Lijkt alsof zn oor eraf valt }:)

Vreemd onderwerp, maar ik kan het verklaren!

Julian heeft achter zn linkeroor last van een wondje wat maar niet wil helen.
Ik maak zijn oren altijd heel goed droog, maar toch blijft dat wondje bestaan.
Het zit zeg maar precies in de aanhechting van zn oor aan zn gezicht (snappie?)
Ik denk dat ie zelf ook vaak zit te krabben of zo, want als ik er 's avonds als ik naar bed ga, bijv. wat Purol achter smeer, dan zijn er 's ochtends toch kortjes te zien, of opgedroogd bloed. Het ziet er eng uit, alsof zn oor er dus bijna af kan vallen! Vandaar de titel, haha.

Enig idee wat ik nog kan doen? Of tips voor een ander zalfje?

Groetjes

Yep bekend hier. Mees heeft dat ook best vaak ondanks dat ik zijn oortjes goed droog maak na het in bad gaan. Ik smeer er altijd standaard na het bad sudo creme op, dan gaat het vaak goed. waar het aan ligt kan ik je ook niet vertellen, dacht zelf altijd aan dat mees exceemerig (of hoe je dat schrijft) is en datr het daardoor sneller komt.

Gr Patries

Oke, bij jou dus ook.
Julian heeft eigenlijk helemaal geen last van exceem, maar heeft dit dus wel bij één oor. Maar in Sudocreme zit zink en dat droogt op het gezicht juist uit (zeggen ze), dus of dat dan handig is in dit geval?

Hier ook sudocreme bij smetjes achter het oor. Goed afdrogen en dan sudocreme erop met wattenstaafje. Werkt hier dus super alleen is het bij jou echt open zo te lezen. Misschien even huisarts vragen?
groetjes,
Wendy

Hier is het het enige wat helpt. Doe ik er wat anders op, gaat het niet weg. Is volgens mij ook wel iets van smet hoor, en dan heb je juist iets uitdrogend nodig.

Gr Patries

Ok, ik ga het zo gelijk proberen.
Meerdere keren per dag? Of alleen na het badderen?

gewoon even kijken hoe het gaat. Ik deed meestal maar 1 x per dag een dun laagje. Ik keek dan gedurende de dag af en toe achter haar oortje en zolang ik nog wat wit zag dan hoefte er niets bij.
succes!
groetjes,
Wendy

Hier is het gewoon standaard na het bad, en hou het regelmatig in de gaten.

Gr Patries

Ik zou het niet met zalf behandelen maar juist met talkpoeder. Als onze meiden achter hun oortjes van die nattige schrale wondjes hadden dan deed ik er talkpoeder op en was het zo weer weg.

En als het echt niet weg wil, kan het ook een schimmeltje zijn. Dan even naar de huisarts.

Groetekes, Sje

Gaat lekker met al die schimmels dan! Op zn lijfje is het helemaal verdwenen!

Tja, candida zit overal op en in je lichaam en dat gaat speelkwartier houden op plekken waar de weerstand minder is, de zuurgraad anders is, zeepresten zitten, veel vocht zit.

Groetekes, Sje

mirte heeft hier ook veel alst van gehad.
goed afdrogen evt kostjes met olie verwijderen en sudo erachter.
werkte hier het beste, maar kwam ook vaak terug.

Groetjes Gytha

Hier ook hetzelfde probleem gehad… Er zijn mij destijds 2dingen aangeraden, aangezien het achter het oortje van mijn dochter ook erg droog was, en er scheurtjes in leken te komen. Er werd mij onder andere aangeraden, zoals vele mama’s in voorgaande berichten/reacties al hebben gezegd, om 2 x per dag een heel dun laagje sudocréme aan te brengen, en dit na een paar dagen beginnen af te bouwen.
Indien dit niet mocht helpen, een klein druppeltje babyolie. En dan na ongeveer 4dagen, beginnen met afbouwen, door steeds een nog dunner laagje aan te brengen…

Gewijzigd door - Kendras Mommy op 13 Nov 2010 13:45:27

heel herkenbaar rico heeft het nog heeeel soms, want ik moest cetamagorol ofzoiets smeren, gewoon sudocreme ofzo hielp hier niet, ik moest het goed vet houden en met baby olie er zachtjes af proberen te halen zonder dat je het teveel irriteerd. Rood wordt het wel maar als je er daarna wat beschermzalf op doet is dat zo over en pijnlijk is het niet.