Loopfiets van mini viper of kettler?

Ik wil voor de 3e verjaardag van mijn dochter een loopfiets aanschaffen (lijkt op een fiets zonder trappers), maar ik welke ik zal nemen. Er is ook zoveel verschil in.
Mijn dochtertje is 92 cm en haar binnenbeentjes zijn 36 cm.
Nu wil ik er dus wel eentje kopen, waar mijn jongste dochter over 2 jaar ook op kan (als ze ruim 2 is).
Je ziet er veel met massieve banden, maar ik vraag me af of dat niet enorm stuitert. Bij ons in het dorp zijn het overwegend klinkers. Is het dan fijner luchtbanden te hebben, of zijn die massieve banden ook niet storend?
Ik heb fietsjes gezien van mini viper en kettler, heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes Desiree

Gewijzigd door - Demia op 20 Aug 2012 18:10:58

We hebben voor jasper een houten motor loopfiets (Yipeeh), die heeft luchtbanden. Het is vergeleken met andere loopfietsjes een wat hoog model, Jasper past er nu goed op en hij is 99 cm lang.

Ik zou zeker voor een loopfiets met luchtbanden gaan, wel zo prettig voor je dochter!
Vergelijk het maar met een kinderwagen met luchtbanden en een buggy met massieve banden, die eerste is echt stukken comfortabeler!

Wel een superleuk verjaardagscadeau, Jasper is altijd met zn loopfiets in de weer!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar

Ik zou zeker voor een iets met luchtbanden gaan, fietst een stuk prettiger.

Ik zou inderdaad ook voor luchtbanden gaan…
Leuk hoor mijn dochter van bijna 5 sjeesd nog op een loopfiets. Ik gooi hem achterin de auto hup naar het dorp en daar sjeesd ze lekker mee door de winkelstraten…
Ik vindt het ideale dingen… en je kan lekker doorlopen
Jony heeft er eentje van het merk Pucky en dan de grotere variant met rem.
Leuk kado waar je dochter lang plezier van gaat krijgen.

Wij hebben een houten gehad en hebben nu een metalen. Beiden met luchtbandjes. Ik moet zeggen dat wij met die metalen veel meer tevreden zijn dan die houten. Hij heeft proef mogen rijden op hout en metaal en had zelf ook de voorkeur voor metaal terwijl hij daarvoor altijd op hout had gereden. Wij hebben hetzelfde merk als CoraMora en dat bevalt ons prima, hadden we eerder moeten doen. Ze zijn wel prijzig, maar zijn het dubbel en dwars waard!

Succes met kiezen. Maar luchtbandjes moet je zeker doen, vangt veel meer schokken op, bandjes worden niet plat gereden e.d.

Wist niet dat Puky ook luchtbanden heeft, dacht alleen de massieve. (maar dat is dus de kleinere variant)
Zit er op de Puky ook een begrenzer op het stuur? Ik twijfel namelijk of ik dat wel moet doen. Sturen heeft ze wel door, maar ik wil mijn jongste er straks natuurlijk ook op hebben.

Groetjes Desiree

Wij hebben destijds een mini viper gekocht. Bevalt super, wel een met stepje zodat ze hun voeten daar kwijt kunnen om te balancen.
Dit model hebben wij

Qua prijs is hij ook aantrekkelijk.
Wat ik een nadeel van houten loopfietsen vindt is dat ze het stuur niet zover kunnen draaien en niet hele krappe bochten kunnen maken (mocht dat in nood moeten )

Gewijzigd door - pranger7 op 20 Aug 2012 21:20:43

op de pucky kunnen ze ook hun voeten kwijt…
de kleinste maat zijn ook luchtbanden…
dan heb je een grotere maat die is echt duurder en dan heb je nog een variant met rem is nog wat duurder maar kan qua hoogte gelijk aan de middelste… dus daar zit niet echt verschil in.
Ik zou pers. met je uk naar de winkel gaan en haar overal opzetten en dan een keuze maken.
Zo heb ik dat toendertijd gedaan met onze dochter.
Ik heb de pucky via MP gekocht… omdat ik ze qua nieuwprijs veel te duur vondt…
En of iemand nou de krassen erop maakt of zij…
Ow ja ik vondt ook belangrijk dat er een standaard op zit… blijft hij wat langer mee, en zo kon ook onze dochter netjes om leren gaan met haar spullen…
De fiets ligt dan niet op straat zeg maar…

Mijn ervaring met handremmen is dat ze hun vingers vaak tekort hebben om bij de rem te komen dus mijn conclussie handrem heeft geen zin. Marijn kan nu net pas bij de rem

Klopt vor dat ze het uberhaupt doorhebben ben je een jaartje verder.
Mijn dochter gebruikte hem pas bij 3,5 jaar. En nu heeft ze er goed plezier van, geen beschadigde schoenen ed.
Het is net wat je belangrijk vindt inderdaad…

Puky heeft geen stuurbegrenzer maar dat is ook een voordeel. Dat heeft een fiets nl. ook niet En…met stuurbegrenzer kunnen ze het stuur in hun buik of gezicht krijgen als ze vallen, zonder stuurbegrenzer ligt het stuur bij vallen plat en landen ze op de band. En dat is toch aanzienlijk minder pijnlijk

Wij hebben de grootste variant van de Puky en hebben deze wel nieuw gekocht aangezien ze op MP weinig tot niet worden aangeboden. De banden van deze zijn een stuk breder (en minder slipgevoelig ) en hij rijdt er als een tierelier op.

Wil je iets goeds, dan zou ik voor Puky gaan. Niet de 10 inch, maar de 12 inch (en de garantie is ook prima in orde (niet nodig gehad hoor ) en via Puky kun je ook weer losse onderdelen bestellen mocht er iets kapot gegaan zijn.)