Liedje voor doop?

Wij willen Max laten dopen, net als Eva. Bij Eva konden we toen kiezen voor een (pop)liedje om in de kerk te draaien en toen was ‘Dochters’ van Marco Borsato een hit. Dat was heel toepasselijk en dat hebben we dus gedraaid, ook al ben ik geen Marco-fan. Nu zoek ik een mooi liedje voor Max. Dat liedje van Alain Clark en zijn vader gaat meer over een vader die later veel terugziet van zichzelf in zijn zoon en dus is wel mooi, maar minder geschikt voor een doop. Hebben jullie een mooi liedje? Het hoeft niet kerkelijk te zijn, het mag gewoon een mooi liedje zijn, als het maar over een baby gaat, over een papa en een zoon, een mama en een zoon etc. Ik hoop op inspiratie van jullie, want zelf kom ik niet ver, ook niet via Google en You Tube!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik vind deze nog altijd PRACH-TIG!

http://songteksten.net/lyric/3881/66870/glennis-grace/als-je-slaapt.html

Glennis Grace zingt over haar zoontje.

Nu dat jij er bent van Trijntje Oosterhuis vind ik het allermooiste liedje over iemand die de liefde voor d’r kindje bezingt, als ik er al aan denk word ik spontaan emotioneel! hihihih

Sorry op een of ander manier krijg ik de link er niet in, hij trekt alles uit verband, maar neem aan dat het gewoon op youtube kunt zoeken! Dit is iig de text;

Als je in mijn ogen kijkt
lijkt de wereld stil te staan
De wind houdt op met waaien
en bevroren is de maan
Je bent stralend als de zon
Je bent volmaakt, zo naakt en klein
En de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn

Ik wist niet dat ik na een blik
zo veel van je houden zou
Maar ik weet nu al niet eens meer
hoe ik leefde zonder jou
Voor zoveel wezenlijke dingen
Leek ik blind tot dit moment
En die zijn ineens zo zichtbaar
Nu dat jij er bent

Oh, ik hoop dat ik je geven kan
wat jij me geeft
Zo lang ik leef…
Ik zal onvoorwaardelijk waken aan jouw zij
En ik hoop dat je ooit voelen mag
wat ik nu voel
Wat ik bedoel
En wat in woorden niet te vangen is voor mij

Wanneer je in mijn armen ligt
en zo tevreden naar me lacht
Lijk ik alles te vergeten
dat daar buiten op mij wacht
Alle strijd en alle tranen
Alle stille pijn verdwijnt
En de wereld lijkt voor eventjes
normaal te zijn

Gewijzigd door - malawimamajada op 24 Dec 2010 09:14:45

Toen ik zwanger was, was ik er heilig van overtuigd dat we een zoon kregen en heb vaak naar Ik Heb Een Zoon (Tijd Heelt Alle Zonden) - Veldhuis & Kemper geluisterd. Dit vind ik echt een heel mooi nummer.

Succes met kiezen van een nummer

Danielle is geboren op 7-1-2010

Wa ik altijd een heel mooi liedje vind, is pappa van Stef bos. Maar ja ook dat gaat over als het kindje ouder is. En die van Alain Clarke is ook heel mooi inderdaad.

Groetjes,

Michèle

Elly en Rikkert hebben ook mooie liedjes, ook wel voor de doop.

Groetjes Manderijn

Wat toevallig zeg! Ik had in eerste instantie ook meteen zoiets van: het moet Trijntje worden! Dat is echt een mooi nummer ja! Ik denk ook dat het dat nummer gaat worden, heb het gisteren beluisterd! Maar ik ga straks ook even naar de andere liedjes luisteren, wie weet wordt het wel één van die! Dank je wel!

Wat ik persoonlijk een mooi liedje vind voor een doop is "een parel in god’s hand " van Elly en Rikkert. Ik vind een christelijk liedje zelf beter bij een doop passen, maar dat is persoonlijk. Overigens is dit een krachtig maar eenvoudig liedje. Ook makkelijk om mee te zingen door mensen die het niet kennen.

groetjes ramona

@ Rainbow, hahahah wat grappig, en weet je dat ik het gewoon een unisex nummer vind, ik bedoel d’r staat verder niets over jongen of meisje bij. Tja Trijntje heeft 2 zonen, dus zal wel voor een jongen geschreven zijn. Maar word altijd zo emotioneel als ik die text alleen al lees, hoop dat jij niet zo bent, want ik zou die halve doop zitten snotteren en janken! hihihih

Deze is ook mooi, maar misschien niet heel geschikt voor een doop

Yes, hier ook helemaal weg van het nummer Nu dat jij er bent, van Trijntje.

