Lindsey de hele nacht wakker

Lieve meiden ben er weer is.
Nu met toch wel een behoorlijk iets eigenlijk. Lindsey ging gisteravond, zoals elke avond om een uur of 19.00 naar bed, ze sliep tegen half 19.30 wat ook heel normaal is. Vervolgens werd ze om 22.00 uur wakker en sindsdien heeft ze niet meer geslapen en heeft ze alleen maar liggen huilen. Om een uur of 5.00 vanmorgen is ze wel nog even in slaap gevallen tot 6.30 uur en nu ligt ze weer op bed maar slapen zit er echt niet in.
Ze heeft geen verhoging of koorts, ook honger of dorst heeft ze niet. Ik weet dat ze in d’r sprong zit en dat zal er ook vast en zeker mee te maken hebben, al dan niet in z’n geheel want zodra ze bij me is is er niks aan de hand.
Maar nu is dus eigenlijk mijn vraag wat ik hier in hemelsnaam aan moet doen???
Zelf heb ik dus ook letterlijk geen oog dicht gedaan. Ik was (misschien in de valse) veronderstelling dat ze overdag dan wel zou gaan slapen maar ook dit is dus niet het geval.
HELP!!!

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

het lijkt wel of het heerst haha er zijn al meerdere topics over dit onderwerp zie snachts wakker en ruim 2 jaar nu in sprong?
zover we n weten is het alleen maar hopen dat ze weer ritme gaan krijgen mijn zoon word al nachten lang rond half 3 wakker en slaapt dan niet meer (vannacht ging het redelijk goed trouwens)

groetjes

Oh meis wat een ramp als ze hele nacht wakker zijn. Gelukkig heb ik dat nog niet gehad… Wel soms paar keer per nacht heel even … maar daarna ging hij weer slapen.

Wat heb je nu gedaan toen ze wakker was?

eerst elke keer (om het kwartier) getroost en weer terug op bed gelegd (dit ongeveer drie uur lang volgehouden) vervolgens gewoon bij d’r gezeten, ik heb met d’r op de schommelstoel gezeten. en uiteindelijk ben ik in mijn wanhopigheid naar beneden gegaan maar dat was pas tegen half vier. dus lijkt mij dat ik alles wel geprobeerd heb maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

liefs,
Rinske

Eerlijk gezegd weet ik het ook niet… Wat kan je nog meer doen? Tja negeren is dan wel heel veel gevraagd als ze zo huilt…

Was er overdag misschien teveel prikkels?

Dat van die prikkels zit wel wat in… Ik merk het zelf namelijk ook bij Danique, als ze bij oma is geweest. Dan slaapt ze heel onrustig. Gelukkig niet de hele nacht wakker, maar veel geluidjes in haar slaap en als ik s’morgens bij haar kom ligt haar hele bed overhoop…

Is ook niet gek trouwens, dat ze dat heeft als ze bij oma is geweest… Je zou ze moeten zien, oma is nu 54 maar kruipt over de grond alsof ze zelf nog 4 is. Hihi, moet er altijd wel om lachen.

Jeetje, heerst het ofzo?
hier laatst ook al. En helemaal in paniek. niets hielp.

Ik ben van mening dat de kans er dik in zit dat ze aan het dromen zijn gegaan.
het weer (winterdip) kan meespelen,
wat prikkels gehad misschien? en ze voelt jouw frustraties ook dan.
rico kan echt heel naar dromen (denk ik dan naar aanleiding van zijn paniekreacties) en er is niets met hem te beginnen, zolang ik hem dan vasthoudt is het goed, en dan valt ie in mijn armen in slaap. Zo gauw ik hem terug leg is het drama. meteen als ik naar de deur loop krijst ie de boel weer bij elkaar.
het lijkt alsof ie dan echt bang is! echt bang, want mama MAG NIET!! weg.
vind het ontzettend zielig maar kan er weinig aan doen.
slokje water geven om tot rust te komen helpt wel is.
en heb rico toen een maillot aangegeven dat ie wat meer “geborgen” was en wat meer warmte had.
dat had wel geholpen.
Misschien had lindsey last van aankomende tanden/kiezen?
had je pcm geprobeerd?

