Lichtgewichtjes

hallo.

wij hebben 2 zoontjes , de oudste is nu bijna 3 en weegt schat ik nog geen 13 kg.
De andere net een jaar, zal denk ik aan de 8,5 kilo zitten.
Dus beide lichtgewichtjes,
als ze ziek zijn, hebben ze dus weinig bij te zetten.
Iemand van jullie hier tips over, of in het zelfde schuitje zitten???

alvast bedankt!
groetjes Chantal

Joyce onze oudste dochter is ook zo licht. Ze is 7 augustus drie geworden maar weegt amper 12 kilo. Het is niet zo dat we haar weinig aanbieden maar ze zit gewoon gauw vol. Wij vinden het geen probleem. IK heb liever dit als dat je constand op moet letten dat je kindje niet te dik wordt want dat is veel lastiger.

Groetjes van Miranda

Joyce 16 kilo is normaak voor een kind vasn die leeftijd hoor kevin is 5 edn weegt 20 kilo en is ontzettend lang

lieke is volgende maand 1,5 en weegt 10kg.
ook ligt dus ze eet ook niet veel zit snel vol! De ene dag eet ze veel en andere dag bijna niks. Ook erg kieskeurig met eten. Ik schenk er geen aandacht meer aan ik heb me vaak druk gemaakt over haar gewicht maar dat doe ik allang niet meer.
Lieke is altijd levendig en ontwikkeld goed en is Nooit ziek! Is 1x verkouden geweest en dat was het dus wat wil ik nog meer!
Nog nooit bij huisatrs geweest of wat dan ook erg gezond dus!
Als ik naar papa kijk weet ik wel waar haar gewicht vandaan komt
Krijg wel vaak van omgeving te horen ooo wat is ze toch smal nou echt niet TE mager hoor!
Ik zeg dan ook heb liever een dunne dame die nooit ziek is dan een dikkere die altijd ziek is hahahahah

groetjes Gytha

Hoi Chantal,

ik ben vorige week donderdag op het consultatieburo geweest voor een controle en Lucas weegt nu 13 kilo en is 94 cm lang.
Hij valt netjes binnen de curve die ze bijhouden, oké het is onderaan de lijn, maar het totaalplaatje klopt bij hem.

Lucas eet goed en lust ook alles, dus ik maak me er geen zorgen meer om.

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker

Mijn oudste is nu een lichtgewichtje terwijl die altijd zwaar is geweest.

Nu is hij ruim 8 jaar en weegt 27,5 kilo.
is te licht,maar goed,vroeger liepen ze te zeuren dat hij te dik was het is ook nooit goed.

Zijn vader is 2m03 en die weegt geloof ik ook maar iets van 74 kilo.
ook erg licht dus.

Mijn jongste is nu 14 maandjes oud weegt 14580 gram bij 90,5 cm,maar die was weer te dik(wel afgevallen gelukkig,want die woog op 12 maanden 15 kilo).

En nu was hij dus wel in verhouding met deze lengte en gewicht.
Oke hij is erg groot en flink voor zijn leeftijd maar goed in proportie.
en hij is gezond dat is het voornaamste.

Ik ben vroeger ook altijd erg licht geweest,is trouwens niets meer van te zien hoor hihi.

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

En, jou en je man? Is er iemand in de familie die ook lichtgewicht is?
Ik zou echt niet ongerust zijn als ze verder gezond zijn, en als ze genoeg van vitaminen elke dag krijgen.

Hoi,

Of ze lichtgewicht zijn of niet. het ligt eraan hoe lang ze zijn. De verhouding daarin plus leeftijd bepaalt of ze te licht zijn of niet.
En verder als ze heel actief zijn zijn kinderen vaak wat dunner en lichter dan anderen. Maar als goed en voldoende eten en drinken kan het geen kwaad.

groetjes

lon106

bedankt voor jullie reakties allemaal!
Ik ben vandaag toevallig nog naar het CB geweest, en de jongste
nu 13 maand woog ruim 9 kilo, toch iets meer dan ik zelf dacht.

Ja wij waren beide ook altijd licht. Ik woog tot mijn 16e zelfs 48 kilo.
is geen pretje als er aan je gevraagd wordt of je anorexia hebt…
Vooral na de 2 zwangerschappen ben ik behoorlijk aangekomen, nu weeg ik bij
een lengte van 1.68 65 kilo, Woog tijdens de 2e zwangerschap bijn 80 kilo,
dus het meeste is er netjes weer af. En jullie hebben gelijk
zolang ze maar gezond zijn, dat is het allerbelangrijkste…

Gr. Chantal

Hoi,

Ik heb ook twee lichtgewichtjes. Bij de geboorte was Martin 8,5 pond. Nu hij 3 jaar is weegt hij net 14 kilo en is 98 cm lang. Janniek was met de geboorte ruim 9 pond en is nu met 10 maanden nog maar 7,2 kilo. Allebei zitten ze onder de middellijn maar eten als dokwerkers en zijn gezond. De enige reden voor hun lichtgewicht zijn zou kunnen zijn dat ze allebei behoorlijk bewegelijk zijn.
Een oudbuurjongetje van mij heeft lang getopt met het punt dat hij te dik was, en geloof mij, dat is allemaal veel vervelender, dieten ed.!

Groetjes,

jantje