Ligt het aan mij?

even weer een vraagje over eten. Hier ging eten altijd behoorlijk goed. Tuurlijk met sprongetjes wat minder, maar dat duurde nooit echt langer dan een week. Nu eet mijn kleine man al 2 weken slecht. Sinds een paar dagen wel weer brood en fruit, maar warm eten., ho maar. Als de vork in zijn buurt komt, draait ie zijn hoofd al. Eergisteren gaf papa m eten, daar heeft ie uiteindelijk wel wat van gegeten, en gisteren bij de opvang ook. (eergisteren niet, hij eet 's middags bij de opvang warm) Nu wilde hij net weer geen hap. Nu begin ik wel aan mezelf te twijfelen. Ligt het aan mij? Eet hij alleen bij mij geen warm? Als hij niet proeft, krijgt hij ook geen toetje, en hij krijgt normaal gezien geen koekjes oid tussendoor. (behalve vandaag, toen waren we bij een vriendin en had ie een koekje gekregen toen ik net naar het toilet was en zij wist het niet.) Hij krijgt wel fruit tussendoor, vooral druiven eet ie prima.
Wat denken jullie, ligt het aan mij of is het echt gewoon een periode?

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Het klinkt als uitproberen. Gewoon consequent blijven: aanbieden en kijken of hij eet. Als hij niet eet, dan niet. Weghalen en volgende keer beter.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Eten jullie tussen de middag warm? Of 's avonds?

En hij is inderdaad bijna anderhalf, dus een voorloper van de peuterpubertijd Doorzetten, hij geeft vanzelf een keer op.

wij eten tussen de middag warm (wordt in België ook geadviseerd door het cb)
ging eigenlijk altijd goed, maar zou het daaraan liggen?
Als dit een voorloper is van de ppt, dan hou ik mijn hart vast!
En inderdaad, consequent blijven doe ik ook wel hoor, maar ik werd er vandaag toch wel onzeker van

groetjes
Ineke

hier ook weer hetzelfde drama… had gisteren ook ff wanhopig gemailt hoor, omdat ik zoiets had, hallow… doe ik nu iets fout…
maar ik denk echt dat het periodes zijn… niet moeilijk over doen, da’s denk ik het beste, blijven aanbieden, wel eten, prima
nie eten dan nie !
meer kan je toch nie doen denk ik, maar je word er wel een beetje ’ onzeker van’ als mama, tenminste ikke wel… waarom denk ik dan ?
maar ja ik probeer me er maar overheen te zetten !!

Pippy is geboren 17.07.2009

hier merk ik dat hij alleen nog zelf wil eten. Zodra ik met een lepel of vork in zijn buurt kom, draait hij ook zijn hoofd weg. Ik ga dan iets anders doen en dan gaat hij zelf met zijn handen eten. Of ik help hem met het lepeltje en dan wil hij ook meestal wel eten. Als ik naar hem kijk tijdens eten gaat hij zich vaak ook aanstellen, dus ik laat hem meestal wat klooien. Af en toe mag ik dan nog een hapje geven.
Misschien wil hij het ook zelf doen??

22-12-2009 colin geboren

ik word er inderdaad onzeker van sugars303. Ik probeer me er ook overheen te zetten hoor, maar na een week of 2 nu heb ik toch zoiets van waarom? Maar misschien moet ik me dat maar niet afvragen en het proberen los te laten. Wel zag ik net dat er een hoektand door is, en er zit een kies al 3 weken klaar, maar die is er nog niet. Misschien is het dat ook wel wat. Vanavond at ie in ieder geval zijn soep met een beschuit prima en nog een boterham erachteraan. Ook nog een toetje, dus ik was weer blij
@mamavancolin: dat idee heb ik ook soms, maar als ik het hem zelf laat doen, eet ie helemaal niks en gaat ie er alleen maar mee spelen, dat vind ik ook niks. En net als vanavond at ie weer prima. Raar kind

groetjes
Ineke

Misschien is het die kies wel die dwars zit…de onze at bij doorkomende kiezen amper warm en bij doorkomende tanden liet hij het brood liggen…

ja dat heb ik inderdaad ook al eens gedacht, dat het dat ook kan zijn. Kan natuurlijk ook gewoon een combinatie van factoren zijn waardoor het nu gewoon langer duurt dan anders. Ik hoop iig wel dat het weer overgaat…

groetjes
Ineke