Tja ik zat zelf ook al te denken aan de kiezen die doorkomen. op het moment gaan die erg snel, er zijn er in een week tijd al vier door. maar verder voel ik geen bobbels dus weet niet of ze daar dan nog last van kan hebben.
Prikkels vallen opzich wel mee, tenminste niet meer dan anders eigenlijk. gewoon 's ochtends boodschappen gedaan en 's middags even op visite geweest maar wel gewoon tussen d’r slaapjes door.

Maar dat van het weer zou best wel is kunnen. zelf ben ik er ook behoorlijk gevoelig voor. En dan dat icm de sprong mmmmm lijkt me ook geen goede combi.

Heb PCM niet geprobeerd, moet zeggen dat ik daar simpelweg niet aan heb gedacht, maar ze leek dan ook geen pijn te hebben dus tja.
Momenteel slaapt ze gelukkig, nu net 1,5 uur dus ik hoop dat ze nog wel door blijft pitten. Heb zelf ook nog even gelegen maar kan dan toch niet echt slapen dus ga ik maar lekker wat op de bank hangen.

liefs,
Rinske

Hmm… Nou ja, ik dacht toen ook niet dat Rico pijn had, maar aangezien ik al alles had geprobeerd (op een pcm, slokje water en maillot na)
dacht ik dat het best mogelijk kon zijn.

jij bent dus ook lekker een dagje thuis vandaag?
doe lekker rustiga an meid, rust goed uit! en fijn dat ze nu slaapt.
rico ook gelukkig, hij wilde vanochtend ook al geen slaapje en dat is niks voor hem.
en nu slaapt ie adn eindelijk… heb geen zin in huishouden te doen dus kijk lekker een filmpje opruimen kan straks of morgen ook nog wel…zolang het hier geen zwijnenstal is tenminste hahaha

Het zit zeker in de lucht Wij hebben ook 4 nachten bal gehad Zou t met de storm te maken hebben Sint stress hebben ze nog niet
Eergisteren heb ik besloten m maar te laten huilen
Er was al die dagen niets aan de hand Geen dorst,schone luier pijn of wat da ook
Hij heeft woensdagnacht 1,5 uur gehuild Was vreselijk maar wist dat hij er even doorheen moest Overdag was hij bekaf en snel geiriteerd
Vanacht heeft hij gewoon geslapen Gelukkig sliep hij overdag wel goed maar toch die gebroken nachten maakte dat hij moe was
Poot stijf houden heeft hopelijk geholpen
Kijken hoe het vanacht gaat
Misschien kunnen we snacht ook af en toe online zijn
Maar liever lig ik ON bed

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

inderdaad, maar als het vannacht weer feest is dan ga ik toch een pcm geven.
wie weet werkt het.

en inderdaad lekker een dagje thuis, na een nacht gewoon echt niet te hebben geslapen vond ik toch wel dat dat het minst was wat ik had verdiend hahaha. en gelukkig waren ze er op m’n werk ook helemaal niet moeilijk over. het was gelijk ‘nee meid ben je gek gewoon thuis blijven’ dus dat is ook wel fijn. ik zit er tenslotte nog niet zo lang dus je weet het maar nooit.
hier is het ook best een zooitje, nog geen zwijnenstal maar wel een zooitje. en eigenlijk vind ik het wel best. wat je zegt dat kan morgen ook wel weer.

Zonet was ze heel even wakker maar ze is weer in slaap gevallen. ik laat ze nu maar gewoon zo lang mogelijk liggen.

liefs,
Rinske

nou inmiddels gaat het slapen iets beter. dat wil zeggen dat ze niet meer de hele nacht wakker ligt. 's avonds gaat het met het naar bed brengen goed maar ze wordt even later (een half uurtje/uurtje later) wakker en begint het huilen weer. maar inmiddels is de reden wel duidelijk. we zijn gewoon niet lekker, ze heeft nu al een paar dagen een behoorlijke verkoudheid en sinds vandaag heeft ze koorts. daarnaast zit ze ook nog is in d’r sprong en zijn er in een week tijd vier kiesjes doorgekomen dus al met al is het gewoon geen goede combi. morgen zouden we eigenlijk de griepprik moeten halen maar dat gaat dan niet door, ligt er maar net aan hoe ze deze nacht doorkomt en hoe ze zich dan morgen voelt. maar ik denk van niet.
nu is ze na een klein uurtje slapen ook weer wakker en telkens helemaal overstuur. wel moeilijk hoor, weet ook niet helemaal wat nu wijsheid is. we laten ze zo lang mogelijk maar gaan, gister ging dat ook goed en was ze na een uur huilen is slaap gestort tot half 8 vanmorgen. maarja toen had ze ook nog geen koorts.

