As maandag moet Sarah haar 3e vaccinatie hebben. Aan het eind van de week ga ik weer werken en dan wordt het voor ons extra moeilijk om wel eens weg te gaan. Een hele goede vriendin van mij (ze is ook Sarah’s voogd en ze was bij de bevalling) heeft net drie dagen vrij, ma-di-woe. We willen dan bij haar en haar man logeren. Die vriendin woont in Enschede, en ik in Limburg. Ze komt ons maandag halen met de auto.
Woensdag geen we weer terug. Ik ben 1 keer eerder met Sarah daar geweest en dat ging erg goed.
Nu zal het dus niet zo vaak meer kunnen en willen we deze kans ff nemen. Maar Sarah krijgt dus maandag haar prik. Van de eerste prik sliep ze alleen wat meer, en de tweede prik had helemaal geen bijwerkingen, alleen een klein huiltje tijdens het prikken, maar daarna geen verhoging of meer slapen.
Is het dan erg om te gaan? Hadden jullie kinderen veel last van prikken? (heb het wel opgezocht op t forum, maar kwam meer op mexicaanse griep vaccinatie topics uit)
En is het een graadmeter dat ze van de eerste 2 bijna geen last had?
Ik neem altijd de thermometer en paracetamol mee.
Groetjes, Boukje
Logeren na vaccinatie
Ik zou gewoon gaan. Jullie zijn er zelf bij en wat je al zegt je hebt een thermometer en pcm bij je dus ik zou me niet zo’n zorgen maken. Of ze nou thuis in een bedje ligt met jou om haar heen of daar dat maakt niet zoveel verschil. En gaat het echt niet kun je altijd nog eerder naar huis gaan.
Groetjes,
Michèle

Gewoon gaan joh. In Enschede hebben ze desnoods ook wel een huisarts waar je evt. naartoe kan, wat overigens helemaal niet nodig gaat zijn. Als ze al reageert, zal het met iets verhoging zijn en dan doet pcm wonderen. Veel plezier bij je vriendin!
Groetjes,
M
Ik zou lekker gaan. Tim heeft nog nooit last gehad van zijn vaccinaties, maar goed dat is per kind natuurlijk verschillend. Idd gewoon paracetamol en termometer meenemen en lekker genieten van jullie dagen daar.
Groetjes,
Sandra
Gewoon lekker gaan en genieten. Ws krijgt ze van deze prikjes ook weinig last en anders een zetpil. En waarschijnlijk vindt je goede vriendin het leuk om Sarah extra aandacht te geven dus als ze er iets last van heeft krijgt komt het helemaal goed voor Sarah lekker vertroelen en aandacht.