Hoi,
We zijn met Amy naar het CB geweest. Het gaat heel goed met haar en super te pas, maar haar gewicht blijft iets achter. Ze is volgende week 8 maanden en weegt 7220 gram. Ze mag er 8400 wegen. Haar lengte is keurig, 68,5 en hoofdje groeit ook goed met de lijn mee. Ze eet en drinkt goed, maar laat ook wel eens wat in de fles staan en haar boterham tussen de middag gaat ook niet helemaal op. Het CB zegt dat we het in de gaten moeten houden, maar ze is gewoon niet zo zwaar en enorm energiek, waardoor er natuurijk ook niet veel blijft ‘plakken’. Ze is de lichtste baby in de familie van beide kanten. Ik gaf haar vandaag een halve boterham tussendoor, maar haar rijstewafel liet ze liggen…ik kan toch niet gaan proppen, komt er echt uit dan of ze weigert gewoon.
Niet iedereen is natuurlijk het zelfde als het gemiddelde…
Komt dit gewicht jullie heel raar voor of is het ook gewoon normaal te noemen?
liefs Annelies
Lichtgewichtje
Ach, dat eeuwige gezeur van het cb!
Luka is ook een lichtgewicht, altijd geweest. Bij zijn geboorte woog hij 2775 gram en ik ben gewoon met 40 weken bevallen. Mijn man is ook niet breed gebouwd, dus Luka ( en waarschijnlijk Jenthe ook) hebben de bouw van hun vader en daar is niets aan te doen. Jenthe is namelijk ook te licht volgens het cb, en ze eet gewoon goed.
Sommige kinderen zijn nou eenmaal wat dunner dan anders, en volproppen heeft zeker geen zin. Dan krijgt ze misschien alleen maar aversie tegen eten, moet je ook niet hebben.
Het komt goed, meer dan je best kan je toch niet doen en als ze verder vrolijk is en alles doet?
Ik zou me zeker geen zorgen maken!
Kijk, dit vind ik dan zo jammer van het cb. Je hebt grote kindjes en kleinere er zijn geen standaard kindjes. Bij mij zeuren ze altijd dat m’n kindjes zo groot en zwaar zijn.
Als Amy het goed doet is het toch prima? Ik vind het gewicht gewicht van Amy in ieder geval niet raar.
Amy doet het zo goed en ik ben zelf zo blij dat het allemaal zo loopt. Ze is altijd vrolijk en huilt nooit…echt nooit. Ik ben niet onzeker van mezelf, maar als het om je prummeltje gaat wil je als mama toch altijd het beste en dan merk ik dat ik best wel eens mezelf afvraag of ik iets vergeet ofzo…en tegelijk weet ik dat het onzin is…jak. Ik ga op mn gevoel af en gebruik mn gezonde verstand en geloof dat dat een goeie combi is, maar met die tabellen heb ik echt helemaal niets. bleh…
Ik heb notabene de afspraak met het CB een week verschoven omdat Amy een dag had gespuugd en ik kreeg al de kriebels bijvoorbaat dat haar gewicht weer een puntje zou zijn…
Maar ze is super te pas
liefs Annelies
Niet druk overmaken! Die cb’s maken je af en toe gek. Het ene kindje is nou eenmaal wat zwaarder als het andere kindje. Rens was tot voor kort altijd te licht. Niet gaan proppen met eten, eten moet leuk blijven wil ze niet dan niet. Wat je wel kunt doen is om zoveel mogelijk volle producten te geven dus bv roomboter op haar brood en als je straks een toetje gaat geven volle joghurt bv.
De dochter van een vriendin van mij was altijd klein en licht tot ongeveer haar 2e verjaardag, sindsdien heeft ze een spurtje gemaakt en is dat helemaal bijgetrokken. De lichaamsbouw van jullie kan ook meespelen he? Ik heb zelf bv een hele snelle spijsvertering waardoor ik altijd op de grens van ondergeicht zit terwijl ik eet als een dijker.
Groetjes Ramona
heerlijk jullie reacties, Thanx.
papa heeft een snelle spijsvertering…ook zo’n bezige bij. Ik zelf ben een normale hollandse…haha.niet dik, niet dun…en natuurlijk gevult op plekken die wij als lady’s eigenlijk niet willen…
Nou, ik ben ook blij dat Luka en Jenthe de bouw van hun papa hebben! Dan maar iets te licht!
