Loon bijna drie weken te laat

Ik heb in juli voor het laatst als gastouder gewerkt, en daar had ik eind julie al mijn loon van moeten hebben… Ik heb er al taloze keren achter aan gebeld, maar het gastouderbureau zegt dat dat gezin nog geen geld aan hun heeft over gemaakt, en zei zei eerst dat ze dat wel heeft gedaan, maar nu wil ze mij dat geld rechtstreeks overmaken, omdat ik haar heb gezegd dat ik rekeningen te betalen heb die echt niet meer kunnen wachten! Er is nog steeds niks gebeurd, ze zijn op een eiland in nederland en daar schijnt geen bank te zijn… Vanmorgen beloofde ze me opzoek te gaan naar iemand met zo’n internetbankieren-aparaatje zodat ze mij geld over kon maken, en daar zou ik vanmiddag wat over horen… Maar ik heb niks gehoord, en zowel de vader als moeder hebben nu de telefoon uitstaan! Als ik het geld morgen niet heb, kan ik de twee telefoonrekeningen niet betalen, net als de draadloos internet-rekeing, en word alles afgesloten! T-mobile heeft me al 10 dagen uitstel gegeven, en als mijn werk me gewoon optijd betaald had was er nisk aan de hand!
daarnaast zitten wij al twee weken met veel te weinig geld, en kunnen we geen leuke dingen doen in onze vakantie, die nu bijna voorbij is!
Bah ik ben zo boos, en ik ben gewoon machteloos nu! Wat zouden jullie doen?

Groetjes Anouk

Volgens mij zit het in de lucht… Chris heeft al 2 maanden zn loon niet optijd gekregen… Normaal gesproken hebben we het de 27/28ste… maar heb het ook deze maand NU nog steeds niet… Alle rekeningen moesten allang betaald worden…

Erg kl*ten is dat!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Is het inderdaad niet de verantwoording van het bureau om jou uit te betalen en hun verantwoording om het geld van de ouders te krijgen??? Ik zou dat bureau maar gek bellen enne heb je een rechtsbijstandverzekering?? Dan zou ik hun ook maar even vragen hoe of wat.

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend zeg!!

Tjaah, ik zou in dat geval even mijn ouders/schoonouders bellen, om te vragen of we wat kunnen lenen… Misschien ook een idee voor jullie?
Want anders is het echt heel rot!!
Of anders iets van een andere rekening overmaken? (Wij hebben bijv. een spaarrekening van Seth, beetje lullig, maar als het echt moet!)

Ik hoop dat het opgelost wordt!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Tja het gastouderbureau is ook niet een van de besten moet ik zeggen… Het is een echtpaar dat een gastouderbureau is begonnen, maar of ze er ook zo’n verstand van heeft? ik heb ze natuurlijk al een paar keer gebeld, maar ze kunnen niks voor me doen. Het lulligste is nog wel dat de andere gastouder die in datzelfde gezin werkt, wel haar geld heeft gehad, al aan het eind van juli!
Ik probeer morgen weer te bellen, en ga dan ook zeker aankaarten dat ze dan haar ouders maar moet vragen, die zijn miljonai! Zal dus geen probleem zijn lijkt me, een paar honderd euro minder!
Het ergste is ngo wel dat dat gezin zelf ook bulkt van het geld! maar ze zitten lekker met hun jacht van eiland naar eiland te reizen, en maken zich volgens mij helemaal niet zo druk om mij! Ik was vanavond al van planom flink boos te worden, maar toen stond dus de telefoon uit…
Maar ik baal hier echt van hoor, wij kunnen geen leuke dingen doen, de kinderen komen niks te kort want mijn mo0eder schuift hier luiers en voeding achter de deur (zoals altijd, met het geld dat zij verdiend door op ze te passen) maar Danny en ik eten al 2 weken voornamelijk brood!
En doordat ik ook mijn zwangerschapsuitkering van Jessey maanden later heb gekregen, zijn wij financieel behoorlijk in de problemen geraakt, en zijn de rekeningen die nu niet betaald zijn, voornamelijk afbetalingsregelingen! Die hebben echt mega haast, want ik zit niet op deurwaarders te wachten! En donderdag worden de telefoons afgesloten als er niet betaald is, en de aansluitingskosten kan ik dan lekker betalen, terwijl dat !@#$%^&^gezin zo laat is met het geld! Bah!

