Logeerpartij bij ons

Hoi allemaal,

De dochter van mijn vriendin komt een nachtje logeren bij ons, zij is 4 jaar en mijn dochter Floortje is 2,5 jaar.

Hoe zouden jullie dat doen 's avonds, allebei op hetzelfde tijstip in bed stoppen? Ik ben alleen bang dat ze elkaar misschien wakker houden. Ze liggen niet samen op een kamer hoor.

En de dochter van mijn vriendin heeft ook wel last van heimwee, ze gaat nu voor het eerst zonder haar grote broer uit logeren. Hebben jullie nog tips hoe ik dat verder moet aanpakken? M’n vriendin vertelde al dat ik een lampje aan moet laten, en even wat moet “rommelen” als ze net in bed ligt (doe ik allemaal niet bij Floortje).

Bedankt alvast voor de tips!!!
Iris

Gewoon hun beide schema’s aan proberen te houden, dus voor floortje haar schema en dat van dat meisje haar schema en wat ze gewend is. Kijk een beetje afwijken kan wel, maar niet te veel want dan is het raar en snapt denk ik vooral floortje er niets meer van.

Groetjes,

Michèle

En haar een foto mee laten nemen van thuis, van papa en mama haar broertje, de hond, de poes? Bij iets grotere kinderen helpt dat al. Ze denken toch wel aan thuis, negeren helpt niet en zo’n foto kan juist steun bieden. Misschien lekker een filmpje kijken voor het slapen gaan dat ze al soezig zijn en dan naar bed, misschien ietsje later dan normaal, het is natuurlijk wel bijzonder voor allebei!

Veel plezier! Wanneer is het?

liefs

Hoi Liske,
Het is nu vrijdag. We nemen haar zaterdag dan mee naar de dierentuin. Wij hebben daar een abonnement op, maar zij komt daar niet zo vaak.
Dus ja harstikke leuk, alleen zit ik dus een beetje te dubben met het slapen gaan. Ik denk dat ik haar inderdaad iets langer ophoudt.
Bedankt voor de tips tot dusver!
groeten
Iris