Lieve belgische dames,wechtje en anderen

ik heb een vraag

jullie schrijven allemaal MA ipv MAAR zoals wij hollanders doen, is dit een standaard uitdrukking in Belgie?? Enne wat is nou de echte betekenis van AMAI?

groetjes Kim, mama van

en

Ma is inderdaad maar en Amai is zoiets als “o jeetje” of o nee toch ? “”

Yep, voor zover ik weet is dat de betekenis!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Misschien is het een soort van “gemakzucht” ofzo…net als dat wij “ff” schrijven in plaats van “even” of “effe”

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

ma is dacht ik ook idd maar

amai is net wat astrid denkt ojee of nee toch of jeetje volgens mij is dat een woord met meerdere betekenissen

Bianca,Dylan & Kaitlyn

hallo
ma is inderdaad gewoon de afkorting van maar en is eigenlijk gewoon puur gemakzucht! eigenlijk is het niet eens een “echt woord” amai is echt zo vcan ojee of zo… eigenlijk als je gewoon iets straf vind! als er nog woorden moeten zijn die ontcijferd moeten worden meld je ma he!!!

liefs jessica, &

ik moet gelijk aan het word vogelen denken,ik weet nu wat het betekend,ik en me vriendin hebben dus echt krom gelegen

als we aan het knutselen zijn dan zeggen we altijd dat vogelen we wel ff voor je,net als met psp,toen ik nog wat er mee deed,toen leerde we ook belgies moeder kennen en die zei als je dit in belgie zegt ren dan maar

kijk of er meer zijn die het weten en of ik en me vriendin niet in de maling zijn genomen wat het word eigenlijk betekend

Gewijzigd door - bianca4 op 09 Dec 2005 18:17:19

Hahahhaa, nou ik heb wel een vermoeden nu wat het betekent

zet maar neer hoor ben benieuwd naar alle antwoorden die komen

Bianca,Dylan & Kaitlyn

zo is het ook nederlandse mensen zeggen als ze na het groot toilet gaan moet ff gaan poepen hier betekend dat eigenlijk seks hebben… mijn oudste broer had eens een nederlands meisje en hij was daar blijven slapen,zegt dat meisje ineens tegen haar moreder mam ga ff poepen,mijn broer heel verontwaardigd van seg wat zeg jij nu tegen je eigen moeder,kunnen we dat straks niet doen of zo,zegt zij daar op nee man ik moet nu na de wc niet straks!! whahaha heb toen echt gelachen!!!
hihi vogelen!!! ik denk dat je inderdaad rare gezichten krijgt als je zegt dat vogelen we wel ff voor je ineen!! whahaha

liefs jessica, &

dat vogelen we straks wel even uit, is toch: dat zoeken/proberen we straks wel even uit?

kennen jullie het woord: prieken?

prieken??? nee was dat dan??? ben wel nieuwschierig?

liefs jessica, &

morsen, bijvoorbeeld: zit niet zo te prieken met je drinken!

Whahahahaha leuke topic dit !

ihihihiiih leuk is dit .tanja zegt mama die jongen huld inplaats van huild ,en teun in plaats van tuin .tanja heb dat heel erg ,moet er wel om lachen soms ,en ik verbeter haar het ook .maar dat gaat soms wel moeilijk ,ja dialekt van hier zaans .

groetjes marielle mama van
10-10-01

vogelen is toen tegen ons gezegd dat het samen seks hebben betekend

maar nu wil ik wel weten of dit dus klopt anders zijn we giga in de ziek genomen hahhaaha,maar we hebben wel lol gehad daarom hoor

Bianca,Dylan & Kaitlyn

ja vogelen is inderdaad ook seks hebben!!

liefs jessica, &