Groetjes Anouk

Meid toch, was ongelooflijk asociaal! Advies inwinnen bij het Juridisch Loket? Rechtsbijstandsverzekering?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Grote kans dat hun huidige oppas dus jou geld gekregen heeft, ik zou morgen eerst maar even naar het juridisch loket gaan om te kijken wat jou rechten zijn want anders kun je wel boos worden maar is het verspilde energie.

Groetjes,

Michèle

jeetje meid waar ben je aan begonnen lijkt me helemaal niks ik zou gewoon een betere baan gaan zoeken want zo kun je toch niet op ze bouwen? lijkt me vreselijk! hier ook ww-uitkering te laat ontvangen met als gevolg de salaris die bijna opgeraakt was en nu kunnen we niet alle rekeningen betalen bahhh ik heb maar gelijk de sportschool gebeld dat ik mijn abo op wil zeggen en nog een paar instanties die op hun geld zitten te wachten…intussen krijg ik allerlei rekeningen van 2009 van de ha voor mijn zoontje wel van 300 euro in totaal! bleek dat mijn zoontje niet direct was verzekerd op zijn geboortedatum maar pas een maand later! gelukkig heb ik dit kunnen achterhalen en nu krijg ik toch weer alles teruggestort en kunnen we weer wat rekeningen betalen…zo gaan er dingen mis zonder dat je het in de gaten hebt en loop je grote risico’s…ik zou als ik jou was idd even geld gaan lenen bij iemand zodat je in ieder geval incasso met hoge rentes kunt voorkomen en eventueel bkr coderingen uit de weg staan…je weet maar nooit tegenwoordig registreren ze je gelijk al als je zelf geen contact met ze opneemt…ik hoop dat het snel goed komt meid en idd even je verzekering bellen weet wel dat mensen met een koophuis via de verzekering geholpen kunnen worden met dit soort ongein maar weet niet of dit in jouw geval ook kan…sterkte ermee

Lilypie First Birthday tickers

@ mama selma
Ik ben er ook bij weg hoor! Ik heb 3 jaar in dat gezin gewerkt, en heb nu eindelijk ander werk gevonden! Nu ga ik invalwerk doen op alle kdv’s en bso’s in enschede, dus ik kan lekker veel uren maken om weer uit de achterstanden te komen. Maargoed, dat eerste loon zal pas in september komen, en daar heb ik nu dus niks aan. Het gaat om mijn laatste loon die ik als gastouder verdiend heb.

Vandaag ga ik haar weer proberen te bellen, en het gob ook. En alas het dan nog niet lukt, tja… Wat houd dat juridisch loket in dan? Ik ben bang dat ik geen poot heb om op te staan1 Er staat nergens zwart op wit dat ik daadwerkelijk die dagen in juli nog gewerkt heb! De andere gastouder werkt al sinds mijn verlof ook in dat gezin, die heeft andere dagen, dus ik denk niet dat zij mijn loon heeft gekregen. Ik heb alleen een vermoeden dat ze mij expres zo moeilijk maken… In de laatste week dat ik er werkte, was ik er alleen op maandag. Die moeder heeft mij die week twee keer gevraagd om nog een extra dag te werken, per sms. Ik heb per sms geantwoord dat ik niet kon (kon ook echt niet, ik heb zelf ook oppas nosig natuurlijk…) en daar heb ik geen antwoorden op terug gekregen. Ik denk dat ze daar boos over is1 Want ik heb ook niet zoiets als een afscheid gehad omdat ze die maandag erg druk was. Ze beloofde me, toen ik 's avonds naar huis ging dat ze die week nog langs zou komen met de kinderen en een cadeautje, maar ik heb er niks meer van gehoord, behalve dan die smsjes of ik wou werken. En vrijdags zijn ze op de boot gestapt, en het eerste contact kwam pas weer van mij omdat ik mijn geld nog steeds niet had, dat wa sbegin vorige week! Grrrr Ik ga ze echt gek bellen vandaag!