Op Youtube staan onder “doopliedje” ook nog wel een paar mooie,
zoals ‘Meer dan een wonder’, van Carrousel
en van Chris Davis ‘Tastbaar wonder van het zijn’ en ‘Bijzonder’

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

Ik denk dat ik ga voor Trijntje! Die tekst sprak mij meteen aan. Ik ben zelf niet echt gelovig (papa wel) en dan zegt zo’n liedje mij meer dan een liedje met een echt Christelijke tekst. Maar dat is erg persoonlijk. Ik denk dat Max in februari gedoopt wordt en dan ga ik Trijntje draaien. Mooi!

Hier is het ook net andersom
Onze beide kinderen zijn wel gedoopt, alleen heb ik ze laten dopen, en mijn man heeft de belofte gedaan om ze met het geloof op te voeden.
Vond het beide keren wel bijzonder om ze te laten dopen.

Groetjes Manderijn

haha rainbow

luister dit is:

http://www.youtube.com/watch?v=_stt4Kn6KN4

en kleine jongen van andre hazes…
ehm…Beautiful boy van John Lennon???

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Dec 2010 13:21:48

rainbow; even wat gekeken hoor hier moet wat tussen zitten:

Celine Dion - A new Day (voor haar zoon René Charles)

John Lennon - beautiful boy (voor zijn zoon Sean)

Baby face - The Day (you gave me a son) (voor zijn vrouw Tracey Edmunds die net bevallen was van hun eerste kind, een zoon)

Britney Spears - My baby (voor haar zonen Jayden en Sean)

Lauryn Hill - To zion (voor haar zoon Zion)

Usher - Prayer for you (voor zijn zoon Usher Jr)

Jim Croce - Time in a bottle (voor zijn zoon Adrian)

Kim Wilde - You came (voor het zoontje van haar broer, Marty)

Radiohead - Sail to the moon (voor Thom Yorke’s zoon Noah)

The Beatles - Hey Jude (Macca heeft het geschreven voor Julian Lennon, omdat zijn ouders gingen scheiden)

Michael Jackson - You are my life (voor zoon Prince)

Sheryl Crow - Lullaby for Wyatt (voor zoontje Wyatt)

Cyndi Lauper - Lyfe (voor haar zoon Declyn)

Creed - With Arms Wide Open (voor Jagger, zoontje van Scott Stapp)

Ik vind de doop ook heel bijzonder. Is naast mijn trouwdag en de geboortedag van Rens wel een belangrijk hoogtepunt ook. Rens is gedoopt in dezelfde doopjurk als zijn opa en tante. Die jurk is al 75 jaar oud. Vond ik ook wel bijzonder dat zo de traditie word voortgezet. Wij wisten niet eens dat die jurk er nog was, die kwamen we tegen toen tante overleden was. Zij woonde nog in het huis van de ouders van m’n schoonvader. Had ze nooit iets van gezegd.
wij hadden eigenlijk zelf al een doopjurk gekocht.

groetjes Ramona

@Goudvisje, wij zijn allebei lid van een kerk. Papa is protestants, ik ben katholiek. We doen niet zo heel veel (meer) met het geloof, maar geloven wel. Ik wilde graag dat Max en Eva gedoopt werden, zodat ze iets meekrijgen van het geloof en ik het fijn vind dat ze beschermd worden door God. Ik vond dat toch belangrijk. Papa is vrij streng gelovig opgevoed, maar is daar een beetje van afgestapt door wat vervelende ervaringen en door dingen die hij zich over het geloof af is gaan vragen. Nu zijn wij beiden dus wel gelovig, maar we komen niet wekelijks in de kerk ofzo!

@Inge, wat lief dat je die liedjes hebt opgezocht! Ik ga als ik wat meer tijd heb even luisteren op You Tube!

zit wel goed

wat mavanjulian zei, van glennis grace - als je slaapt, die is ook echt heel mooi!

Rainbow: maak even tijd en luister hiernaar:

http://www.youtube.com/watch?v=OwcxYQxx9iE

=Tarzan musical - jij woont in mijn hart.
prachtig! echt ik weet zeker dat je dat ook mooi vind
maar… bij 1.42 a43 wordt hij een beetje raar misschien valt er wat in te knippen

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Dec 2010 14:15:59

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Dec 2010 14:17:40