Limburg en sneeuw

vraagje aan de limburgers onder de ikkebenners

ik lees steeds op het nieuws dat er zoveel sneeuw valt in limburg
hoe is dat nou is het echt zoveel en hebben jullie er indd zo veel overlast van?
en hoeveel cm ligt er nu?

het lijkt mij heerlijk om eens zoveel sneeuw te hebben hoewel het natuurlijk lastig is als je ergens heen moet op de fiets.

zijn er nog andere plaatsen met erg veel sneeuw?hier in het midden ligt wel wat natuurlijk genoeg om te sleeen maar niet dat je zegt wow wat een pak

before you judge me, try hard to love me

Toverwoord: Google.
Zie hier de sneeuwhoogtes in Nederland:
http://www.hetweeractueel.nl/sneeuw/sneeuwhoogtes/

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Dec 2010 12:11:24

Hier ligt minstens 20 CM… En er komt nog meer…

Bahhhh

Liefs, Melanie

Weten jullie wat mij opvalt? dat de achterhoek het ondergeschoven kindje is in het nieuws. Wij hebben al weken last van veel sneeuwbuien waar zeker 15 a 20 cm per keer valt, maar zie je dat terug op het nieuws??? nee!!! En zoals gisteren ook, iedereen heeft het over limburg, maar wij hier, echt de achterhoek, hadden ook veel last en hinder!! Er is hier net zoveel (of meer) gevallen dan in limburg. Ik kon gisteren mijn achterdeur niet open krijgen omdat er ingeveer 50 cm sneeuw was gevallen.(bovenop de sneeuw die er al lag) Maar daar hoor je niks van op het nieuws!!! Echt ongelooflijk dat wij op een waarschuwing voor gladheid niet genoemd worden, terwijl wij er dus net zoveel hinder van hadden.
Dit ervaarde ik vand e week ook toen de randstad opeens last begon te krijgen van de sneeuw. Exact hetzelfde verhaal. wij al een tijdje last er van, maar op het nieuws hoor je niks, totdat de randstad is getroffen, dan lijkt het alsof er een wereld ramp is gebeurt, het hele nieuws wordt daar door gedomineerd!!

Sorry, ben een beetje gefrusteed daarover, is niet persoonlijk aan iemand hier bedoelt hoor!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ach joh, het noorden wordt al helemaal nooit genoemd. Niet per se rondom de sneeuwval, maar überhaupt met niets. Let maar eens op de weerberichten: “in het westen dit weer, in het zuiden dit en in het oosten dit.” En het noorden dan? Het is gek, maar ja…

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hier ligt nu zeker ruim 30 cm sneeuw ( midden Limburg ). Gister nacht rond half 5 een herrie van jewelste, ik zat rechtop in bed en dacht meteen aan een aardbeving. Wat bleek… we hebben een geisoleerd dak dus de sneeuw blijft er liggen en op een gegeven moment kukelt dat met deze hoeveelheden sneeuw dan naar beneden. Aangezien wij meteen onder het dak slapen, was het niet gek dat ik aan een aardbeving dacht.
Hier in het dorp wordt amper gestrooid en hebben we nogal een heuveltje op en af. Dus bij de winkel gisteren stonden een aantal mensen de auto`s het heuveltje op te duwen omdat die niet weg kwamen hahaha.
Ik vind het wel heerlijk dat bij deze sneeuw iedereen zo voor elkaar klaar staat, zo worden hier de stoepjes van oudere mensen ook even meegenomen door buren of anderen in de straat. Deze saamhorigheid hoort bij de kerstgedachte dus toepasselijker kan het niet met deze dagen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

o dan zou ik me ook gek schrikken zeg jemig!
ik heb ooit eens een aarbevingkje mee gemaakt in duitsland en we gingen met de trein weer naar huis bij elke trilling vande trein dacht ojee daar gaan we weer haha dus kan me zeer goed voorstellen dat je daar als eerste aan dacht

indd de saamhorigheid zie je nu echt wel ja hier ook in het dorp worden de straatjes van de buren mee genomen bij het sneeuwschuiven.

zolang je zelf niet hoeft te duwen hahha , ja dat zijn dan wel de nadelen van de mooie wintertijd

before you judge me, try hard to love me

Hier is het wit en spek en spek glad. Mijn nigeriaanse uren vieren volop feest en ik zie de ene na de andere kleurig uitgedoste dame voorbij glijden. Helaas hebben ze altijd allemaal de vervelende neijging hier eerst aan te bellen dus bij de vierde vandaag heb ik een beetje pissig aangegeven dat ik niet de plaatselijke VVV ben en dat ze eerst maar eens moeten kijken naar de huisnummers voor de op de bel gingen drukken. Maar verder is he wel wit nog hier met druppende ijspegels.

Enne woezel ook niet aardig dat jullie vergeten worden.

Groetjes,

Michèle

Zou het handig zijn om je huisnummer ook in het Nigeriaans naast je voordeur te plakken?

Groetekes, Sje

Nou ja volgens mij zijn cijfers overals hetzelfde alleen moeten ze denk ik leren dat hier huisnummers bestaan of zo… Integreren noemen ze dat geloof ik.

Groetjes,

Michèle

Tuurlijk zijn cijfers bijna overal hetzelfde. Was grapje!
Maar ik kan me je ergernis wel voorstellen hoor. Kun je het er niet met je Nigeriaanse buren over hebben dat ze hun bezoek op de hoogte moeten brengen van dat huisnummerverhaal?

Groetekes, Sje

Ja zou ik wel een keer kunnen doen, niet nu want ik denk dat ze de bel niet horen zo hard staat de muziek, ik kan meedansen in mijn eigen woonkamer.

Groetjes,

Michèle

De aardbeving in Nederland was precies op mijn 18e verjaardag en ik woonde vlak bij het epicentrum dus de stroom en alles was meteen uit. Hoef ik niett meteen meer mee te maken als het aan mij ligt, laat staan van mijn eigen dak hahahaha. Ik was wel blij dat het midden in de nacht gebeurde en niet als net de postbode eronder staat bv.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!