Logeren

Even een vraagje hebben jullie je beeb ook al eens uit logeren gedaan? en hoe oud waren ze dan. Over twee weken gaan mijn vriend en ik een weekendje weg. Heel gezellig maar ik vind het ook wel moeilijk. Het zal voor de eerste keer zijn dat ik 2 nachten zonder mijn beeb ben. Ik heb zeker zin in het weekendje maar zie als ik eerlijk ben ook erg op tegen het gemis. Ik vond het in het begin ook moeilijk om mijn kleine naar de gastouder en oppas te brengen. Nu gaat dat wel beter. Herkennen jullie dit? Pfffffff, noemen ze dit leren loslaten???

a href=“http://lilypie.com/”>Lilypie First Birthday tickers</a

Hoi

onze zoon is tot nu toe 1 nachtje wezen logeren (volgend weekend volgt de tweede) en toen was hij ruim 4 maanden oud. Hij heeft bij mijn ouders gelogeerd en ik had er eigenlijk minder moeite mee dan ik had verwacht (op de een of andere manier lijkt je kind bij je ouders in betere handen dan bij je schoonouders
Hoe oud is jouw kindje?

Groetjes!

Mijn zoontje bijna is bijna 7 maanden. En hij gaat dan idd ook logeren bij mijn ouders. Voelt idd net iets beter als bij je schoonouders! Alhoewel die ook heel lief voor hem zijn. Maar ja, gevoel he.

Dat gevoel is herkenbaar hoor en het is inderdaad loslaten Erik ging met 14 maanden voor het eerst logeren, maar ik voelde me er net zo over als jij. Dus ik denk niet dat het uitmaakt als je langer zou wachten. Je zult zien: als het goed gaat en jullie hebben heerlijk kunnen genieten van jullie tijd met z’n twee, dan wil je het vaker. Tenminste, dat geldt voor ons. Erik gaat nu ongeveer eens per maand een nachtje logeren. Ook bij m’n schoonmoeder en dat voelt inmiddels prima. Eerder voelde het inderdaad beter bij mijn eigen ouders (heb er toen nog een topic over geopend in mama’s hoekje, toen Erik voor het eerst bij m’n schoonmoeder ging logeren en hoe ik me er over voelde).

Waar gaan jullie naartoe? Alvast veel plezier!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Waar we naar toe gaan…dat weet ik nog niet! Dat is een verassing! We gaan wel met vrienden dus dat is op zich ook wel afleiding.

Marijn heeft na 4 week voor het eerst bij mijn ouders geslapen omdat wij een bruiloft hadden en Dion volgens mij ook iets met 4 week. Ze slapen best vaak bij mijn ouders. Mijn moeder past 2 dagen in de week op en dan brengen we ze soms de avond ervoor zodat ze lekker kunnen blijven liggen en of ik ze dan thuis of bij ons op bed leg maakt dan ook niet uit. Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee dat ze vaak logeren. En tot nu toe vinden de kinderen het ook geen probleem.

Gewijzigd door - pranger7 op 12 Jun 2010 21:12:12

Hallo!

Luka was 6 maanden dat hij voor het eerst echt uit logeren ging. Ik had er ook minder moeite mee dan ik dacht, alleen met het weggaan… Hij begon zo hartverscheurend te huilen! Maar goed, ik moest doorzetten en het is gelukt.
Maar ik was wel onwijs blij dat ik hem weer kon ophalen de volgende dag.
Ondertussen is hij denk eens per maand wel uit logeren en hij vind het geweldig! Maar 2 nachten achter elkaar…Nee, dat zou ik erg moeilijk vinden.
Maar meid! Geniet van je weekend, ook ik weet hoe hard jij en je man dat nodig hebben!

Colin gaat zeker 1x in de twee weken logeren bij mijn schoonouders. Al vanaf dat hij 2,5 maand is. Afgelopen weekend is hij 2 nachten geweest. Gaat altijd prima en zo krijgt hij ook een band met ze ondanks dat ze wat verder weg wonen. Ik vind het ook wel lekker af en toe even het huis voor mezelf. Hij gaat ook weleens logeren als ik gewoon thuisben en dan kijk ik weer eens filmpjes tot midden in de nacht en slaap lekker uit.
Als hij 1 nachtje gaat mis ik hem ook niet zo. Afgelopen weekend was hij van vrijdagochtend tot zondagavond weg en toen was ik toch wel blij dat ik hem weer zag en kon knuffelen.

