Nou ik heb de logopedie gebeld en we hebben wat dingen doorgesproken mbt Rico.
Ze zei meteen al: dan moet ik jullie helaas WEER doorverwijzen naar een pro-logopedie (ofzoiets) want ik kan wel veel maar ik weet vrijwel zeker dat hij extra hulp nodig heeft omdat ik twijfel of het met de mondmotoriek te maken heeft.
Ik had zoiets van: huh?! toen zei ze: nou hij praat wel redelijk zeg je dus opzich zou het daar dan niet moeten zitten maar eerder in de mondgevoeligheid dus adviseer ik je naar **** te bellen.
oke dus ik naar diegene gebeld. En ze zei dat ik er goed aan deed het zo te doen en ze luisterde naar mijn verhaal. Toen zei ze ook: een half uur is hier niet genoeg voor want ik denk aan een paar dingen en als het om normale dingen gaat kom je een half uur (2x per week) hierheen maar in dit geval kom ik aan huis, en dan 1 uur per keer.
nou prima. Wilde ze donderdag komen maar dan zijn wij zelf weg dus dan had ze pas volgende week donderdag om 12 uur. Dan gaat ze kijken naar hoe hij b.v. een boterham eet en dat soort kwesties. en dan bespreken we een plan en plannen we nog een andere afspraak om te kijken hoe hij avond eten eet e.d.
Ik ben dus benieuwd hoe het gaat, ik hoop dat ze wat voor hem kan doen.
Ook het tandenpoetsen daar vroegen ze naar… en ja dat is inderdaad ook drama eerste plank. en meer van dat soort dingen.
Ohja en er was zeker een verband tussen KISS en wat hij nu heeft. de Manueel therapeut zei dat het kon maar dat die vraag eigenlijk alleen door de logopedist beantwoord kon worden, wat nu dus is gebeurd.
en het ergste is dus nog, hoogstwaarschijnlijk heeft hij die mond klachten al sinds de geboorte maar hebben wij daar nooit aan gedacht. Dat maakt het wel moeilijk voor mij omdat ik alles zo graag wil weten wat hem dwars zit en hij het nooit aangeeft. en als ik beter had geweten wist ik dat hij ook altijd al gespannen dronk met borstvoeding.
voel me daar wel een beetje ellendig over ondanks dat ik WEET dat ik dit niet had kunnen weten. Maar toch. het is gewoon zuur voor het arme ventje.
Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Jan 2011 13:41:36