Loempia's


#1

Beste moeders/vaders,

Welkom in mijn keukentje
Ik zal de aankomende tijd hier recepten van de dingen die ik zelf vaak maak, plaatsen.

Graag zou ik voor jullie ook foto’s willen plaatsen. Is dit mogelijk?
Ik ben hiermee begonnen, omdat ik als Nederlands meisje veel gevarieerde gerechten kook die vrij eenvoudig te maken zijn (en thuis voor verrukte gezichten zullen zorgen).
En nu wil ik met jullie mijn recepten delen. Ideaal voor werkende dames of beginnende kokkinnen

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en laat vooral horen wat je ervan vindt of als je vragen hebt! Liefs van Emeralda

Loempia’s

Nodig:
1kg kipfilet in kleine blokjes gesneden
3 preien in ringen gesneden
2 winterpeenen in slierten
250g tauge
150g mihoen volgens de gebuiksaanwijzing gekookt en dan in stukken geknipt.
zout en peper
knoflook als je wil
beetje olie

Bak de kip in wat olie voeg de wotels dan de prei zout en peper toe.
Voeg de tauge en als laatst de mihoen kort meebakken.
Laat in een vergiet uitlekken en afkoelen.
Leg een loempiavel op een werkoppervlak, en een kleine hoeveelheid van de vulling in een hoek scheppen.

Oprollen en daarbij de hoeken naar binnen binnen vouwen om de loempia goed te sluiten.
Plak het laatste puntje met een papje van meel en water af.

Maak een loempia tegelijk en de dek andere vellen af met een vochtige theedoek om te voorkomen dat ze uitdrogen.

De loempia vlak voor het serveren in 3-4 minuten in de olie goudbruin en knapperig bakken. Op keukenpapier uit laten lekken en warm houden terwijl je de rest bakt.

Eet Smakelijk!


#2

Mhhhhhh dit klinkt erg lekker!!!
Mijn vriend is gek op loempia’s en zelfgemaakt is altijd lekkerder toch.
Ik ga het recept zeker uitproberen.

Groetjes Stella

Stella van Es


#3

Hoi Stella,

Ze zijn inderdaad zelfgemaakt nog veel lekkerder
Succes, en ben benieuwd…
Ik zet er binnenkort nog een ander heerlijk recept op.

Groetjes Emeralda

quote:
Mhhhhhh dit klinkt erg lekker!!!! Mijn vriend is gek op loempia's en zelfgemaakt is altijd lekkerder toch. Ik ga het recept zeker uitproberen.

Groetjes Stella

Stella van Es