Zaterdag is mijn stiefdochter gekomen om te logeren. Nog voordat zij kwam heb ik de meiden naar mijn ouders gebracht omdat we savonds een verjaardag hadden.
Smiddags heb ik met mijn stiefdochter cakejes gebakken en versierd en daarna heeft ze me mogen helpen met koken.
Daarna naar de verjaardag toe.
Zondag uit geslapen. Vriend was opgestaan voor zijn dochter die braaf op haar DSI zat te spelen.
We zijn samen gaan wandelen (vriend lag voor pampus op de bank).
Tot dat moment ging alles super goed, en had ik geen kind aan haar! Ze was super braaf, heeft zich bijna nergens mee bemoeidm luisterde goed en heeft leuk meegedaan. Ik had er zelfs lol in om haar in huis te hebben, ze was echt braaf!
Toen we bij mijn ouders waren kon ze weer niet van de meiden afblijven. Oke, ze vond het erg leuk om haar halfzusjes weer te zien en dat kon ik nog wel begrijpen.
Bij mijn schoonouders later was ik weer even minder blij met de (gemiste) opvoeding die ze genoten heeft. Op een gegeven moment pakt stiefdochter zonder te vragen een chocolaatje uit een zak die op tafel lag. Hier reageerde mijn vriend niet op, dus ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze dat niet zomaar mocht pakken maar moest vragen. (ik ben van mening dat je zoiets toch moet vragen, al helemaal op een plek waar je pas 3x geweest bent).
Na het eten stiefdochter bij mams en stiefpap afgezet. Die waren naar de kroeg gegaan dus daar moest zij ook heen.
Opeens telefoon, vriend neemt op en ik had al snel in de gaten dat dat zijn dochter was. Er waren problemen tussen stiefvader en haar, volgens alles was hij tegen haar uitgevallen ect of mijn vriend haar kon gaan halen. Uit voorzorg ben ik maar gegaan, want als bij mijn vriend het knopje omgaat…word stiefvader gelijk gemaakt met de vloer.
Toen ik bij de kroeg aan kwam, kwam stiefdochter al naar buiten gerent.
De hele situatie bij haar thuis is behoorlijk kl*te.
Stiefvader blijkt 2 ramen ingeslagen te hebben afgelopen weekend, moeder heeft geen huissleutel en geen bankpassen, stiefdochter vroeg of hij haar moeder geen pijn wilde doen en was bang toen hij haar een aai over de bol wilde geven.
Tja…wat moet je daar nou van denken.
Thuis gevraagt of hij haar moeder al eens pijn had gedaan: 'ja’
Of hij haar pijn had gedaan:'alleen met woorden’
En er was altijd wel wat in het weekend, als hij dus alcohol op heeft.
Nou afgesproken dat stiefdochter deze week bij ons blijft logeren. Ik denk dat dit het beste is voor haar op dit moment, even weg van ruzies en spanningen.
Kwam er alleen achter dat moeders nog van mijn vriend houd. Nou interesseerd mijn vriend dat niks, maar goed, alleen al het idee dat zij straks misschien een poging gaat doen…
Deze week dus lekker druk en de kleintjes zijn vanavond wakker geworden en wilde niet direct weer gaan slapen. Morgen zouden we gaan zwemmen maar ik heb mijn zus afgebeld want dat gaat helemaal niks worden op deze manier.
Weer een heel verhaal, maar moest het even kwijt.