Groetjes Anouk

je gastouder bureau heeft toch een registratie? Zo niet dan zijn zij ook niet helemaal netjes bezig en kunnen zij ook nog een probleem krijgen. Enne ik zou ook het bureau gek bellen. Zij zijn per slot van rekening verantwoordelijk voor je salaris.

Groetjes,

Michèle

Bij het Juridisch Loket kun je vrijblijvend juridisch advies inwinnen. Daar kan je naartoe bellen of langs gaan. Even googelen of er bij jullie in Enschede eentje zit, vast wel.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Wat belachelijk zeg dat je je salaris nog niet ontvangen hebt. Het meest belachelijke vind ik dat jij er nu bij je gastouders achteraan moet gaan. Dit is helemaal jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Zij moeten gewoon je salaris betalen. Zou wat zijn dat het jouw verantwoordelijkheid is. Ik werk bij een detacheringbureau. Dan zou ik mijn salaris ineens niet krijgen, omdat er een paar klanten te laat of nog niet betaald hebben. Nee hoor, dat is echt hun probleem niet het jouwe.

Helaas hebben ze het wel jouw probleem gemaakt. Echt heel vervelend dat het ook nog eens tijdens jullie vakantie is gebeurd. Hebben jullie geen spaarrekening waar je tijdelijk even gebruik van kan maken? Net als wat Mriek al zegt zou ik kijken waar er een juridisch loket is, want dit kunnen ze echt niet maken.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel je salaris ontvangen hebt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

pfff ik ben gered! Het geld staat inmiddels op de bank

Ik heb ze vanmorgen tientallen keren gebeld en ze namen niet op… Ik heb toen get gastouderbureau gebeld, maar die beweerden dat ze gezegd hadden dat ik daar de maand juli niet had gewertk! Ik schrok me dood, want ik heb dus niks zwart op wit, en zag het al gebeuren dat ze me een streek leverden, en dat ik kon fluiten naar mijn geld.
Radeloos heb ik mijn moeder gebeld. Zij kent het gezin ook want ze heeft er ook als gastouder gewerkt, in mijn verlof heeft ze mijn dagen overgenomen en ook daarna bleef ze een dag houden. Inmiddels is ze er al een half jaar weg. Mijn moeder heeft haar gesmst om te vragen waar ze nou eigenlijk mee bezig was. Daar heeft ze op gereageerd door mijn moeder te bellen! Belachelijk, want dan heeft ze ook al die gemiste oproepen van mij gezien, maar ik hoor maar nisk… Nou ja, het is flink uti de hand gelopen aan de telefoon, en ze bleef maar herhalen dat het haar probleem niet is… Dat vertelde mijn moeder mij later, en nog geen minuut erna kreeg ik een sms van haar dat ze mensen op vlieland zover had gekregen om gebruik te mogen maken van hun abn-aparaatje en kon internetbankieren. Het geld zou deze middag op mijn rekening staan. En ja hoor, 500 euro staat er op, dit is een voorschot, want ze heeft de agenda niet bij zich, waardoor ze niet precies kan achterhalen om hoeveel uur het ging.

Belachelijk toch, ben ik al drie weken aan het zeuren en doen, en nu het uit de hand loopt is het binnen een uurtje gepiept! Ik ben helemaal klaar met dat mens! Ik kan gelukkig mijn rekeningen betalen, en zodra ze terug is van vakantie eis ik het resterende bedrag, en dan wil ik ze noooooit meer spreken!

Ik heb een nieuwe baan, die 1000 x leuker is, en die wel optijd betalen!

Groetjes Anouk

Wat fijn joh dat je eindelijk een voorschot hebt ontvangen. Echt lief van je moeder dat ze bemiddelt heeft. Wel heel erg belachelijk dat ze je moeder wel terugbelt en jou niet. Als ze een beetje kan nadenken dan weet ze ook wel waarom je moeder belt. Zeker omdat ze normaal niet belt. Hoop dat alles snel helemaal afgehandeld is, zodat je niks meer met haar te maken hoeft te hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Wat een achterlijke gebaksdoos zeg meid wees maar blij dat je daar weg bent. Alleen wel op letten dat je je resterende geld ook krijgt he.

Groetjes,

Michèle

Belachelijk idd ben blij dat je er weg bent! Wat een rot mens!