22-12-2009 colin geboren

@mamavancolin
Ben blij dat ik niet de enige ben waar de kinderen vaak logeren. Ik heb er totaal geen problemen mee. Gisteren ben ik met met gezellig gezelschap wezen winkelen en we zijn 's morgens vertrokken en waren laat weer thuis. Mijn man heeft toen ook de kinderen bij mijn ouders op bed gebracht. Vandaag heb ik in mijn pauze wel bij hun een broodje gegeten om ze even te zien. Als ik dan weer naar het werk ga heeft Marijn nauwelijks tijd om mij uit te zwaaien. Dus ze vermaken zich best.
Denk ook dat de ouders er vaker problemen mee hebben dan de kinderen.

Jasper is nu 2x uit logeren geweest, hij is niet altijd een goede slaper dus heb er wat moeite mee gehad om anderen te belasten met zijn onvoorspelbare onrustige nachten. Maar ik vergat dat het voor mij nacht na nacht was, terwijl dat het voor vrienden maar 1 nachtje is en zij daar dus helemaal geen moeite mee hebben! Het is ons reuze meegevallen. De vrienden verwachten zelf een kindje, en vinden het natuurlijk fantastisch om Jasper even lekker voor zichzelf te hebben!
De eerste keer gingen we samen naar ze toe, even gezellig samen eten, en vervolgens heeft deze vriendin Jasper zelf naar bed gebracht met alle rituelen daarbij. Mocht het dan de avond al niet goed gaan dan konden we hem rond 23 uur gewoon weer mee naar huis nemen. Maar hij sliep, dus we hebben hem lekker laten liggen en konden de volgende dag zelf heerlijk eens uitslapen! Afgelopen vrijdag heeft hij weer bij dezelfde vrienden geslapen, we hadden een bruiloft ver weg, dus konden niet ter plekke oppas regelen en zij hebben hem opgehaald en naar hun huis meegenomen. Allemaal heel goed verlopen! En voor ons een avondje feest zonder zorgen (en een wijntje )
Leren loslaten…tja das lastig als ze nog zo klein zijn! Het maakt een groot verschil bij wie ze zijn vind ik. Maar deze vrienden vertrouw ik volledig, en daardoor kon ik het wel loslaten.

Hoop dat je toch lekker kan genieten van je weekeindje weg!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Tim is ook al regelmatig uit logeren geweest bij mijn ouders. Meestal is het niet nodig, want als we bijvoorbeeld een avondje naar vrienden gaan nemen we hem mee en slaapt hij daar in een campingbedje. Als we dan weer weggaan dan nemen we hem mee en slaapt hij weer verder. Dit doen we al vanaf kleins af aan en hij heeft er totaal geen problemen mee. Hij slaapt overal. Als we ergens heen gaan waarbij hij echt niet mee kan dan slaapt hij bij mijn ouders. Volgens mij was hij 2 maanden toen hij voor het eerst bij mijn ouders sliep.

Groetjes,
Sandra

Nog nooit! En ze is nu 2 jaar en bijna 4 maanden. Nee als we dat zouden doen blijft zij bij ons in huis en komt er iemand hier en niet andersom! Maar goed zit natuurlijk in een iets andere situatie in het buitenland. Als mijn ouders/zusjes hier zouden wonen zou ik er misschien minder moeite mee hebben, maar om mijn dochter bij Agogo (malawiaanse Oma) te laten slapen, die woont in een dorp met een latrine en koken op hout en geen electriciteit, daar vind ik d’r nog veel te jong voor!

Heey hallo,

hier een korte up-date. Ons weekendje weg zit erop. Heb ontzetten gejankt toen we onze klein wegbrachten maar toen we eenmaal daar waren ging het goed, had genoeg afleiding! Het heeft gelukkig allemaal goed gegaan. Alleen, oma had ontstoken ogen!!! dus je raad het al mijn kleine nu ook!!! Echt heel zielig, hij heeft van die ontstoken ogen waar nu nog veel pus uitkomt, hij voelt zich er ook niet fit bij. Was een souveniertje van oma. Dus nu antibioticazalf en goede hygiene.

Gr,

Léony

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

Wat vervelend dat je zoontje nu ook ontstoken oogjes heeft.

Wel fijn dat het allemaal goed gegaan is en jullie lekker van je weekendendje konden genieten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Fijn dat het goed ging! Jammer van de oogjes

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker