Lisa heeft de waterpokken

Vandaag de eerste blaasjes ontdekt.
Op zich vind ik het niet erg hoor, maar ze mag maandag trakteren op de peuterspeelzaal.
Ben bang dat het nu niet door kan gaan omdat ze nog zo besmettelijk is maandag.

Nou bij Cas zullen ze ook niet uitblijven denk ik.
Och dan hebben we dat maar gehad.

Iemand nog een wondermiddel tegen de jeuk?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Calendulan Kinderemulsie van VSM hielp bij onze meisjes goed. Het is wel iets wat tijdelijk helpt, maar vooral voor het in slaap komen 's avonds werkte het perfect.

Verder mentholpoeder.

En een badje van havermouthvlokken zou ook heel goed helpen. Heb ik in een ander topic op deze site gelezen hoe je dat dan precies moet doen. Moet in een washandje gedaan worden geloof ik.

Zorg in elk geval dat je de kindjes niet te warm aankleedt. Warmte zorgt voor broeien en dat verergert de jeuk. Dus zo luchtig mogelijk aankleden, zeker nu er de komende dagen weer hogere temperaturen aankomen. Dus ook niet te warm water gebruiken bij bad/douche.

Beterschap met Lisa! En straks met Cas! Want je kunt er donder op zeggen dat die niet gespaard blijft in deze epidemie.

Groetekes, Sje

WEL JA KAN ER OOK NOG WEL BIJ HE JOLANDA PFFFFFF oeps sorry caps stond nog aan

maar idd washandje met havermout of zemele nu weet ik het ff niet meer,maar in een bad doen bad vol laten lopen en dan lisa erin…washandje over lisa heen wrijven dat het lekker drap word

lisa eruit en het beste is om lisa niet af te drogen maar wel het ergste nat te deppen

nou sterkte meis en hoop dat ze er niet veel last van krijgt

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Jep een badje maken, en dan in een washand wat havermout doen, dichtmaken met een elastiekje of iets dergelijks, en laat haar maar lekekr spelen met die washand, goed over haar lijfje wrijven, en dan niet meer afspoelen, maar gewoon wat droog deppen, werkt echt perfect!
mijn beide kids hebben er geen last van gehad, Demi is gewoon naar school geweest zelfs, (dat mocht hier gewoon) …
En die kinderemulsie van VSM helpt ook lekker alleen jammer genoeg maar tijdelijk…

Beterschap!

Groetjes Nathalie & Co

Hè, dat zou inderdaad jammer zijn van maandag!
Dat badje met havermoutvlokken wilde ik ook als advies geven
Beterschap voor Lisa

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Pffffffffff nou, het houd ook maar niet op he. Wel haast alles zowat wel gehad dan voor de vakantie, maar wel rottig voor maandag inderdaad. Dikke knuf voor je meiske.

de tips zijn al gegeven sterkte!

Tries

jee jolanda heb je het ene gehad .kom je in het volgende ppppffff maar oke gelukkig hebben we hier genog tips .ik had nog een tip in de kamilie olie bad je .dit is wat ik bij tanja heb gedaan,want die had ze ook op der doosje .en door de kamile ging het goed .heel veel succes en sterkte met de kids

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ik heb nog een tip Lotio Alba op recept van de dokter. Dit hielp fantastisch bij Daan en hierdoor droogde de blaasjes sneller. ( je hebt met menthol of zonder menthol).

Succes ermee en beterschap met je meis.
Het houdt maar niet op.

Sterkte.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

hoe is het nu met lisa

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Beterschap! Hier idd lotio alba en havermoutbadjes, nu t zulk lekker weer is gewoon op laten drogen zonder te handdoek! Helpt prima! Lotio alba waren wij minder enthousiast over maar hoor van anderen wel goede verhalen

Groetjes, Els

Gelukkig valt het allemaal nogal mee.
Ze heeft nog geen last van jeuk en zit ook nog niet helemaal onder;

Ik hoop zo dat ze maandag gewoon naar de peuterspeelzaal mag en kan trakteren. Maar ja we zullen zien.

Ik heb in ieder geval al havermout en metholpoeder in huis tegen de jeuk.

Bedankt voor jullie adviezen.

hoe is het nu met je grote meid .hopenlijk kan ze maandag naar de peuterspeelzaal .sterkte

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ze heeft er weinig last van.
Er komen wel steeds meer plekjes bij.
Net even de oppas gebeld en ze mag wel gewoon komen dinsdag en donderdag, pak van mijn hart anders had ik nog andere oppas moeten regelen.
En de psz is afwachten morgen.
Duimen jullie aub dat ze gewoon mag trakteren.

JA we duimen! Sterkte ermee. Hopelijk is ze er snel weer vanaf.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Gelukkig heeft ze er weinig last van. Ik hoop voor je dat ze mag uitdelen op de PSZ, anders zal ze wel erg teleurgesteld wezen.

Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker[/img][/img]

HELAAS Lisa mag niet trakteren op de psz!!!
Volgende week als alle blaasjes weg zijn dan mag het wel, maar omdat erdan nog een kindje mag trakteren moet ze al om 9.00 trakteren.
En helemaal jammer Dennis is dan niet thuis dus kan hij niet mee.

Lisa neemt het zelf nogal goed op gelukkig.
Ze mag als troost zeggen wat we eten vanavond en ik weet het antwoord al; pasta!!!
Maar omdat we dat zaterdag al op hebben eten we lekker pannenkoeken!

'K was er al bang voor (omdat de blaasjes nog niet ingedroogd waren)
Gelukkig vat ze het goed op!
Eet smakelijk vanavond!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Och jammer voor jullie, maar fijn dat Lisa er weinig last van schijnt te hebben. Volgende week wordt het vast ook leuk! Veel plezier!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker