Is lastig he, wij hebben er ook mee te maken. In zijn beleving is het waar en in zijn beleving wordt hem op dit moment ook heel veel onrecht aangedaan terwijl er niets aan de hand is. Zo pakt iedereen alles van hem af terwijl er om gevraagd is en hij het zelf heeft gegeven. Zo plaagt hij de hond nooit, kwam de hond zelf naar hem toe. Zo zegt hij dat hij al heeft geplast terwijl zijn riem nog dicht zit en hij dan zijn broek never nooit niet naar beneden kan krijgen.
De enige vragen die hem uit die fantasie kunnen halen is: Weet je het wel zeker? Vertel eens wat je aan het doen was? En dan na het antwoord zeggen we: dan klopte het net niet helemaal wat je me vertelde.
Maar misschien heeft ze wel een gele deur bij het zwembad gezien en associeert ze dat met het zwembad? De onze koppelt ook nog wel eens kleuren aan gebouwen e.d. Zo hebben wij een gele winkel (Jumbo), blauwe winkel (AH), oranje winkel (blokker), rode winkel (kruidvat), etc. Eerst snapte ik er helemaal niets van toen ie daarmee aan kwam zetten: mama, ik ben vanmiddag met papa naar de gele winkel geweest! Maar nu is het makkelijk uitleggen waar we naar toe gaan: eerst naar de rode, dan de gele en dan weer naar huis ![]()