Liefst thuis spelen

Hoi,

Onze dochter van bijna 5 wil het liefst alleen thuis spelen met haar zusje.
Ze kan met veel kinderen spelen uit haar klas want ze is gewoon geliefd in de groep.
Het is nog maar een paar keer gebeurd dat ze bij iemand ging spelen en dat ging hardstikke goed. Kwam helemaal blij thuis.
De laatste tijd lijkt ze er helemaal geen behoefte meer aan te hebben.
Het lijkt mij juist goed als ze ook eens in een andere omgeving is, dan alleen thuis met haar zusje spelen.
Zo kon ze 2 week geleden bij een vriendje spelen (ze vinden elkaar echt lief, geven elkaar vaak kusjes in de klas), maar op de dag zelf wilde ze niet en ging huilen.
Dus maar afgebeld.
Dat jongetje durft nog helemaal nergens te spelen, dus alle kindjes die willen moeten bij hem.
Ik weet wel ze is nog jong en het komt allemaal vanzelf, maar het lijkt me zo leuk voor haar.
Zijn er meer moeders die dit herkennen?

Groetjes Lisan.

Hoi lisan, ik herken het wel. Onze luna is ook 5 en heeft van die periodes. De ene keer wil ze alleen dat de kindjes thuis bij haar komen en toevallig vandaag heeft ze bij een vriendinnetje gespeeld. Denk dat het ene kind er ook meer aan toe is als het ander. Zie bij ons op het schoolplein dat je kindjes hebt die helemaal niet willen spelen en je hebt kindjes die er geen genoeg van kunnen krijgen. Denk dat als ze wat ouder zijn dat het vanzelf beter gaat, soms vinden ze het gewoon lekker om na een hele dag school in hun eigen vertrouwde omgeving te zijn.

Gr Patries

Hoi Patries,

Bedankt voor je reactie!
Ja, denk ook dat dat het is. Al een hele dag naar school en dan ook nog eens bij iemand moeten spelen.
Daar komt nog bij dat onze dochter na een dag school wel erg moe is.
En er wordt ook vaak gezegd: ik ga jullie dan erg missen.
Misschien is ze bang dat we haar niet weer ophalen?

Groetjes Lisan.

Ik herken het ook.

Onze jongste van 5 wil ook liever thuis spelen. Ze speelt wel met vriendinnetjes, maar dat is dan liefst hier thuis. Zodra het hier niet kan en het zou erop neerkomen dat het speelafspraakje dan bij het vriendinnetje is, dan haakt ze af.

Onze oudste die nu 6,5 is, heeft het in het begin toen ze net op school zat ook gehad dat ze liever hier afsprak maar dat is uiteindelijk ook helemaal goedgekomen en ze speelt nu heel makkelijk bij andere kindjes. Ook bij kindjes bij wie ze nog nooit geweest is.

Dus er is hoop! (Ik blijf voor de jongste ook hopen dat ze wat makkelijker bij anderen gaan spelen).

Groetekes, Sje

Hoi hoi, denk dat het te maken heeft met dat ze er gewoon geen puf meer voor hebben. Ze zijn ook nog maar net 5 (die van jouw bijna, die van mij net.) Luna ploft hier vaak op de bank en dan is het half 4 kaatje-tijd, (mits het mooi weer is uiteraard), en half 8 is hier het lichtje uit. Zo groot zijn ze, maar toch ook nog zo klein, die kleine poppedijnes.

Gr Patries

@patries: half 4 kaatje tijd? Wat bedoel je hier mee?

Groetjes Lisan.

Deze kaatje denk ik:
http://kaatje.ketnet.be/

Groetekes, Sje

Hoi helemaal goed sje, die kaatje bedoelde ik.
Als ze de kans krijgt het liefst elke dag.

Gr Patries

Hier roepen ze ook regelmatig “Bye bye, koeievlaai!!!”. Ik had eerst geen idee waar ze het vandaan hadden en toen hoorde ik het Kaatje een keer zeggen aan het eind van het programma!

Groetekes, Sje

Idem dito hier .

Gr Patries

Hoi Sje en patries,

Heb even op de site van kaatje gekeken en ziet er leuk uit.
Ik wilde even zo n makkelijk puzzeltje maken van draakje.
Het lukt mij niet om het juiste stukje op de plaats te zetten.
Mijn muis geeft wel pijltje aan en dan wil ik hem op de puzzel rechts plakken maar er gebeurd dus niks.
Doe ik soms wat fout?

Is leerzaam en denk dat de oudste het helemaal geweldig zal vinden.
Ik zal het morgenavond met de dochter proberen. Doe het als de jongste slaapt, want wat de een doet wil de ander dan ook.
De jongste is nog geen drie en die zal dit nog niet lukken om er een passend puzzeltje van te maken.

Groetjes Lisan.

Hoi lisan, wij bedoelen eigenlijk meer het programma op t.v. Elke dag(met uitzondering van de woensdag middag) om half 4 op ketnet, dat is een belgisch programma. Je kunt het vergelijken met zappelin.
Heb er op internet nog nooit naar gekeken, maar zal eens gaan kijken.

Gr Patries

Hoi Patries,

Sje verwees me naar deze site.
Dus jij kent deze niet?
Leer jij ook nog wat van Sje. hihihi!

Ga ook zeker eens om half 4 de tv aandoen en kijken of het leuk is.

Groetjes Lisan.

Gr Patries