Ben zelf namelijk niet een van de dunste zeg maar…
onze dochter van 10mnd en 2wk is ook te licht en een beetje te klein volgens het cb , we mogen haar ook niet meer oppakken als ze huilt in de nacht sorry maar ik ga mijn baby troosten en geef haar de borst zo slaapt ze weer door ipv 3uur huilen en overdag moe ,met het eten hetzelfde prop en het gaat mis ,buik krampjes en een huilende baby ,onze oudste is nu 16jr en was altijd te klein ,en rond de leeftijd van 9jr kreeg hij groei spurten en nu is het een slungel van bijna 1,90 ,en heel gezond ,onze middelste was altijd erg groot en flink en nu een dunne puber ,je hebt nu eenmaal verschillen in de baby tijd elk kind is anders ,we hebben een fijn en licht babytje dus dat eet ook minder logisch eigenlijk
Zolang je dochtertje zich prima ontwikkelt zou ik me er niet druk om maken. Zowel Tim als Daan zijn altijd aan de grote kant geweest qua lengte als gewicht, maar nooit commentaar op gehad. En ze halen het later wel weer in. Tim was als baby flink, maar nu zie je daar niks meer van terug.
Daan is ook flink, woog vorige week in het ziekenhuis al 10 kilo en 860 gram ( en dat met bijna 1 maand te vroeg geboren!!) Gemiddelde zijn er niet voor niks. De een is onder het gemiddelde de andere erboven. Dat blijf je houden en zolang ze eten en ze zelf tevreden is dan is het toch prima.
Mijn man eet ook meer dan ik en dat is ook bij baby’s zo. Ik zou haar zeker niet volproppen, daar wordt je kindje lijkt mij ook niet gelukkig van. Lekker doorgaan zoals je nu doet en niet druk om maken.
Groetjes,
Sandra
Ik zou me er ook niet druk om maken hoor… Zolang ze goed eet en drinkt, zich goed ontwikkelt en een tevreden meisje is is er niks aan de hand. Precies Sandra gemiddelde zijn er niks voor niks en hoe kunnen ze anders een gemiddelde uitrekenen…
Jesper is ook absoluut geen stevig kind. Hij mag van mij wel iets meer spek krijgen zeg maar, maar ook ik krijg er niet meer eten in en proppen is zeker niet goed. Ik ken kinderen die met 7 jaar nog steeds te licht zijn o.a. een nichtje van mij en er is niks mis met haar!
Lekker je gevoel blijven volgen!
Groetjes Daniëlle
dank jullie wel voor de reacties. Ik kijk vooral naar hoe ze tiert en ze is gewoon lekker te pas en dan maak ik me geen zorgen, maar als ze zoals nu ziek is, dus minder eet en drinkt, dan vind ik het wel wat verontrustender.
Hoe is ze verder nu ze ziek is? Nog vrolijk of wat huileriger en zo? Heeft ze wel goede plas luiers? Ik zou het nu in de gaten houden. Vertrouw je het niet kan je altijd de huisarts bellen. Als we zelf ziek zijn eten en drinken we ook minder dus een kleintje dan ook lijkt mij. Drinken is wel belangrijk maar als de luiers goed gevuld zijn dan is het prima. Ze haalt het dan wel in als ze zich weer beter voelt.
Groetjes danielle
Hier na 3 jaar nog steeds een lichtgewichtje , 12.8 kilo bij een lengte van 99 cm. Gewoon een paling dus. Ons cb heeft zich er nog nooit druk om gemaakt en ze zeggen ook hij eet goed, je kunt niet gaan proppen.
Ik moet nu over 3 maanden nog wel een keer extra terug om te kijken of er wel wat vooruitgang in zit.
Maar hun zeggen ook hij is zo vol energie en vrolijk dan is het toch goed.
Dus je eigen niet te druk maken en laten kletsen, ene oor in andere eruit
En je moet maar denken liever zo dan dat ze met der 4 jaar op dieet moet omdat ze te dik is, want dat mag ook niet.
Liefs Michelle
Ja de plasluiers hou ik goed in de gaten, want toen ze een week oud was heeft ze dorstkoorts gehad en toen waren die plasluiers heel belangrijk, maar dat gaat goed.
Ik laat haar maar lekker gaan. Ze is hartstikke sterk en gezond en idd niet iedereen is het zelfde.
Dank jullie voor de reacties.
liefs Annelies