Longontsteking

Ons Dochtertje van 4 heeft een longontsteking. Ze heeft er nu niet zoveel last van. Maandag had ze een beetje koorts. Ze heeft wel een vieze hoest en is wat meer moe als anders. Nu waren wij van plan om woensdag een dagje naar zee te gaan. De KA zei dat het geen enkel probleem was om daar naar toe te gaan. Maar ik dacht altijd dat je met een longontsteking niet buiten mocht. Zouden jullie buitengaan?

Groetjes
Sally

Naar buiten gaan met deze buitentemperaturen zou ik gewoon doen. Zorg dat ze goed ingepakt zit.

Je moet bij een longontsteking juist uit kijken met te warme ruimtes zoals zwembad enzo. Dan kunnen de bacteriën die de longontsteking veroorzaken namelijk lekker vermenigvuldigen en wordt de ontsteking alleen maar erger. Bacteriën kunnen niet tegen kou, dus een bezoekje aan de speeltuin met je kleine meid kan geen kwaad lijkt me. Laat maar lekker even koele lucht in die longetjes komen. Zijn de bacteriën sneller dood.

Groetekes, Sje

Ben het met Sje eens lekker naar buiten gaan
Ik doe het met mijn jongens ook hoor
Vooral als Justin last heeft van zijn longen ga ik het bos in of naar zee
Hij knapt daar zo van op
Is toch betere lucht dan in de stad
En het is altijd heerlijk om buiten te zijn met de kids ze genieten er enorm van zelfs van een regenbui
Succes en sterkte met je dochtertje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin