Rico heeft ook temperament, dat heeft geen zier te maken met hoe wij iets aanpakken dat heeft ie gewoon. en opzich vind ik daar niet echt wat mis mee, maar ja tuurlijk haalt hij wel eens het bloed onder mijn nagels vandaan, maar dan, als hij echt niet luisterd en blijft stieren en tot het naatje gaat, dan zet ik hem op zn kamer, ik ga hem dan geen tik geven als eerste optie. en ook hier is het heus wel is voorgekomen, maar dan nog…is het meer een aai geweest dan een tik, want ik hou dr helemaal niet van om het op die manier op te lossen. ja het is de gemakkelijkste manier en als je zelf opgefokt in je vel zit de meest voor de hand liggende, maar wat ik al zei, dan NOG ben ik er totaal niet voor. je geeft als ouder het goede voorbeeld, tenminste dat is je plicht om te doen. en ik vind dat niet het goede voorbeeld geven. ik kreeg laatst met zijn bezem een mep, toen gaf ik hem ook een veeg over zn vinger omdat hij aan de gang bleef, zovan: het doet pijn verdorie! maar dan lacht hij me vierkant uit en zei: dat kietelt.
ja dat snap ik dat dat kietelt, omdat het ook totaal geen tik is wat ik gaf. ik kan dat gewoon niet. ik heb hem dus op zijn kamer gezet…en achteraf gevraagd: weet jij waarom je hier bent? ik heb het die dag ook 2 x moeten verlengen (zijn tijd op de kamer) en toen was het hem OOK duidelijk… zo zie je maar. ik heb hem daar dus echt mee, en die manier is ook veel beter voor jezelf en voor je kind dan een tik geven, hoe zacht ook.
![]()