liefs,
Rinske

Ach arm meisje … alles komt dan tegelijk hé ( sprong-kiesjes-koorts ). Ik zou persoonlijk als ze niet lekker is s nachts wel gaan kijken. Even koorts meten en … desnoods een zetpil geven. Hier slapen ze vaak toch rustiger op. Ze kan natuurlijk ook pijn hebben van die kiezen dus dan zou ik er (al is het nacht) lekker druppels voor geven zodat het de pijn verzacht.

Pcm wordt hier misschien snel gegeven maar… als ze geen koorts hebben en wel pijn kan de pcm ook helpen. Dus bij een temperatuur van 37.5 en het zien van kindje die niet lekker is en huilt… krijgt mijn boy toch lekker een zetpil. En moet eerlijk zeggen meestal met resultaat.

Succes…

heb idd de afgelopen twee nachten gewoon een zetpil gegeven. en druppels kreeg ze de hele week al omdat ze al zo’n last had van het doorkomen van de kiesjes.
opzich gaat het redelijk, temp. is nu normaal maar wel schommelend naar verhoging en humeur gaat gelukkig vrij goed alleen wanneer ze moe begint te worden komen er kleine driftbuien. maargoed dat kan ik me ook wel voorstellen wanneer ik me niet lekker voel kan ik ook m’n draai niet vinden en dan snap ik nog wat er aan de hand. Lindsey snapt er helemaal niks van dus tja kan me voorstellen dat je dan niet weet wat je met jezelf aan moet.
eten is op het moment wel bagger maar fruit gaat er redelijk tot goed in (vooral banaan en kiwi) dus krijgt ze dat gewoon lekker met drinken. dat doet ze gelukkig wel goed.
vanmorgen ggd en huisarts aan de telefoon gehad en die hebben voor dit moment de griepprik afgeraden, waar ik eigenlijk wel blij mee was want mijn gevoel zei me ook al dat ik t nu maar beter niet kan doen ook al heeft ze nu geen koorts. maar ze vertelden mij dat er nog een inhaalronde komt dus dan ga ik dan wel.

liefs,
Rinske

nee er komt geen inhaalronde, gisteren oph et nieuws en al geweest.
helaas maar waar, tenzij je deze week nog gaat dan wel.
je mag wel nog bij de 2e x komen, maar dan krijgt ze maar 1 x de prik
dat vonden ze beter dan helemaal geen. Echt dom eigenlijk maar goed.
ze zeiden dat het organisorisch (iets in die zin hahaha!) moeilijk te regelen valt maar dat ze er wel naar proberen te zoeken.
het gekke is dat de 2e persoon die bij de regering werkt zei dat ze 1 kans hadden (tenzij je de naar de 2e prik fase afspraak gaat) en dat het daarbij blijft.
beetje hard to get spelen vind ik.

mm vreemd dan idd, de mevrouw die ik gesproken had van de ggd zei dat er wel een inhaalronde zou komen. lekker goed gecommuniceerd dan. maargoed what else is new!! nou ja dan wordt het december en dan dus maar 1 prik. deze week later is denk ik ook geen optie omdat lindsey zo blijft schommelen.
toch erg vreemd want als je nu dus met vakantie bent heb je dus ook dikke vette pech.

liefs,
Rinske

Dan heb je inderdaad dikke pech…
Nu zijn wij, ten tijde van de prik, een weekje in Nederland op vakantie, dus kan mijn dochter haar prik op ons vakantie adres halen, maar ben je in het buitenland op vakantie, dan heb je zoals je zegt dikke pech…
Ook die prik op “locatie” halen ging niet echt van harte… “mevrouw,kunt u niet even terug komen voor de prik”?? Nee, dat kan niet…