopen/fietsen en niet altijd in die wagen hangen.

@vlokje03: ik las pas na mijn vorige reactie dat je al een driewieler hebt. Dan zou ik zeker voor zo’n loopfiets gaan.

Kimo (27-03-2008)
Ilja (02-10-2009)

De onze had een driewieler, maar wilde daar absoluut niet op fietsen. Dat gedoe met trappers aan zijn stuurgedeelte vond ie maar niets. Op een tractor (met vier wielen, dus geen trappers aan het stuurgedeelte maar in het midden van de tractor) reed hij zo weg en de driewieler hebben we maar bij opa en oma gezet voor zijn neefje.
Een loopfietsje vindt de onze dood en dood eng. Hij is bijna 2 1/2, motorisch goed ontwikkeld maar hij vindt het gewoon eng. Hij is een keer hard gevallen met een fietsje met zijwieltjes en alles wat er maar op lijkt gaat hij uit de weg. Steppen (op een peuterstep) daarentegen doet hij wel graag.

Het is denk ik heel erg kind afhankelijk of een loopfietsje leuk gevonden wordt of niet. Wij zijn vorige week nog even bij een speelgoedhandel wezen kijken en hebben hem op een loopfietsje van Puky gezet om te kijken of hij het wat vond. Misschien dat jij dit ook kan doen met Dion? De onze gaf direct aan het niet te willen en werd verdrietig (angst).