Longontsteking

Onze zoon heeft longontsteking. Echt heel zielig. Normaal gesproken rent hij het huis door en nu ligt hij als een zielig vogeltje op de bank of in bed. Gelukkig was ik er (naar mijn idee) op tijd bij. maandag begon hij een beetje te hoesten, dindag begon de koorts (oplopend naar 38,9) en woensdag echt ziek. 's MOrgens 39 gr. koorts en rond de middag 40 gr. NU heb ik me door de huisarts laten vertellen dat alleen de hoogte van de koorts niets zegt, maar dat het er van afhangt hoe ziek je kind is. Nou, ons kind was ziek en gelukkig mocht ik komen. Hij hoorde iets van een longontsteking. Kuurtje gekregen en daar zijn we sinds woensdagmiddag mee bezig.
Maar nu vroeg ik me af: de huisarts gaf aan dat ik gisteren nog niet zoveel moest verwachten en dat het in de loop van vandaag beter moest gaan (uiterlijk morgenochtend). Anders teurgkomen. Maar gisteren ging het wel redelijk en vandaag eigenlijk een stuk minder. Is dat normaal dat het op en af gaat?
Laatste vraag: hoeveel moet een kind van 2 jaar ongeveer drinken als ze ziek zijn? Eten lukt niet, maar drinken is ook minimaal. Ik weet dat ik het er niet in kan proppen, maar dan heb ik een beetje een richtlijn.
Bedankt voor jullie reacties!

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ach wat een vervelende toestand.

Het kan hoor dat het nog wat op en af gaat, dus daar zou ik me nog geen zorgen over maken. Antibiotica doen meestal na een dag of 3 pas goed hun werk.

Wat dat drinken betreft, ik heb ook eens zo’n ziek kind gehad wat niet wilde drinken en ik zette in elk geval 's nachts ook een rietjesbeker binnen mijn bereik. Ze werd in de nacht in die zieke periode een keer of 7-8 wakker en elke keer liet ik haar zoveel mogelijk drinken. 's ochtends was die rietjesbeker meestal helemaal leeg. Dat zat er in elk geval vast in!

Verder zou je kunnen proberen of hij vla of yoghurt wel binnenhoudt.

En hij moet eigenlijk zout binnenkrijgen. Daar krijgt-ie vanzelf dorst van. Ik gaf onze meiden als ze niks wilden drinken tijdens het ziek zijn altijd wat nibbit-chipjes en snel daarna begonnen ze te drinken.

Groetekes, Sje

Bedankt voor je snelle reactie. Toetje werkt tot op heden ook nog niet, maar het idee van chips is natuurlijk een goede. Dat zal ik eens proberen. Ik weet zeker dat hij daarna wel dorst heeft

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Kuurtje voor de longontsteking is helemaal af. Hij is 6 dagen vrij geweest van hoesten/ziek zijn etc, maar sinds dinsdag is het hoesten weer begonnen. Extra pufjes gegeven en ook 's nachts weer veel hoesten. Zou het kunnen dat de longontsteking nog niet helemaal over is? Hij heeft trouwens geen koorts. De vorige keer begon het ook met 3 dagen hoesten, 1 dag beetje koorts en volgende dag heel ziek. Nou ja, vanmiddag maar even laten controleren bij de HA.

hopelijk dat alles goed is en blijft!

En weer een kuurtje gekregen. Nu klonk zijn andere long dof. Pff, het blijft bezig. Onze dochter is vandaag van de kuur af en zoonlief begint weer. Nou ja, hopen dat het hierna klaar is!