Loopfiets


#1

De dochter van mijn vriendin is binnenkort jarig en samen met een vriendin willen we een loopfiets kopen.
Zelf hebben we er geen voor de kinderen dus we zitten een beetje in dubio wat voor een we moeten kopen want ik geloof dat er een hoop verschillende zijn.

Hebben jullie goede ervaringen met loopfietsen?
Ik ben namelijk van plan om er ook maar eentje voor mijn jongste te kopen als het bij m’n vriendin haar dochter (en bij jullie) bevalt

Groetjes Carola


#2

De jongens hier hebben een kleine en een grotere “motor”.

Technisch gezien zit er allemaal niet zoveel verschil in.
Het ding moet groot genoeg zijn om een poos mee vooruit te kunnen.
Dus let op hoe de zitting verstelt kan worden.

Voordeel van houten loopfietsen is dat je zelf eventueel extra
gaten kunt boren om de hoogte nog extra te regelen.
Bij metalen/kunststof zal dat niet lukken.

Gewoon een leuk model uitzoeken, of juist een saaie,
en zelf leuk schilderen.

M.


#3

Wij hebben een loopmotor (met brede wielen voor en achter) en een houten loopfiets. Beide zijn prettig, maar op de motor kunnen ze eerder rijden, omdat deze stabieler is. Deze is overigens niet in hoogte verstelbaar en die houten wel. Onze zoon, inmiddels bijna 4, zit nog dagelijks op de houten loopfiets, omdat deze dus aan zijn lengte kan worden aangepast.


#4

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu 2 plastic loopfietsjes op http://www.bikester.nl/ gevonden.
De eerste is geloof ik meer een soort van loopstep waar het kind ook op kan zitten en misschien kan het stoeltje er ook wel af . Ik weet alleen niet of het stoeltje verzet kan worden. Al vraag ik me bij deze af of hij, als ze wat groter is, nog stevig genoeg is.

De twee is echt een loopfiets. Deze lijkt me steviger en ook wat fijner om te gebruiken. En hij is verstelbaar!

Nu vind ik het dus erg moeilijk welke van de twee ik zal doen…

Gewijzigd door - Carola1 op 01 Nov 2013 10:52:52


#5

Persoonlijk zou ik voor de tweede kiezen. Puky is in mijn ogen ook een fijn merk.


#6

zeker weten de Puky!

Groetjes Manderijn.


#7

Puky!
Leren ze ook goed hun evenwicht te bewaren.


#8

Ik zou ook voor de puky gaan.
Alleen ik zou persoonlijk dan ook voor een maatje groter gaan, kunnen ze langer op. Mijn dochter heeft er vanaf 2 jaar opgezeten tot zeker 5 jaar. Wij hadden een maatje groter maar dan de variant met rem.

Succes met het maken van een keuze


#9

Bedankt voor de reacties! we zijn door jullie voor de puky gegaan, en het is echt een succes. Het dochtertje van m’n vriendin is er bijna niet meer af te krijgen en raced ervandoor
Met sinterklaas zit er bij ons ook eentje in de zak voor mijn jongste