Longen schoon! Of toch niet? UPDATE

Na de schrik van het bericht van een evt allergie van Senne voor honden, en 2 weken Ventolin zijn haar longen weer helemaal schoon!!! YESSS… Nu de ventolin langzaam aan het afbouwen sinds maandag en tot nu toe gaat het goed (afkloppen!!)

Omdat ze toch nog weleens moet hoesten zei de dokter dat ik Bisolvon moest geven voor taai slijm…

Maar dat spul is ZO vies!
Mag je dat in een lepel yoghurt of vla geven? Of hoe doen jullie dit?

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 11 Dec 2010 14:01:28

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 10 Jan 2011 15:13:52

Ik wil je niet bang maken, maar bij Dylano ging het ook altijd een paar weken goed en dan begon het weer. Hoop voor je dat, dat bij Senne niet het geval is.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

En hoe is dat afgelopen? Zit hij altijd aan de Ventolin?

Een beetje schrik ik hier nl wel van…

Nee zelden meer. maar heb wel de vogel weg moeten doen. Gelukkig kon hij wel tegen de hond, maar die verloor geen haar.
Mijn vriendin heeft katten en daar reageert hij ook op.

Liefs Michelle

Bisolvon heb je in druppeltjes en siroop (vanaf een jaar). De druppeltjes zijn inderdaad heel smerig. Was hier altijd een gevecht om die te geven. De Siroop is echter wel lekker zoet. Mijn dochter vindt het heerlijk.

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

ja mijn Milou had ook ventolin en dat werkte niet goed op een gegeven moment…toen waren we 2 verschillende pufjes later en dat werkte wel… We hebben katten in huis maar de dokter weet niet waar het van komt dat ze nu af en toe zo benauwd heeft. Soms is ze ook wel borrelig als ze ademhaalt. Dan geeft ik haar ook Bisolvon (je weet wel voor kinderen) Ze vond het ook niet echt lekker maar ze dronkt het gewoon op…meestal geven we dr drinken nadat ze het op heeft maar ik weet niet of het verstandig is want spoel je dan niet de hoestdrank weg ? Gelukkig hoef ze het niet vaker te gebruiken… Dat plakkerige flesje staat nu netjes in de kast.

Je had gelijk Michelle, Senne is nu alweer aan het terugvallen…

Ik weet het even niet meer, iemand tips???

Geen tips, ja eentje en die staat in je andere topic

Arme jullie

Liefs Michelle

Ga je met Senne naar de kinderarts? Dan zou ik hem/haar om advies vragen.
Bisolvon heeft hier helemaal geen effect, dus dat gebruiken we niet meer.
Jasper heeft steeds terugkerende luchtweginfecties/astmatische klachten.
En van de kinderarts hebben we een puf gekregen die we standaard moeten gebruiken om een terugval de voorkomen (Qvar heet het) en wanneer hij toch door b.v. een verkoudheid weer benauwdheidsklachten heeft dan gebruiken we de ventolin erbij. In het voorjaar mogen we stoppen met de Qvar om te kijken hoe het dan gaat. Ze kunnen bij zulke kleintjes nog niet goed voorspellen of de klachten blijven en onze kinderarts stelt de diagnose astma niet voor het 4de jaar. Zij zegt dat heel vaak de kleintjes er wel overheen groeien.

Als Senne allergisch is voor honden, dan kan dat natuurlijk de luchtwegklachten wel in stand houden, hebben jullie zelf een hond? Wij hebben een kat en ik heb ook altijd twijfel of we die wel kunnen houden ivm jaspers klachten, maar ik kan het nog niet over m’n hart verkrijgen om de kat weg te doen, ze is al 12 jaar bij ons!
Dus ik stofzuig elke dag en overdag is de kat zoveel mogelijk buiten.

Beterschap voor Senne, hoop dat het snel weer onder controle is!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

quote:
Ga je met Senne naar de kinderarts? Dan zou ik hem/haar om advies vragen. Bisolvon heeft hier helemaal geen effect, dus dat gebruiken we niet meer. Jasper heeft steeds terugkerende luchtweginfecties/astmatische klachten. En van de kinderarts hebben we een puf gekregen die we standaard moeten gebruiken om een terugval de voorkomen (Qvar heet het) en wanneer hij toch door b.v. een verkoudheid weer benauwdheidsklachten heeft dan gebruiken we de ventolin erbij. In het voorjaar mogen we stoppen met de Qvar om te kijken hoe het dan gaat. Ze kunnen bij zulke kleintjes nog niet goed voorspellen of de klachten blijven en onze kinderarts stelt de diagnose astma niet voor het 4de jaar. Zij zegt dat heel vaak de kleintjes er wel overheen groeien.

