Limonadesiroop met toegevoegde vitamines

Onze oudste dochter drinkt niet zo heel makkelijk (ze heeft er gewoon geen zin in). Thee en water drinkt ze helaas niet. Roosvicee is ook bah. Biedt ik alleen dat aan drinkt ze gewoon hele dag niet.

maar wat ze wel lust is een of andere limonadesiroop die ik bij ‘een bekende supermarkt’ koop. Bij eens goed kijken zie ik dat daar 10 vitamines aan toegevoegd zijn. Ze drinkt dit nu al enige maanden dagelijks… Weten jullie of dit wel goed is? Lijkt me beetje overdreven al die vitamines (kan dat geen kwaad?). Ze drinkt 2-3 bekers per dag. Onze jongste drinkt wel roosvicee en 1 beker van deze limonade…

Benieuwd naar jullie reactie!

En wat geven jullie je kinderen eigenlijk te drinken overdag??

Bij 2 of 3 bekers per dag zou ik me geen zorgen maken. De meeste vitamines worden bij een “overdosis” gewoon afgevoerd door het lichaam. Er zijn wel vitamines waar je echt teveel van kunt krijgen (vitamine A bijv.), maar lijkt me stug dat ze die in kindersiroop stoppen.

Kijk wel uit met evt. toegevoegde ijzer in siroop, want dat kan grijze aanslag op het gebit geven (heb ik bijv. van Roosvicee Ferro gehad in de eerste zwangerschap).

Onze meiden drinken siroop van Slimpie. Suikervrij en in allerlei verschillende smaken verkrijgbaar (zelfs roze-bubblebum-smaak ).

Groetekes, Sje

thanks Sje! Slimpie hebben ze een keer bij mijn schoonouders gehad… maar t antwoord was ‘bah’.
vroeger dronkik t zelf ook wel, vond t best te drinken.
Geven de oudste ook nog wel eens verdund druivesap, appelsap, sinasappelsap etc… Drinkt ze ook wel graag. Vit A, zal eens naar kijken of dat erin zit. Thanks!

Vinden ze alle slimpie-smaken vies? Hier vinden ze ze allemaal lekker behalve de versie granaatappel. Nou is dat ook wel een specifiek smaakje natuurlijk.

Groetekes, Sje

Heb eens even gekeken naar de vitamines… er zit A, diverse B vitamines, C, E en H in.
Waarvan 50% vit A per glas. (1 deel sap, 4 delen water). Ik verdun wel sterker dan 1:4. tja… ik neem aan dat ze dan met 2-3 glazen per dag wel aan d’r max zit voor vit A (en die haalt ze ook nog uit haar voeding).

Zal nog eens een keer Slimpie proberen… hebben toen aardbeien gehad volgens mij. Weet nog dat ik zelf de gele altijd t lekkerst vond. Hier doet man-lief de boodschappen, zal t eens op t lijstje zetten, kijken of hij t kan vinden . Smaken veranderen, én afwisseling doet ook goed merk ik hier!

Als er vitamine A in zit, zou je verwachten dat er op het etiket staat hoeveel van die siroop ze per dag mogen.

Hier valt de gele slimpie ook erg in de smaak.

Groetekes, Sje

Nadeel van slimpie vind ik weer dat deze word gezoet met aspartaam wat ook niet zo best schijnt te zijn voor jonge kinderen.
Wat je ook nog kunt proberen of ze gewone sap uit pakken lust en deze dan verdunnen met water.
Teveel vitamine a op een dag schijnt ook niet zo heel best te zijn.

Groetjes Ramona

Dat was ook het eerste wat ik dacht: Slimpie is gezoet met zoetstoffen.
Ik heb op mijn stage uitgezocht welke dat waren en berekend hoeveel een kind mag hebben.
Een kind van ongeveer 8 jaar zit met 4 glazen slimpie op een dag aan de maximale hoeveelheid zoetstoffen.

Liefs, Anne

Hier zijn het hooguit 3 glazen slimpie per dag.

Groetekes, Sje

Micha ik helemaal idolaat van taxi, superzoet, maar zit 40 procent zuivel in en aangezien Micha geen melk en zelfs geen yoghi drinkt, mag hij dit ook 2x per dag hebben

AgnesReinds-Bosch

Tim en Daan krijgen bij hun ontbijt en tussen de middag een beker melk. S’ochtends 1x diksap of roosvicee en s’middags 1x diksap of roosvicee. Verder drinken ze water.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hier is het vooral C.1000 bosvruchten of aardbeien limonadesiroop…
Hierin zitten vitamineB3,B6,C en E…

en bevat 75%vruchtensap…

Of idd ook slimpie…

Noah drinkt nog wel eens Icetea,maar dat hebben we geminderd omdat daar heel veel suikers inzitten en hij daar erg druk van word… Nu is het af en toe Taksi of Yogi

Liefs, Melanie

Hier ook C1000 siroop en dan niet 1 deel op 7 delen (zoals op de fles), maar 1 deel siroop op ongeveer 12 delen water. Dus water met een klein beetje smaakje. 's Morgens een beker, 's middags een beker en voor het slapen gaan een half bekertje. Bij het ontbijt en de lunch drinken ze melk.

Ik ben wel benieuwd hoe dat merk dan heet, met die extra vitamines? Eva en Max drinken niet veel, ik zet het altijd klaar maar ze laten veel staan. 's Ochtends melk, 's middags bij het eten ook melk (Eva Optimel) en tussendoor 1of 2 bekertjes Caravan. Ik had ook Slimpie, maar ben daar af gestapt omdat light slecht is en Eva dat al in haar Optimel drinkt en ze anders te veel light zou drinken…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers