Van de zotte inderdaad dat wildvreemde kinderen zomaar je huis binnenlopen alsof het hun eigen huis is! Nou, dat moet hier niet gebeuren hoor!
Ik heb mezelf sinds ik kinderen heb sowieso aangewend om het gewoon te zeggen als het me niet aanstaat. En dan maakt het me niet uit of het kinderen van bekenden zijn of niet.
Ik geef eerst de ouders zelf de kans om die kinderen te corrigeren en als ze dat niet doen, doe ik het. Ik ben altijd de zeikerd gevonden door vrienden en kennissen als het gaat om regels die er nou eenmaal zijn, maar het interesseert me niks meer.
En als ik vriendschappen verlies doordat mensen er niet blij mee zijn dat ik hun kinderen corrigeer dan is dat heel jammer! Ik kan daar niet meer wakker van liggen. Het moet toch niet zo worden dat ik me niet eens meer op mijn gemak voel in mijn eigen huis?
Kijk, en ik ga niet op alle slakken zout leggen, maar als kinderen hier met speelgoed tegen de muur gaan lopen gooien en moeders blijft prinsheerlijk op de bank zitten terwijl ze mompelt “dat mag je niet doen” zonder verder ook maar actie te ondernemen, nou dan hou ik me echt niet in hoor.
En ik zorg dan wel dat het op een vriendelijke manier gebeurt, ik ga niet schreeuwen ofzo, maar ik durf tegenwoordig gewoon te laten merken dat ik niet blij ben met bepaalde situaties.
Dus, nee, het ligt niet aan jou dat het gek is dat wildvreemde kinderen je huis innemen.
Aanstaande zaterdag vieren we de verjaardag van ons oudste dochtertje en alle kindjes die komen zijn keurig opgevoed, en ik weet dat die ouders voortdurend hun kroost goed in de gaten houden (we hebben het hier over een hele groep 2-jarigen, dus maak de borst maar nat) maar er zitten 2 hooligans bij. Ik loop nu alweer spoken te zien en kijk elke dag op het weerbericht wat voor weer het komend weekend wordt omdat ik hoop dat alles buiten kan plaatsvinden. Belachelijk toch eigenlijk dat ik me daar zenuwachtig over moet lopen maken? Dat bedoel ik dus, daar heb ik geen zin meer in. Een feestje moet voor mij ook leuk zijn en het moet niet zo zijn dat ik alleen maar een slagveld in het vooruitzicht heb. Dus we zullen zien hoe het zaterdag loopt.
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)