Als Senne allergisch is voor honden, dan kan dat natuurlijk de luchtwegklachten wel in stand houden, hebben jullie zelf een hond? Wij hebben een kat en ik heb ook altijd twijfel of we die wel kunnen houden ivm jaspers klachten, maar ik kan het nog niet over m’n hart verkrijgen om de kat weg te doen, ze is al 12 jaar bij ons!
Dus ik stofzuig elke dag en overdag is de kat zoveel mogelijk buiten.

Beterschap voor Senne, hoop dat het snel weer onder controle is!
Groetjes Carolien.

Wij hebben 2 honden en 2 katten en dat zou zeker wel een allergie kunnen zijn. Maar de huisarts en kinderarts stellen ook de diagnose allergie niet voor de 4e jaar. We zitten nu te denken om de honden een weekje “op vakantie” te sturen om te kijken hoe Senne dan is. De honden zijn op dit moment ook zo in de rui!

Ik stofzuig 2x per dag… ik ga morgen weer terug naar de huisarts om een verwijzing naar de ka te vragen.

Ik zag net volgens mij ook een koortslip, misschien een griepje er overheen? Van de week is er een meisje langs geweest die ontzettend verkouden was…

Vanmorgen dokter geweest, longen zijn nog steeds helemaal schoon!

Nu een “gewone” verkoudheid…

Maaaaaaaar… toch morgen een bloedtest, er klopt iets niet voor mijn gevoel

Fijn dat de longetjes nog steeds schoon zijn!

Spannend, die bloedtest…!

rico krijgt geen bisolvon ik doe hem gewoon ventolin geven want daar gaan alleen zijn luchtwegen van open staan en verder niks
het fijne daarvan is gewoon dat je het slijm makkelijker kan ophoesten ook…
MAAR als dat niet genoeg werkt?
ik zou zoiezo geen pudding/vla of teveel melk geven,
dit maakt namelijk nog meer slijm aan.
gewoon zo geven hoe vies het ook is, dan maar even met drama het is zo weg,
eventueel met water naspoelen.

Dank voor je mailtje, zal straks even googlen en dan reageer ik er nog even op!
Sneu voor Senne zeg! Wat kunnen die klachten lang aanhouden he?!
Jasper is zeker al een maand verkouden, sloeg even weer naar z’n luchtwegen dus vorige week weer aan de extra puf geweest maar nu lijkt het weer wat beter te gaan.

Dat de longetjes schoon zijn is natuurlijk super fijn, maar als de huisarts dat weer eens tegen mij zei voelde ik me soms ook totaal niet gehoord, ik moest vervolgens maar weer met een benauwd, rochelend tot half stikkens toe hoestend kind naar huis… ja leuk hoor dat de longetjes schoon zijn, maar dat loste het probleem niet op… (sorry hoor, ik en m’n huisarts )

Goed idee, de honden even uit logeren! Je kan altijd kijken wat het effect bij Senne is. Maar die bloedtest is ook wel fijn, is dat specifiek gericht op onderzoek naar allergieen? Laat je de afloop even weten?

Groetjes Carolien.

Ik heb vanmorgen besloten om morgen de allergietest te laten doen. Ik heb het lang voor me uit geschoven maar nu kan het echt niet meer.

Senne hoest weer zo, de huisarts zei dat je ook niet steeds met xylometazoline door kan blijven gaan en ja, allergieen zit in de familie van mijn vriend…

Dus ja, morgen is de dag…

Senne is het wonder in mijn leven maar mijn honden waren alles voor me toen we nog dachten dat er geen kinderen zouden komen…
Zo ver moet ik nog maar even niet denken…

O, wat spannend zeg!
Kan me voorstellen dat je opziet tegen de eventuele gevolgen die dat kan hebben, maar tegelijk is het wel belangrijk voor Senne’s gezondheid…dat gaat nu al zo lang met die luchtwegklachten. En het geeft je daarnaast ook duidelijkheid of ze inderdaad echt allergisch voor de honden is… (ik hoop natuurlijk van niet!!!)

Duim voor jullie!
en lees hier vast morgen wel hoe het is afgelopen…

Groetjes Carolien

Nou, de uitslag is er morgen nog niet hoor, die hebben we op z’n vroegst pas vrijdag…

A ja, tuurlijk dat is ook zo…

Hoe gaan ze die test eigenlijk doen?
Bloedonderzoek, of met plakkertjes o.i.d ?

Vandaag de uitslag van de inhallatie- allergie test, die was negatief (dus geen allergie)
Morgen de rest…

Dat is al het eerste goede nieuws!!! Nu de andere testen idd afwachten, ik ben benieuwd… Daarentegen, als dat het niet is, wat is het dan wel…??