Linnen broek laten krimpen

Ik heb een héééle mooie witte linnen broek, maar hij is te groot… te wijd, en ook te lang, zeker als ik hem een uur aan heb, dan zakt 'ie nog iets verder af, en dan slepen de pijpen over de grond als ik geen hakken draag.

Nu zat ik zo te denken, in de droger, of op een hete temperatuur wassen laat kleding krimpen! Zal dat het proberen waard zijn? En dan op 90 graden (of hoeveel? doe nu altijd 40) of toch maar in de droger? (issie nog nooit in geweest)

Weet iemand of linnen krimpt? En iemand ervaring hiermee? Wat zal ik doen… Ik vind het zo zonde om deze hele mooie broek maar in de kast te laten hangen… Maar zou het ook zonde vinden als 'ie helemaal verpest de was uitkomt…

Groetjes Anouk

Heter wassen kan helpen voor de lengte, maar wat betreft het wijde; dan zul je hem denk ik moeten laten innemen. Ik zou het wassen op 60 graden eerst.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Kun je hem niet gewoon helemaal in laten nemen en wat korter laten nemen ipv het risico nemen van heet wassen en misscchien daarmee verwassen??

Groetjes,

Michèle

Let wel op want linnen kan heel snel teveel krimpen. Dus 90 graden zou ik sowieso niet doen.

Groetekes, Sje

In laten nemen houd toch in dat alleen de bovenkant smaller word? Dat heb ik wel eens gehad bij zo’n pantalon-broek. (of hoe noem je het, die nette zwarte broek met zo’n plooi aan de voorkant)
Maar mijn witte broek zit ook bij de benen veel te wijd! Volgens mij lijkt het dan een clownsbroek Ik ga hem van de week eerst maar eens op 60 graden wassen, mmocht dat niet helpen zal ik eens even rondvragen in de familie of iemand met een naaimachine er nog wat aan kan doen. Anders vrees ik dat ik moet shoppen voor een nieuwe Haha

Groetjes Anouk

Heb je geen turk in de buurt?? Wij hebben van die turkse naaiwinkeltjes die dat voor een habbekrats kunnen doen.

Groetjes,

Michèle

Owwww, linnen is wat dat betreft vreselijk! Ik heb ook twee broeken die inmiddels geen maat 36 meer zijn, maar maat clownsbroek: veel te wijd (zakken inderdaad van je billen) en opeens te lang (hoe dat kan???). Ik draag ze niet graag meer, want dat loopt uit als een gek en mijn kont hangt er echt in zeg maar…Nee, ik koop niet meer gauw een linnen broek, is niet echt mooi sluitend! Tips heb ik dus ook niet, ik kan alleen zeggen dat ik je snap!

Groetjes Rainbow, trotse mama