Longonsteking?

sinds 2dagen hoest lucas vreselijk, 24 uur per dag hij is helemaal op.
Hij klaagt veel over hoofdpijn koorts.
het valt ons op dat hij ook heel erg zaagt(krakerig geluid bij ademhalen)
ik ga zo naar de dokter maar herkend iemand dit?

luca heeft vorig jaar ook zoiets gehad. Hij kreeg toen een pufje.
Paar weken geleden had hij ook weer zoiets, maar toen zat het meer bovenin. Toen heeft hij een kuurtje gekregen.

Vervelend is dat he??!!! Hopelijk weet je al snel wat het is! Dan gaat het vast gauw beter!

Lilypie Expecting a baby Ticker

Hoef niet per se longontsteking te zijn, kan ook een flinke verkoudheid zijn. Een van onze meiden heeft ook weleens dat hoesten en zagen gehad, bleek achteraf niks aan de hand te zijn.

Heeft hij ook steeds terugkerende keelpijn? Dat is namelijk een van de symptomen van longontsteking.

Alle beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Milo heeft wel eens zo liggen piepen en rochelen dat ik bang was dat hij erin bleef, dacht ook longontsteking. Toch zeiden ze bij de HAP dat het een verkoudheid was. alleen omdat er bij ons cara/copd/ astma in de familie voorkomt, is hij er mogelijk gevoeliger voor, dus dat het sneller op zn luchtwegen slaat. Hij kreeg ventoline, een inhaler. Maar ik moest ik wel spaarzaam mee zijn. (is ook niet alles). Nu is hij weer aan het rochelen piepen en zagen, hoest alsof hij een pakkie shag per dag rookt, maar weet nu dat het een "normale verkoudheid "is, althans, dat het over gaat…

sterkte!

x Floss

onze twee kinderen hebben allebei een longontsteking op het moment. Lisa is afgelopen donderdag gestart met Augmentin en Lucas die dag erna. Lucas is nu eindelijk vandaag helemaal koortsvrij. Hij had ook een keelontsteking en was erbij aan het piepen.
Het grootste probleem was dat hij weigerde om te eten en drinken en was dus aan het uitdrogen. Er was vrijdag bloed afgenomen en zo kon de kinderarts dit zien. Het was bijna een opname en hij is pas geleden nog opgenomen geweest dus ik ging door de grond heen. Ik dacht nee he niet weer!!! lisa had een longontsteking, mijn man is nog herstellend van een operatie en dan lucas in het ziekenhuis!!! gelukkig hoefde het niet en heb ik het zelf kunnen doen. Hij wilt nog steeds niet goed drinken, maar we komen er wel…ik moet hem echt dwingen en met een spuitje werken anders drinkt hij zeker niet goed genoeg! hij moet nl 500 ml op een dag drinken. Morgenmiddag moet ik weer de kinderarts bellen om te vertellen hoe het met hem gaat. Hij heeft het nog steeds benauwd…dat baart me wel zorgen.

Sterkte!
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)